• 2BMrsGhost

    Sahlgrenska metoden

    Börjar idag på Sahlgrenska metoden. Gjort den förr, för hundra år sedan, och de funka fint fint! Hoppas på lika goda resultat denna gång. Fast det visentliga för mig är att jag får chans att bryta cola och choklad suget jag har samt att när ja väl tappat vikt att jag kommer till en vikt jag trivs i. Har 30 kg övervikt och blir överlycklig för 5-10 kg minskning. Every pund counts!

    Någon mer som har eller håller på med den ?

  • Svar på tråden Sahlgrenska metoden
  • Jessyt

    tjejer varför gör ni så mot era kroppar??det är aldrig bra att svälta kroppen. Börja äta sund mat och motionera, ni kommer gå ner i vikt och må mycket bättre!!!

  • Goldensea

    Hur kan


    bantaren skrev 2008-05-05 22:27:42 följande:
    Sahlgrenska metoden är densamma som Danska rikshospitalets diet. Här är en länk till menyförslag o rubbet:www.viktvakten.se/Danska_rikshospitalets_diet...
    Jag tyckte att någon här innan nämnde att den var 4 veckor lång men danska rikshospitalet är ju bara 13 dagar.

    Nåja, jag är på dag 9 så bara 4 dagar kvar.

    2BMrsGhost - håll fast vid positivismen. Den behövs ibland när man går sådana här dieter.
  • 2BMrsGhost

    Tack Goldensea!
    Skönt med någon mer som kämpar, och du har kämpat otroligt duktigt!

  • Augustibruden 2008

    Goldesea,

    vad kör du för diet?
    Hur mkt har du gått ner hittills?

  • Goldensea

    Augustibruden, just nu kör jag danska rikshospitalets och har gått ner 5-6 kilo sen jag startade med den förra söndagen. Jag har gått ner ganska mycket sedan Oktober men då det stannade av för 4 veckor bestämde jag mig för att gå den här för att det ska hända något som motiverar mig att fortsätta med viktklubb och sundare vanor och sånt.

  • Goldensea

    Ja den är effektiv, dock inte särskilt rolig. Satt hemma hos vänner i lördags som käkade chips, choklad och kladdkaka med mera. Själv satt man där med sin lammkkotlett.

  • lillaj

    Herregud, en kopp te eller en morot till frukost?! Hue sjutton kan man klara en förmiddag på det utan att bitas Vi lagar en del GI-mat och det tycker vi fungerar bra.

  • MåM

    Igår var sista dagen för mig med Rikshospitals dieten...det gick över förväntant...dvs jag klarade alla 13 dagarna...mycket lättare än Nutrilett exempelvis...jag tyckte man vande sig ganska så snabbt och tycker att jag har blivit av med vissa sug... Ett tips som var super för mig var att blogga...det gjorde hela dieten till något roligt...drygt 7kg gick jag ned...jag tror jag kommer göra om den igen om nåt år...

    Nu ska jag nog fortsätta med Aftonbladets Vitklubb - men jätteskönt att ha fått lite extra energi nu...

    Lycka till alla som kämpar på!!!

    (Det här ingen diet som jag rekommenderar bara nån vecka innan ett bröllop, den tar ganska så hårt på krafterna...)

  • Goldensea
    MåM skrev 2008-05-24 18:57:39 följande:
    Igår var sista dagen för mig med Rikshospitals dieten...det gick över förväntant...dvs jag klarade alla 13 dagarna...mycket lättare än Nutrilett exempelvis...jag tyckte man vande sig ganska så snabbt och tycker att jag har blivit av med vissa sug... Ett tips som var super för mig var att blogga...det gjorde hela dieten till något roligt...drygt 7kg gick jag ned...jag tror jag kommer göra om den igen om nåt år...Nu ska jag nog fortsätta med Aftonbladets Vitklubb - men jätteskönt att ha fått lite extra energi nu...Lycka till alla som kämpar på!!!(Det här ingen diet som jag rekommenderar bara nån vecka innan ett bröllop, den tar ganska så hårt på krafterna...)
    Vad kul att du lyckades med den. Jag håller med om att den tar på krafterna men samtidigt så ger det en en jäkla kick när man har klarat av den.
Svar på tråden Sahlgrenska metoden