• Brud 080823

Skulle ni bli besvikna?

Satt just och kollade mitt härliga jobbschema för i sommar,och insåg att det är bara två lördagar som är möjliga för mina vänner att anorda möhippa för mig.
    Men sen kom jag tänka på..jag kanske inte bli hippad. Det är kanske inte någon som dra igång det. Skulle ni bli besvikna om ni inte blev hippade?
    Jag tror jag skulle bli det,jag förväntar mig tyvärr det lite att jag ska bli det. Mailade min bästa vän vilka helger jag var ledig,utan att låta som "de här lördagarna kan ni hippa mig" för att hon skulle veta.
    Fick till svars,åhh vad tråkigt..då får vi se till att gå ut och dansa någon helg innan ditt sommarschema börja...Hmmm undrar om hon fattade "vinken". Jag hoppas jag blir hippad!!

• Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?
  • solrosen10

hej!
    Har precis fått reda på att jag ska ha min möhippa söndagen innan bröllopet klockan 13-17!! Känner mig väldigt besviken och skäms ändå lite för att man inte är tacksam. Men en söndag!! Och bara på eftermidagen? Jag vill gå ut och dansa!! Jag vill gå på restaurang!! Jag vill inte ha det en söndag när alla ska till jobbet dagen efter. Jag fick ett mail om dagen var jag skulle infinna mig och vet att det kommer att bli då eftersom jag gifter mig veckan efter och det finns inga andra dagar kvar. Jag har drömt om att gifta mig i hela mitt liv och självklart även tänkt på möhippan. Fattar inte kompisarna att man vill gör något kul. Vad tycker ni? Hade ni velat ha hippa på en söndag (dessutom 6 dagar innan bröllopet)?

• matildaochniklas

Jag förstår hur du känner. Jag hade inte velat ha en söndags-hippa. Men det kan ju faktiskt bli kanon iaf! Hellre det än inget alls, det kanske var svårt att få till en dag som passar alla.

solrosen10 skrev 2008-05-19 20:12:48 följande:
    hej!Har precis fått reda på att jag ska ha min möhippa söndagen innan bröllopet klockan 13-17!! Känner mig väldigt besviken och skäms ändå lite för att man inte är tacksam. Men en söndag!! Och bara på eftermidagen? Jag vill gå ut och dansa!! Jag vill gå på restaurang!! Jag vill inte ha det en söndag när alla ska till jobbet dagen efter. Jag fick ett mail om dagen var jag skulle infinna mig och vet att det kommer att bli då eftersom jag gifter mig veckan efter och det finns inga andra dagar kvar. Jag har drömt om att gifta mig i hela mitt liv och självklart även tänkt på möhippan. Fattar inte kompisarna att man vill gör något kul. Vad tycker ni? Hade ni velat ha hippa på en söndag (dessutom 6 dagar innan bröllopet)?
  • annelib52

till solrosen10

kan det inte möjligen vara så att de kommer och hämtar dig på lördagen?
    de har kanske mailat dig för att du inte ska vänta på dem på lördagen, eftersom att de fortfarande vill att du ska vara oförberedd, trots att det egentligen är sista chansen innan bröllopet.

Hoppas för din skull att det blir så, men det kommer att bli skitkul hur som!

• solrosen10

hej
    Det blir inte på lördagen för då ska jag iväg på en jobbgrej och det är inte fejk. Så tyvärr är det sant att det blir på söndagen. Jag känner mig verkligen besviken och även om det var så att så många inte kunde hade jag hellre haft några få personer en heldag lördag än en söndag eftermiddag. Men men samtidigt känner man sig dum som är besviken. De hade ju inte behövr ordna något alls men ändå. Det är min enda möhippa. Jag tror ni förstår vad jag menar...

• 20080802

Förstår precis vad du menar. Skulle också varit besviken OCH skämts för att jag var det!! Det hade ju varit bättre att de inte hade sagt någonting för då hade du i alla fall blivit positivt överraskad där på söndagen. Men, men... Du ska se att ni kommer ha jättetrevligt och efteråt kommer du känna att det var alldeles lagom *peppar*

• valkyriana

Det kanske är din enda möhippa, men vem vet- du kanske får en fruhippa också.
    Det fick min vännina i helgen.
    En av hennes vänner var inte nöjd med hur möhippan hade varit och så bestämde vi oss för att ge henne en fruhippa med

• Cissit

Jag är lite orolig för hur det ska lösa sig för mina systrar som ska vara tärnor har sagt att de ska fixa nått, men de bor 4 timmar bort. På en fest så råkade en av mina tjejkompisar säga nått typ "du ska inte oroa dig för att inte få någon möhippa för det fixar vi". Är lite orolig att de inte kommer kunna samordna sig, kanske får två hippor, men jag har inte så många tjejkompisar så det kommer bli väldigt små hippor om man ska dela upp det. Ahja, jag ska försöka att inte lägga mig i, jag blir evigt tacksam om de hittar på något för mig, vore faktiskt lite tråkigt om det inte blev något alls.

