• EnaOline

Bröllopsnatten??

Hej!

Det är så jobbigt, för alla förväntar sig på något vis att vi ska bo på hotell på bröllopsnatten, men det har vi verkligen inte råd till. Och att säga att vi inte har råd, då kommer vissa av de personerna som förväntar sig att man bara måste ta in på hotell, bröllopssvit på bröllopsnatten, kommer att säga om ni inte har råd med det, varför gifter ni er? Hur kan man på ett fint sätt förbereda dessa människor?? Jag fick idèn att skriva det i vår bröllopsblogg, men hur skriver man detta på ett bra/ fint sätt?? HJÄLP!

• Svar på tråden Bröllopsnatten??
  • paradisfågel

Låter underbart EnaOline! Bry er inte om vad folk säger, det är er dag och er natt..

• EnaOline

tack paradisfågel! så jäkla jobbigt att behöva förklara sig tycker jag, det är faktiskt VÅR dag! Jag skiter i att skriva något överhuvudtaget om det, jag kände bara mig lite tvungen för i princip alla har sagt något i stil med: ja så tar ni in på hotell, med bröllopssvit o hela baletten..?? ja bröllopssvit, det måste ni ha. Men vi är inte gjorda av pengar o planen är att han ska bära mig över tröskeln, VÅR tröskel å inte ett hotell tröskel... Det går säkert an det också men för oss känns det viktigt att det ska vara VÅR tröskel om ni förstår. Att kånka på en resväska, och ta sig till ett hotell två på natten o sen pallra sig upp ganska tidigt, känns inte så där lockande för oss. Vi hade tänkt ta en liten sovmorgon, unna oss en fantastisk god frukost och njuta av att vi är gifta, man o hustru...

• Zozo

Jag skulle inte förklara för nagon - det är helt enkelt inte deras business!
    Vi hade övernattning pa plats till alla som tur var (och det i flera dagar) för hur kul skulle det ha varit att lägga ut en massa extra pengar pa hotell när man som vi efter en härlig fest stöp i säng 07 pa morgonen? Och sedan behöva passa frukost och utcheckningstid?? Näe.. hellre hemma da!

• 20080802

Låt dem undra!!

Traditionen med bröllopsnatt på hotell (som jag tror är väldigt modern) kommer sig väl egentligen av att man förväntades sticka iväg på bröllopsresa direkt efter mottagningen. Gör man inte det så är väl hemma bra.

Vi ställer upp svärfars husbil på parkeringen utanför festlokalen. Maximalt med fest och minimal transportsträcka till sängen efteråt!!!

• patti87

ingen har väl med det att göra?? ingen ska väl bry sig om det? vart ni är på bröllopsnatten... det är eran sak. och ingen ska väl lägga sig i.

• patti87

föresten....orkar man ens med "bröllopsnatten" ? :) det kommer ju så många nätter till lixom :)

• paradisfågel

Förstår hur du menar! Om någon frågar varför ni inte ska ta in på hotell, fråga varför ni skulle göra de? För de e inget krav att man ska göra de..

• Ars amandi

inte är det väll ett måste att spendera natten på hotell, huvudsken är väll att man spenderar den med varandra

vi har ett lågbudjet bröllop med sill knytis på dagen och vi bjuder på grillat på kvällen men vi kommer unna oss en natt på hotell (dock ej i sviten) mest för att vi inte känner för att spendera våran speciella natt i vårat rum på övervåningen i mormors sommarhus med mina syskon på samma våning å mormor å hennes man i rummet under

• Ars amandi

å resväskan den lämnar vi in på förmiddagen när vi åker in och hemtar blommorna...

går på 1400 för dubbelrum med utsikt över havet (falkenberg) frukost på rummet och lite moserande och chokladdoppade frukter när vi kommer dit...

• Balinda

men varför i hela fridens namn skulle någon bry sig om det??
    sov vart ni vill, jag tror helt ärligt inte att någon bryr sig :)

Svar på tråden Bröllopsnatten??