• misstrixie

    Knöl i armhålan...

    Har hittat en knöl i armhålan som oroar mig lite. Den gör ont när jag rör den och sitter inte på hudens insida (ingen finne eller liknande) utan längre in. Den går inte att flytta på utan sitter fast.

    Jag vet att jag borde gå och få den kollad. Ringde vårdcentralen i morse men där får man inte prata med någon utan bara lämna namn och nummer, så ringer de upp två-tre timmar senare. Det funkar inte för mig, jag jobbar under deras telefontider och jag kan inte ta ett sånt samtal på jobbet. Ska jag behöva ta ledigt från jobbet för att kunna boka en tid, liksom...

    Ursäkta, det har inte med saken att göra egentligen, blir bara lite irriterad. Frågan är, hur stor risk är det att det är något farligt?

    Jag hade något slags cysta i bröstet för några år sedan som visade sig vara godartad. Men jag minns hur lång tid det tog dels att få komma och ta prover, och dels att vänta på provsvaren... det var skitjobbigt rent ut sagt och jag gifter mig ju om tre veckor! Vill absolut inte ha detta hängande över mig. Men det får jag kanske hur jag än gör.

    Några tankar? Vad borde jag göra?

  • Svar på tråden Knöl i armhålan...
  • misstrixie

    Hehe, skulle vara min vanliga tur om den svällde upp natten innan så att jag fick gå med armen i rät vinkel ut från kroppen in i kyrkan.

  • Tooticki

    Kan du verkligen inte ta ett sånt samtal på arbetstid? Det är ju trots allt viktigt. Nu vet jag inte vad du jobbar med men visst överseende måste ju finnas.

  • misstrixie
    Tooticki skrev 2008-05-27 11:27:13 följande:
    Kan du verkligen inte ta ett sånt samtal på arbetstid? Det är ju trots allt viktigt. Nu vet jag inte vad du jobbar med men visst överseende måste ju finnas.
    Jo alltså visst skulle jag FÅ men jag sitter i reception och har inte direkt någonstans att dra mig undan snabbt. Man vet ju inte exakt när de ringer.
  • Zozo

    misstrixie; för oss hände det pa semester langt fran läkare sa vi fick (ursäkta lâskiga detaljer) punktera eländet och tvätta med sarsprit. När väl vätskan var ute gick ju även svullnaden ner, sa sa farligt var det inte, och ont gjorde det tydligen inte heller.

  • misstrixie
    Zozo skrev 2008-05-27 11:33:15 följande:
    misstrixie; för oss hände det pa semester langt fran läkare sa vi fick (ursäkta lâskiga detaljer) punktera eländet och tvätta med sarsprit. När väl vätskan var ute gick ju även svullnaden ner, sa sa farligt var det inte, och ont gjorde det tydligen inte heller.
    Åh vad typiskt, sånt händer alltid vid sämsta möjliga tillfällen... men bra att det gick att fixa i alla fall.
  • Kärlek ger näring åt själen

    misstrixie jag hade något liknande på långfingret Såg ut som ETs fingrar Men det försvann på några dagar (upp till en vecka ungefär) med alsollösning Så jag tror inte det är några problem

  • misstrixie

    Tänkte bara rapportera att det är liiite bättre nu. Hade rejält ont häromdagen men nu känns det inte lika ömt. Jobbigt bara med den där lösningen, den luktar inte så fräscht precis... men skönt att det verkar gå åt rätt håll.

    KGNÅS,

    Usch då, på långfingret! Fy vad jobbigt! Men tur att det försvann relativt snabbt, blir hoppfull.

Svar på tråden Knöl i armhålan...