• Gura

Jag vill verkligen bli hippad. Men som många är jag rädd att det inte blir av eller att det blir lite halvdant gjort. När jag räknar själv, vilka jag skulle vilja ha med på min möhippa, så kommer jag upp till 10 personer. Jag är rädd att det inte blir så, eftersom alla inte känner varandra. Dessutom så är mina 2 tärnor högst upptagna, och min bästa väninna som är den ena tärnan har fött barn för 3 veckor sedan. Den andra Tärnan har redan barn och hon och hennes man har just flyttat till hus nu i helgen. Jag har svårt att se att de har prioriterat en möhippa mitt uppe i allt detta, eller visst - något har de säkert planerat - men kanske bara en middag elelr så.

Känner mig redan rysligt otacksam

• blommisen
    Håller alla tummar på att det är skoj bara och att du får en rejäl hippa, kanske just i denna skrivande stund har du fått en rejäl överraskning hoppas på det iaf
    hej!Har precis fått reda på att jag ska ha min möhippa söndagen innan bröllopet klockan 13-17!! Känner mig väldigt besviken och skäms ändå lite för att man inte är tacksam. Men en söndag!! Och bara på eftermidagen? Jag vill gå ut och dansa!! Jag vill gå på restaurang!! Jag vill inte ha det en söndag när alla ska till jobbet dagen efter. Jag fick ett mail om dagen var jag skulle infinna mig och vet att det kommer att bli då eftersom jag gifter mig veckan efter och det finns inga andra dagar kvar. Jag har drömt om att gifta mig i hela mitt liv och självklart även tänkt på möhippan. Fattar inte kompisarna att man vill gör något kul. Vad tycker ni? Hade ni velat ha hippa på en söndag (dessutom 6 dagar innan bröllopet)?
  • 08agusti08

jag hade inte bfytt mig om det va 6 dagar innan men jag hade blivit besviken om jag inte fått någon alls...

• 20080301

Jag blev hippad lördagen innan men även torsdagen innan jag skulle gifta mig. Bättre med en möhippa en söndag än ingen alls... eller....

• grabbarna

jag har inget kompisgäng och blir därför antagligen inte hippad vi är iofs ngr arbetskamrater som ibland kan hitta på nåt kul men det är liksom jag som alltid drar igång det, vi skulle fira att en fyllde 30 men när ingen iddes ta tag i det hela när jag frågade om vi skulle göra nåt så rann det ut i sanden..och så tror jag det blir nu också..

• madeleneodaniel

Jag var helt säker på att jag inte skulle bli hippad blev hippad igår!!!!
    Mina underbara vänner hade åkte från olika delar av sverige för att komma hem. De hämtade mig på jobbet och spökade ut mig med banderoll och slöja! Sedan fick jag in sjukhusentren leta lite grejer ett champangeglas bland annat. Sedan åkte vi hem till en tjej som bor här och åt frukt och ost och kex och drack vin. Jag fick samtidigt fylla i en bok med frågor om min blivade make! Sedan efter någon timme bara det av hem till mig där jag fick fem minuter på mig att samla ihop allt som stod på en lista. Jättekonstiga saker. Allt hade jag inte men efter att fått vissa saker så vann jag ledtrådar för kvällen. Därifrån bar det sedan av till höga kusten hotellet. Där intogs en supergod middag! Med mycket fniss och fotande! Efter maten så bublade vi i hotellets utomhuspool. Fantastiskt!! Efter dusch och bastu åkte vi åter till härnösand och hamnkrogen där vi mötte upp med min blivade make och hans svensexa. Där fick vi slå våra ledtrådar ihop. Dessa bildade en sång konstaterade jag. Så tillsammans med bandet fick vi sjunga en del av mitt hjärta med tomas ledin. Detta var både jobbigt och roligt så en och annan tår föll från min kind. Efter detta fortsatte kvällen med dans!! Det hela var en underbar dag med mina vänner. Allt var perfekt!

• blivande fru Rosenquist

Jag kommer inte att bli Hippad det insåg jag igå när jag pratade med min tärna.
    HOn e som sagt "ny" kär och har glömt allt sanns och reson.
    Hon bor inte på min ort och jag frågade när hon kommer så att vi kan träffas för att planera det sista till bröllopet och att vi sedan åker på semester.
    Hon kunnde inte komma upp alls dom 2 helger jag var ledig och för övrigt kommer hon bara mitt i veckan upp som hastigast för att lämna sin pappas bil.

Hon sa att det var ju tråkigt att vi inte hinner ses, men hennes nya skulle ju med så vi kunnde ju endå inte gå ut något speciellt, då han inte känner någon här.

jag har fått frågan av 2 andra vänner om jag avsakt mig hippa då dom inte hört något, jag sa nej och en av dom blev märkbart irriterad att hon inte ordnat nåågot fast hon sagt det.

Jag vet att hon inte spelar dum, och låtsas utan det e så här det e .

Hon vet att jag tar extra jobb om jag inte ska göra något speciellt och då det fattas massor av folk så går det inte att få ledigt hur som helst så för min del krävs det lite planering, jag skulle även se på jobbet om jag var borttagen eller ersatt så det har hon inte ordnat.
    känner mig lite ledsen och besviken att det inte blir av då hon haft över 1 år på sig att ordna detta.

uch vad gnällig jag e men jag har ju längtat så.

• marjoh

Jag blev hippad en söndag och blev inte besviken, jag fick hoppa fallskärm, vilket nog är det roligaste jag gjort i hela mitt liv. sedan hade vi picnic och umgicks, kände mig inte det minsta besviken när vi bröt up. för min del var detta bättre en en utekväll en lördag

Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?