• Bröllop i Thailand

Bolla lite ang vigsel i Thailand

Jag och min sambo tänkte åka till Thailand. Helst vill vi ha vigseln där, bara vi två, men det verkar vara lite mycket pappersarbete, om man inte betalar en stor summa så att någon annan tar hand om det.
    Nu funderar vi om vi ska gifta oss borgligt och åka iväg eller om vi ska gifta oss i svenska kyrkan på Arlanda innan resan, men det känns lite trist på ett sätt. Men det skulle funka...

Finns det fler som tänker åka till Thailand för vigsel och hur tänker ni?

Jag vill gärna bolla lite idéer med någon annan.

Vi ska nämligen göra detta i hemlighet och ev ha en stor fest för alla sen när vi kommer hem...

• Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand
  • Bröllop i Thailand

Ja vi ska åka i början av november och vi åker till Krabi. Helst vill vi ha en ceremoni där, men det verkar som om de flesta har i Phuket.

• Thailand 08

Bröllop i Thailand skrev 2008-04-29 07:15:38 följande:

Ja vi ska åka i början av november och vi åker till Krabi. Helst vill vi ha en ceremoni där, men det verkar som om de flesta har i Phuket.
    Vart i Krabi ska ni??
  • Bröllop i Thailand

Thailand 08 skrev 2008-04-29 07:17:18 följande:

Bröllop i Thailand skrev 2008-04-29 07:15:38 följande:
    Vart i Krabi ska ni??
    Ao Nang
  • Thailand 08

Där var vi i februari :)

• SunBride

Till ?Bröllop i Thailand?

Titta på bloggen 2008-04-11 skriven av Hunnie. Wow säger jag bara! Vilken inspiration man får och de har jätte bra priser.

• Bröllop i Thailand

Thailand 08 skrev 2008-04-29 09:09:22 följande:

Där var vi i februari :)
    Vad tyckte du? Jag har bara hört bra om Ao Nang. :)
  • Thailand 08

Bröllop i Thailand skrev 2008-04-29 10:58:27 följande:

Thailand 08 skrev 2008-04-29 09:09:22 följande:
    Vad tyckte du? Jag har bara hört bra om Ao Nang. :)
    Jo vi trivdes där
  • Bröllop i Thailand
    SunBride skrev 2008-04-29 09:42:16 följande:
    Till ?Bröllop i Thailand?Titta på bloggen 2008-04-11 skriven av Hunnie. Wow säger jag bara! Vilken inspiration man får och de har jätte bra priser.
    Ja gud vad underbart det låter. Jag vill åka ner nuuu. :)
    Vad hade de för priser?
  • Bröllop i Thailand

Thailand 08 skrev 2008-04-29 11:04:46 följande:

Bröllop i Thailand skrev 2008-04-29 10:58:27 följande:
    Jo vi trivdes där
    Härligt! :)
  • Bröllop i Thailand

Nu bestämde vi oss. Vi valde Paradise Wedding. Erfarenheter av dem, någon? :)

• Brud2010

Idag har vi betalt in halva summan (24000baht) och därmed bokat vår cermoni!!!
    Yippie, känns jätte spännande!

• Bröllop i Thailand
    Brud2010 skrev 2008-05-05 20:18:44 följande:
    Idag har vi betalt in halva summan (24000baht) och därmed bokat vår cermoni!!!Yippie, känns jätte spännande!
    Vad roligt!!
  • Lowe06
    SunBride skrev 2008-04-29 09:42:16 följande:
    Till ?Bröllop i Thailand?Titta på bloggen 2008-04-11 skriven av Hunnie. Wow säger jag bara! Vilken inspiration man får och de har jätte bra priser.
    vet du några priser?
    Läste bloggen och det verkade ju underbart! Detta var i Phuket väl?
  • Lowe06

vad lugnt det blev här då?

Brud2010 skrev 2008-05-05 20:18:44 följande:
    Idag har vi betalt in halva summan (24000baht) och därmed bokat vår cermoni!!!Yippie, känns jätte spännande!
    vart ska ni och vart har ni bokat ceremonin, det är en enklare variant väl? Det jag eftersöker men inte hittar! Hjälp...
  • Brud2010

Lowe06: Vi har bokat en lite enklare variant med cermoni i solnedgången på en strand i närheten av Kaholak. Har använt oss av Tahiland-wedding.com som vi verkligen gillar. Snabb kontakt och bra hemsid:). Visst ade det varit skönt med en svenskförmedlare men det fanns inga i närheten av Kaholak.
    Kanske ska tillägga att vi betalar 48 000 baht för allt inkl. blommor, fotgraf, hår & makeup mm. Känns helt ok!
    Har ni bokat resa?

• Lowe06
    Brud2010 skrev 2008-06-11 08:50:13 följande:
    Lowe06: Vi har bokat en lite enklare variant med cermoni i solnedgången på en strand i närheten av Kaholak. Har använt oss av Tahiland-wedding.com som vi verkligen gillar. Snabb kontakt och bra hemsid:). Visst ade det varit skönt med en svenskförmedlare men det fanns inga i närheten av Kaholak.Kanske ska tillägga att vi betalar 48 000 baht för allt inkl. blommor, fotgraf, hår & makeup mm. Känns helt ok!Har ni bokat resa?
    nej vi har inte bokat resan än, letar som en galning nu!
    Funderade på KhaoLak men nu kutar det nog åt KohLanta istället...får se hur det blir
    Jag tycker 10.000 är mycket för det jag vill ha, vet inte om de kanske vill arrangera lite större ceremonier för att tjäna lite mer på det, men jag vill ju eg bara ha en ceremoni, enkel på stranden, och kanske hjälp med att ordna en bukett - sen tror jag vi kollar runt och går in på någon restaurang som verkar bra (ja man kollar ju innan såklart ) och sedan boka rum på något lite finare ställe, lägger hellre pengarna på ett fint rum men det verkar svårt!
  • Madde1212

Vi vill oxå gifta oss i Khao Lak 2013 men det känns helt hopplöst. Dels vill jag INTE gifta mig innan, då har jag ju INTE gift mig i Thailand! Och fritiresor ska ha 25.000kr för att fixa det!!! Har tappat suget ganska mycket har googlat massor men kan inte hitta någon hjälp!

Tar tacksamt imot all hjälp, känner att det är ont om tid nu.

Mvh Madde 

Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand