• Bröllop i Thailand

Bolla lite ang vigsel i Thailand

Jag och min sambo tänkte åka till Thailand. Helst vill vi ha vigseln där, bara vi två, men det verkar vara lite mycket pappersarbete, om man inte betalar en stor summa så att någon annan tar hand om det.
    Nu funderar vi om vi ska gifta oss borgligt och åka iväg eller om vi ska gifta oss i svenska kyrkan på Arlanda innan resan, men det känns lite trist på ett sätt. Men det skulle funka...

Finns det fler som tänker åka till Thailand för vigsel och hur tänker ni?

Jag vill gärna bolla lite idéer med någon annan.

Vi ska nämligen göra detta i hemlighet och ev ha en stor fest för alla sen när vi kommer hem...

• Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand
  • Brud2010

Hej Bröllop i Thailand:)
    Vi är inne på precis samma spår, vi har en resa inbokad 12-27/12 då min pappa fyller 60. Har börjat planera och kollat runt efter koordinatorer. Vi kommer antagligen gifta oss borgligt hemma först för de som vi valt tar 5000kr för att ordna med alla papper. Vi åker till Khao lak.

Har ni bokat resa?

• Bröllop i Thailand

Hej Brud2010. :)
    Vi ska boka resan idag, vi åker nog i november.
    Det bästa är nog att gifta sig borgligt först. Jag fick svar från en koordinator idag om att de gärna hjälper till, vill bara veta vad de tar för priser.

• Brud2010

Vilka har ni hört efter med?
    Jag har priser från 3st varav 2 st svenskaförmedlningar.

• Freckles

Hej tjejer!
    Jag och min sambo ska till Thailand i november och är inne på samma som ni. Vi tänkte gifta oss där och ha en fest när vi kommer hem. Håller på och kollar runt med bröllopskoordinator, men vi bor lite off så det verkar svårt.
    Brud 2010 vilka har du varit i kontakt med? Kan man få lite tips? Svenskaförmedlingar känns verkligen bäst!
    Tacksam för hjälp!!

• Bröllop i Thailand

Hej Freckles, vad roligt. :)

Jag vet inte om jag kan skriva ner det här, men jag googlade och hittade en länk. Två svenska tjejer som hjälper till.

• Brud2010

Sea and Sand och Paradise Wedding är svenskar men som jag har förstått det så har de Puket som stad.
    En annan som vi tänkte använda oss av är thailand-wedding som anordnar lite överallt och som verkar jättebra. De hade ganska bra pris också.

Har ni valt var i Thailand ni ska bo?

• Freckles
    Brud2010 skrev 2008-04-24 15:33:36 följande:
    Sea and Sand och Paradise Wedding är svenskar men som jag har förstått det så har de Puket som stad.En annan som vi tänkte använda oss av är thailand-wedding som anordnar lite överallt och som verkar jättebra. De hade ganska bra pris också.Har ni valt var i Thailand ni ska bo?
    Hej!
    Har hittat en sida nu med svenskor som förhoppningsvis kan hjälpa oss, har mailat och väntar spänt på svar.
    Vi ska bo i Bangsaen, ligger 8,5 mil sydost om Bangkokk och är igentligen ingen turistort. Det är kanske det som kommer ställa till det för oss, men bekanta har lägenhet där så det blev så...
    Ska kolla upp dina förslag!!! Tack! Vill gärna veta hur det går för er!!
  • Bröllop i Thailand

Jag har fått svar ang priser och jag blev lite förvånad över hur dyrt det är.... hmm.... jag vill ju ha en ceremoni, gärna hjälp med blommor och framförallt fotografering.

• Brud2010

Jag blev också förvånad över priset, trodde att det skulle kosta ca 5000:- men det var visst det dubbla. Fast o andra sidan då är det med fotograf och hår o make. Så det är väl inte så farligt.
    Men visst kostar det:).

Det jag har hittat som jag tycker verkar mest prisvärt är de på
    www.thailand-wedding.com/index.html.
    De tog 48 000baht för en cermoni på stranden i solnedgången (inkl. fotograf, hår, make, bukett mm).

Vilka har ni kontaktat?

Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand