• EnaOline

Skrattanfall vid vigsel??

Oj nu kommer ni tycka att det är något fel på mig. Men när jag är nervös så kan jag få skratt anfall, jo jag lovar jag är helt seriös! Tänk om man börjar asflabba när man ska säga ja i kyrkan?
    Jag fasar inför det, och jag är grymt nervös! Någon som är lika knäpp som jag? hihi

• Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??
  • dfk

Vad hemskt att inte kunna sluta skratta......i det läget... ja vad gör man? Jag tyckte synd om både paret o faktiskt reportern också!
    Men EnaOline om du börjar skratta på ditt bröllop så kommer ni iallafall få trevliga o fina minnen!

• fitforfight

jag frågade prästen och vi va tvugna och säga allt,ska fråga igen för jag vill verkligen inte

Tooticki skrev 2008-06-04 08:33:36 följande:
    Det är valfritt, antingen förnamn+efternamn, förnamn+andranamn eller alla namnen. Vi valde bara förnamn+efternamn.
  • Tooticki
    fitforfight skrev 2008-06-04 09:58:14 följande:
    jag frågade prästen och vi va tvugna och säga allt,ska fråga igen för jag vill verkligen inte
    Vår präst sade att det är helt valfritt, har svårt att tro att hon inte följer gällande regler.
  • hondafreak

Vill inte skrämmas , men en av mina klasskompisar lyckades med konststycket att lägga av ett högt långt panikartar asgarv framme vid prästen. Hon lugnade sig efter en stund, men det var faktiskt riktigt pinsamt ! Hon är liksom inte den skrattiga" sorten. Så kan man förbereda sig och öva in akten så gör det, så blir det hemtamt liksom och man undviker såna paniksituationer !

• EnaOline

hondafreak tack för tipset, usch jag vill verkligen inte hamna i en sådan sits, jag är så rädd för det! Men hur reagerade ni (gästerna)?? hihi det måste ha blivit en ganska pinsam situation! usch! *paaaniiik*

• Isadisa

"Det är valfritt, antingen förnamn+efternamn, förnamn+andranamn eller alla namnen. Vi valde bara förnamn+efternamn"

Vår präst tyckte att det var gammaldags med alla namnen, så han tyckte att vi bara ska säga förnamnet, inga mellannamn eller efternamn. Ingen annan som varit med om det? Han är inte svensk, så han har ju inte full koll på hur det går till i Sverige, vilket iofs kanske inte spelar någon roll.

På tal om att skratta under vigseln så fick jag och min syster ett fnissanfall när vår bror gifte sig... Jag skämdes så, men det visade sig att ingen tog illa upp :)

• Tooticki

Fast om han är präst i svenska kyrkan så borde han ha koll på hur det brukar gå till.

• Kjell Präst

Förnamn + efternamn bör nämnas någon gång under vigseln, men kanske inte nödvändigtvis vid löftena.

• Isadisa

Han är egentligen inte präst i Svenska kyrkan, utan är tysk präst som bor en stor del av året i Sverige.

• Fröken Larsson
    EnaOline skrev 2008-06-04 08:30:28 följande:
    Fröken Larsson jo du har helt rätt! Du är alltid så himla klok!
    Oh jaaaaa!
  • Ingarö08

Lite OT men det är en sketch från ett holländskt humorprogram

dfk skrev 2008-06-04 09:20:20 följande:
    Vad hemskt att inte kunna sluta skratta......i det läget... ja vad gör man? Jag tyckte synd om både paret o faktiskt reportern också!Men EnaOline om du börjar skratta på ditt bröllop så kommer ni iallafall få trevliga o fina minnen!
  • jeslin

Jag fick ett litet anfall vid våran vigsel i lördags,min syster läste en dikt först av allt o jag hade svårt att hålla tbx tårarna men istället då kom det massa skratt tur det inte va så formellt o stelt men ändå lite pinsamt

• EnaOline

Kjell Präst, hur är det när det gäller musiken, ingångs o utgångs musiken, måste man ha orgel musik? Kan man exempelvis ha Ave Maria schubert med Pavarotti som sjunger?? Eller Ave Maria en sång som inte får spelas upp som ingångsmusik??

• Kjell Präst
    EnaOline skrev 2008-06-04 14:53:19 följande:
    Kjell Präst, hur är det när det gäller musiken, ingångs o utgångs musiken, måste man ha orgel musik? Kan man exempelvis ha Ave Maria schubert med Pavarotti som sjunger?? Eller Ave Maria en sång som inte får spelas upp som ingångsmusik??
    Den här frågan har varit uppe många gånger i "Fråga prästerna"-tråden. Vissa kyrkor tillåter CD-musik, andra inte. Det är förstås oavsett det alltid maffigare med levande musik än burkad.
Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??