• EnaOline

Skrattanfall vid vigsel??

Oj nu kommer ni tycka att det är något fel på mig. Men när jag är nervös så kan jag få skratt anfall, jo jag lovar jag är helt seriös! Tänk om man börjar asflabba när man ska säga ja i kyrkan?
    Jag fasar inför det, och jag är grymt nervös! Någon som är lika knäpp som jag? hihi

• Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??
  • Fröken Larsson

Min fästman gråter lätt när det är väldigt känslosamt och han är lite rädd för att han ska börja snyfta när det är dags för våra frågor och löften. Jag å andra sidan är rädd för att jag ska balla ur av all känslosamhet och börja skratta.

Vad många saker man oroar sig för egentligen! Jag är rädd för att rösten inte ska bära när jag ska säga JA, och att jag ska få hjärnsläpp och säga fel på löftena även om pastorn läser dem före, och för att klänningen plötsligt ska vara för tight så att jag inte får på den, och för att jag ska snubbla i trappor, och för att jag inte ska komma in i bilen med min stora klänning, och att våra väldigt olika föräldrar inte ska trivas i varandras sällskap...

• Lokalo

Haha, det lät som du beskrev mina "maror" på pricken. Fast jag är nog mest stressad över att vara för lättrörd, att inte kunna få fram löftena etc.

Det är ett rätt uberregiserat arr. det här med bröllop. Inte konstigt att de flesta brudar skulle kunna avlägga doktorsexamen i projektledning efteråt....

• EnaOline

Fröken Larsson hihi mycket du är orolig över, det jag är mest orolig över är då asflabbet! haha guud så pinsamt det skulle vara om jag typ började asflabba, tårarna sprutar och tillslut måste jag lägga mig ner och asflabba ännu mer och sen får jag ingen luft och klänningen måste knäppas upp eller något... :P usch så hemskt!

• Kjell Präst
    EnaOline skrev 2008-06-04 07:50:24 följande:
    Oj nu kommer ni tycka att det är något fel på mig. Men när jag är nervös så kan jag få skratt anfall, jo jag lovar jag är helt seriös! Tänk om man börjar asflabba när man ska säga ja i kyrkan?Jag fasar inför det, och jag är grymt nervös! Någon som är lika knäpp som jag? hihi
    1) Jag tror inte att det kommer att hända, det är sådant man är orolig för i förväg men som sedan sällan inträffar
    2) Om det skulle hända skulle det inte göra någonting, alla gäster - och prästen - skulle bara tycka att det var härligt. Och gifta blir ni nog även om du skrattar fram ditt "ja"
  • EnaOline

hihi Kjell präst, när vi fick våra ringar välsignade, vid förlovning då var jag så nära på att börja skratta, så jag fick nypa mig själv för att inte göra det.. så tro mig det kan nog ske, med mig i a f.. Har du aldrig varit med om det?

• EnaOline

usch så pinsamt det känns att bara skriva om det!

• fitforfight

Jag kommer att knäcka mig när man måste säga efter prästen och säga sitt och den blivandes fullständiga namn. Både jag och sambon har såååå fula andranamn och jag kan inte låta bli att skratta när jag säger dom. Frågade vår präst om man kunde bara ta förnamnen ,men det gick ju inte.

• Kjell Präst
    EnaOline skrev 2008-06-04 08:15:24 följande:
    hihi Kjell präst, när vi fick våra ringar välsignade, vid förlovning då var jag så nära på att börja skratta, så jag fick nypa mig själv för att inte göra det.. så tro mig det kan nog ske, med mig i a f.. Har du aldrig varit med om det?
    Nej, faktiskt inte - däremot har en hel del brudar i förväg försäkrat att de kommer att börja skratta och mannen att börja gråta, alternativt tvärtom... Inget av det sker sedan, som regel
  • EnaOline

fitforfight hehe
    Någon mer??

• EnaOline

Kjell Präst jag hoppas verkligen att du har rätt!

Svar på tråden Skrattanfall vid vigsel??