• EnaOline

Skrattanfall vid vigsel??

Oj nu kommer ni tycka att det är något fel på mig. Men när jag är nervös så kan jag få skratt anfall, jo jag lovar jag är helt seriös! Tänk om man börjar asflabba när man ska säga ja i kyrkan?
    Jag fasar inför det, och jag är grymt nervös! Någon som är lika knäpp som jag? hihi

• Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??
  • Fröken Larsson

Äsch, det är inte pinsamt EnaOline! Alla reagerar vi på olika sätt av stress...min machofästman som är yrkessoldat, går omkring och skriker på värnpliktiga till vardags och har arbetskompisar som kommer på vigseln är väl inte överlycklig över att han tror att han kommer att börja storböla men det är bara att bunkra upp med näsdukar och ta det som det är. Om inte annat så kommer absolut ingen att tycka att "åh nej nu förstör hon heeela bröllopet med att börja skratta" utan snarare blir det ett himla kul minne!

• EnaOline

Fröken Larsson jo du har helt rätt! Du är alltid så himla klok!

• Tooticki
    fitforfight skrev 2008-06-04 08:22:38 följande:
    Jag kommer att knäcka mig när man måste säga efter prästen och säga sitt och den blivandes fullständiga namn. Både jag och sambon har såååå fula andranamn och jag kan inte låta bli att skratta när jag säger dom. Frågade vår präst om man kunde bara ta förnamnen ,men det gick ju inte.
    Det är valfritt, antingen förnamn+efternamn, förnamn+andranamn eller alla namnen. Vi valde bara förnamn+efternamn.
  • Tooticki

När vi övade i kyrkan så flabbade jag rakt ut när min blivande make så löftena, jag har lite svårt för stora känslor och kan ibland börja le/skratta i väldigt känslosamma/sorgliga situationer. Jag övade på att säga löftena hemma så att de kom som ett rinnande vatten, då kändes det mer bekvämt och i kyrkan var vi precis lagom allvarliga, lagom lyckliga

• EnaOline

Tooticki skönt att jag inte är ensam om detta, har sett mig själv lite som konstig/ knäpp p g a mina reaktioner när jag är nervös.. hehe Det var ett bra tips, tack!

• Tooticki
    EnaOline skrev 2008-06-04 08:37:53 följande:
    Tooticki skönt att jag inte är ensam om detta, har sett mig själv lite som konstig/ knäpp p g a mina reaktioner när jag är nervös.. hehe Det var ett bra tips, tack!
    Vet inte om du har sett Spin City men i ett avsnitt handlar det om borgmästarens problem att hantera sina känslor, när han får ett besked om att någon dött så börjar han skratta rakt ut. Det är faktiskt inte så ovanligt, men likväl ett mindre attraktivt karaktärsdrag.
  • EnaOline

ja verkligen! Jag är rädd att gästerna ska uppfatta mig som knäppgöken nummer ett eller att de ska tro att jag ser giftermålet som något inte så seriöst/ allvarligt, eller att de ska tycka att jag tycker att det är löjligt/ töntigt, men jag tycker verkligen att det är otroligt vackert och jag blir rörd bara jag ser foton på en vigsel men när jag är nervös eller blir chockad så skrattar jag... hehe.. skit jobbigt! Jag får hoppas att Kjell Präst har rätt, jag gråter faktiskt hellre än skrattar!

• EnaOline

han är så mig på något vis.. så där skulle jag lätt kunna göra..! tänk om jag får ett sånt här anfall under vigseln?? Usch så hemskt!

• EnaOline

här kommer hela videosnutten!

Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??