• Brud 080823

Skulle ni bli besvikna?

Satt just och kollade mitt härliga jobbschema för i sommar,och insåg att det är bara två lördagar som är möjliga för mina vänner att anorda möhippa för mig.
    Men sen kom jag tänka på..jag kanske inte bli hippad. Det är kanske inte någon som dra igång det. Skulle ni bli besvikna om ni inte blev hippade?
    Jag tror jag skulle bli det,jag förväntar mig tyvärr det lite att jag ska bli det. Mailade min bästa vän vilka helger jag var ledig,utan att låta som "de här lördagarna kan ni hippa mig" för att hon skulle veta.
    Fick till svars,åhh vad tråkigt..då får vi se till att gå ut och dansa någon helg innan ditt sommarschema börja...Hmmm undrar om hon fattade "vinken". Jag hoppas jag blir hippad!!

• Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?
  • Brud 080823

Jag och min kompis som jag mailade till ang mitt schema,vi pratade lite om vad jag absolut inte vill göra för några månader sedan. Eller rätta sagt jag sa vad jag inte ville göra Hon sa bara,det bestämmer INTE du och sen ett stort flin. Så ja,jag vet inte om hon har något på gång. Hoppas att hon börjar planera i tid,finns ju bara lör den 5juli och och lör den 9 aug att välja på. Och den 5 juli är kanske för tidigt,då jag gifte mig den 23 aug.

Och fixa så att jag blir ledig från jobbet är inte så lätt utan att jag får reda på det.

• Skottdagen2008

Nä, jag hade verkligen trevlidg på min, men det kändes mer som att de lagt mer tid och engagemang på att verkligen göra en hippa för henne som hon skulle uppskatta och på min var allt i en hast. De till och med sa att de inte hunnit lägga några foton i en pärm eller liknande men att jag fick bilderna på en CD och till hennes var det väldigt viktigt att vi fotade mycket så hon kunde få en bok att minnas.

Att vi hippar henne tidigare så att ALLA kan vara med, medan på min så tog man en helg då hälften inte kunde vara med och av de som var kvar gick alla hem tidigt pga ena eller andra orsaker.

Det är inte sakerna jag fick göra eller så lika mycket som engagemang att verkligen göra hippan till brudens intressen och ge av sin tid som jag blir sårad av.

Summan av kardemumman känner jag mig inte lika viktig som vän och det sårar mig för jag trodde inte det fanns någon rangordning på oss.

Tooticki skrev 2008-05-08 13:55:34 följande:
    Jag tror att man inte ska lägga så stor vikt vid att hippan inte blev som man tänkt. Jag tror att anledningen till att min hippa inte blev roligare är att hon som anordnade den var stressad och har bokat upp de kommande 7 helgerna. Även om jag är ledsen för det så försöker jag tänka på hur underbart bröllopet var, hur glada alla var för vår skull, att alla vi bjudit kom (trots kort varsel) och de fina talen de höll.
  • Ankan80

Det där är precis min stil!

Tror nog att jag kommer få en möhippa, men eftersom jag själv tycker det är tråkigt med långdragna möhippor så skall jag faktiskt lägga fram ett sådant önskemål

sommar08 skrev 2008-05-07 21:34:07 följande:
    Jag vill absolut inte bli hippad. Mina vänner och jag har bokat en kväll på restaurang med god mat och dricka torsdagen innan bröllopet och det är precis som jag vill ha det.
  • Fiafis

Jag skulle nog bli väldigt besviken om jag inte skulle få nån. Försöker att inte förvänta mig något men det är ju svårt! Jag skulle tycka det va jättekul att få göra det för någon annan så jag hoppas de vill göra det för mig med. Men det tror jag. Det jag är rädd för är att de ska glömma någon av tjejerna som jag tycker borde komma liksom...

• Skottdagen2008

Jag känner mig verkligen som ett litet barn i sandlådan just nu, men jag visste inte vad jag skule göra med mina spontana känslor så ni fick vara mina kuratorer, sorry....

• Tooticki
    Skottdagen2008 skrev 2008-05-08 14:09:50 följande:
    Jag känner mig verkligen som ett litet barn i sandlådan just nu, men jag visste inte vad jag skule göra med mina spontana känslor så ni fick vara mina kuratorer, sorry....
    Det är lugnt, jag har inte andats ett ord om min besvikelse till någon förutom i denna tråd. Skönt att kunna skriva av sig.
  • Skottdagen2008

Precis, man mår genast lite bättre

Tack!

Tooticki skrev 2008-05-08 14:11:24 följande:
    Det är lugnt, jag har inte andats ett ord om min besvikelse till någon förutom i denna tråd. Skönt att kunna skriva av sig.
  • Brud 080823

ja,visst är det skönt att BT finns! Allt man undrar över eller behöver ha svar på får man hjälp med här! Kanon

• Juliazzb25

Hellå alla blivande brudar!

jag var i samma sits som ni...

Tänkte att det inte skulle bli nån hippa för min del eftersom jag jobbode 7 dar i veckan...

jag hade 1 helg ledig innan bröllopet och när den hade gått förbi då blev jag lite ledsen...

men sen mina kära vänner...

En dag när jag satt på jobbet då kom de och kidnapade mig och jag kan lova att det var den roligaste möhippa jag var på...
    Fick skäma ut mig lite på stan men sen åkte vi till en lokal vid sjukhuset där de lurade mig att jag skulle ta blodprover vilket de vet att jag hatar...VI fick gå genom sjukhus koridor för att komma till den lokalen där jag fick prova på att dansa liten ( HEHE ) dans om ni fattar vad jag menar sen åkte vi på spa och efter spa så hade de bokat middag på en av mina fav restauranger och sen gick vi ut för att dansa...

Det var verkligen kul...

Hoppas att ni får en lika roligt dag så som min var

Kram och Oroa er inte ni kommer bli hippade

Svar på tråden Skulle ni bli besvikna?