• misstrixie

Knöl i armhålan...

Har hittat en knöl i armhålan som oroar mig lite. Den gör ont när jag rör den och sitter inte på hudens insida (ingen finne eller liknande) utan längre in. Den går inte att flytta på utan sitter fast.

Jag vet att jag borde gå och få den kollad. Ringde vårdcentralen i morse men där får man inte prata med någon utan bara lämna namn och nummer, så ringer de upp två-tre timmar senare. Det funkar inte för mig, jag jobbar under deras telefontider och jag kan inte ta ett sånt samtal på jobbet. Ska jag behöva ta ledigt från jobbet för att kunna boka en tid, liksom...

Ursäkta, det har inte med saken att göra egentligen, blir bara lite irriterad. Frågan är, hur stor risk är det att det är något farligt?

Jag hade något slags cysta i bröstet för några år sedan som visade sig vara godartad. Men jag minns hur lång tid det tog dels att få komma och ta prover, och dels att vänta på provsvaren... det var skitjobbigt rent ut sagt och jag gifter mig ju om tre veckor! Vill absolut inte ha detta hängande över mig. Men det får jag kanske hur jag än gör.

Några tankar? Vad borde jag göra?

• Svar på tråden Knöl i armhålan...
  • carinokenneth

jag kan få svullnad i armhålan när jag får feber...de gör ont och är hyfsat flyttbara då det är en körtel eller vad det heter som svullnar...men kolla men jag tror inte det är nån fara...

• misstrixie

Har faktiskt tagit ledigt från jobbet idag för att kunna ringa VC, vaknade i natt av att knölen gjorde helt sjukt ont och nu syns den till och med under huden som en stor tuggummikula... Jag tror inte att det är något farligt men det gör ONT och jag vill ha ett lugnande besked så att jag kan fokusera till 100% på bröllopet igen.

• FruHamberg
    misstrixie skrev 2008-05-27 08:53:04 följande:
    Har faktiskt tagit ledigt från jobbet idag för att kunna ringa VC, vaknade i natt av att knölen gjorde helt sjukt ont och nu syns den till och med under huden som en stor tuggummikula... Jag tror inte att det är något farligt men det gör ONT och jag vill ha ett lugnande besked så att jag kan fokusera till 100% på bröllopet igen.
    Vad bra att du har tagit ledigt för att kolla upp det här. Tror oxå att det är lugnt, men som du säger så har man en massa annat att tänka på så här nära bröllopet.
    Hoppas att du får svar snart!!!
  • Troll1

Lycka Till TS! Det är säkert en liten infektion i kroppen, du är säkert lite småstressad nu också.
    Kram!

• Zozo

Min make fick en jätteböld vid armhalan - det var helt enkelt ett harstra som vâxt inat och inflammerats.

• misstrixie

Jaha, lite snopet. De ringde upp nyss och jag blev beordrad att behandla med alsolsprit eftersom det tydligen verkar vara en inflammerad hårsäck. Har den inte krympt inom några dagar så ska jag ringa igen. Hon tyckte det var bra att jag ringde i alla fall, för att man ska ta såna här saker på allvar... men att det troligen inte alls är någon fara.

Så vi får väl se om den försvinner, känns bra iaf att ha fått lite råd. Tack igen för alla svar.

• FruHamberg

He he, så enkelt det var då
    Vad skönt!!!

• Zozo

misstrixie; ja men hall koll pa den för makens svullnade upp till en golfbolls storlek, full med âckligt var. Inte farligt i sig, men vâldigt obehagligt och ger stort ärr.

• misstrixie
    Zozo skrev 2008-05-27 10:49:49 följande:
    misstrixie; ja men hall koll pa den för makens svullnade upp till en golfbolls storlek, full med âckligt var. Inte farligt i sig, men vâldigt obehagligt och ger stort ärr.
    Usch då, låter inte kul alls! Jag som ska ha axelbandslös klänning och allt...
  • Zozo

Jo men bevaka den bara - det händer ju inte pa 5 minuter

Svar på tråden Knöl i armhålan...