• EnaOline

Bröllopsnatten??

Hej!

Det är så jobbigt, för alla förväntar sig på något vis att vi ska bo på hotell på bröllopsnatten, men det har vi verkligen inte råd till. Och att säga att vi inte har råd, då kommer vissa av de personerna som förväntar sig att man bara måste ta in på hotell, bröllopssvit på bröllopsnatten, kommer att säga om ni inte har råd med det, varför gifter ni er? Hur kan man på ett fint sätt förbereda dessa människor?? Jag fick idèn att skriva det i vår bröllopsblogg, men hur skriver man detta på ett bra/ fint sätt?? HJÄLP!

• Svar på tråden Bröllopsnatten??
  • DanKat

Man behöver ju inte säga att man inte har råd, det låter bättre om man säger att det inte är en sak man vill prioritera

• EnaOline

Balinda, jo saken är ju den att de bryr dig, flera stycken har lagt sig i... Har aldrig varit med om något liknande, jag trodde folk fick göra vad de ville med sitt bröllop?? hehe...

• blommisen

säg inte att ni ska sova hemmma fö någon kan få för sig att " pynta " ert hem med typ knäcke i sängen hmm inte kul alls

vi skrev i vår weddinannouncer att vi kommer vara på hemligt ställe typ

• EnaOline

blommisen, tack för tipset! hehe

• gulleva

Det beror väl på vad ni prioriterar. Ni väljer att bo hemma. så enkelt är det.... Men det finns billigt sommarbboende nu om det är i sommar ni gifter er. Behöver ju inte vara värsta sviten utan ett vanligt hotellrum.

• soda30

Vi sov då hemma våran bröllopsnatt, himla skönt (förutom lite bus av våra vänner). Dagen därpå hade vi endel att fixa i lokalen, med gåvor, gäster fr andra städer osv osv. Så det var ändå ingen sovmorgon precis...
    Från början (det blev inte så i slutänden) hade vi tänkt ta in på hotell dagen efter istället, för att bara kunna slappa och mysa på. Ta det lugnt och hinna smälta allting.

• Fröken Larsson

Jag tycker inte heller att du ska behöva försvara dig, det är ert beslut...folk lägger sig i så mycket dumt som de inte har med att göra!

Hihi, jag diskuterade detta i en annan tråd för ett par månader sen, och då var det ganska många som var helt oförstående för att vi SKULLE bo på hotell, i samma lilla stad som vi bor i - de menade att det är slöseri med pengar eftersom vi ändå kommer dit vid 21-22 på kvällen och knappt hinner bo där. MEN. Orsaken till att vi sover där är att vi har vår egen lägenhet full av släktingar som inte har råd eller kan sova på hotell - mina ganska gamla föräldrar som nog aldrig har bott på hotell i hela sitt liv och blir oroliga av bara tanken, samt bror + svägerska som båda har svåra nackproblem och behöver bra sängar, rätt kuddar osv. Ja, och så deras två tonårsdöttrar. Hur får man en romantisk bröllopsnatt med sex familjemedlemmar i lägenheten? Har sex och tända ljus på balkongen? Näää.

Poängen är att alla har sina egna skäl till att göra saker, och eftersom man ibland vare sig vill eller orkar berätta hela historien bakom sitt agerande så kan folk bli förvånade och undra lite för att de inte fattar. Låt dem göra det, det är inte ert problem och ni behöver inte förklara nånting. Ni kommer ha en underbar natt!

• esset50
    blommisen skrev 2008-06-05 20:22:48 följande:
    säg inte att ni ska sova hemmma fö någon kan få för sig att " pynta " ert hem med typ knäcke i sängen hmm inte kul allsvi skrev i vår weddinannouncer att vi kommer vara på hemligt ställe typ
    Vet några som fick en höbunt i bingen!

EnaOline: Om pengarna räcker: köp några läckra lakan, de kommer bli väldigt speciella för er.
  • EnaOline

jo det hade vi tänkt göra, köpa läckra lakan

• soda30

Fröken Larsson skrev 2008-06-05 21:49:38 följande:
    [citat]
    det är slöseri med pengar eftersom vi ändå kommer dit vid 21-22 på kvällen och knappt hinner bo där.

Vi kom hem 05.00

Svar på tråden Bröllopsnatten??