• Bröllop i Thailand

Bolla lite ang vigsel i Thailand

Jag och min sambo tänkte åka till Thailand. Helst vill vi ha vigseln där, bara vi två, men det verkar vara lite mycket pappersarbete, om man inte betalar en stor summa så att någon annan tar hand om det.
    Nu funderar vi om vi ska gifta oss borgligt och åka iväg eller om vi ska gifta oss i svenska kyrkan på Arlanda innan resan, men det känns lite trist på ett sätt. Men det skulle funka...

Finns det fler som tänker åka till Thailand för vigsel och hur tänker ni?

Jag vill gärna bolla lite idéer med någon annan.

Vi ska nämligen göra detta i hemlighet och ev ha en stor fest för alla sen när vi kommer hem...

• Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand
  • Bröllop i Thailand

Jag kollade med Sea & sand. Nu har jag inte prislistan här, men jag tyckte det var ganska så mycket för en ceremoni, blommor, o fotografering.

• Bröllop i Thailand

Vilka fina bilder det finns på den hemsidan som du skickade länk på. Jag vill att det ska vara november nu. :)

• Thailand 08

Ni har en mysig tid framför er med all planering och sen framförallt bröllopet.Lycka till tjejer

• Bröllop i Thailand

Spännande! :)

Hur är det med vaccinationen? När tar man det och vad och hur många ggr? Jag har ingen koll.
    Det är första ggn jag åker till Thailand.

• Thailand 08

Bröllop i Thailand skrev 2008-04-25 12:14:49 följande:

Spännande! :)Hur är det med vaccinationen? När tar man det och vad och hur många ggr? Jag har ingen koll. Det är första ggn jag åker till Thailand.
    Hämta en blankett på vårdcentralen och fyll i.Sen ringer dom upp i lagom tid före resan. Iaf.här i vår stad
  • Freckles
    Brud2010 skrev 2008-04-25 09:16:41 följande:
    Jag blev också förvånad över priset, trodde att det skulle kosta ca 5000:- men det var visst det dubbla. Fast o andra sidan då är det med fotograf och hår o make. Så det är väl inte så farligt.Men visst kostar det:).Det jag har hittat som jag tycker verkar mest prisvärt är de på www.thailand-wedding.com/index.html.De tog 48 000baht för en cermoni på stranden i solnedgången (inkl. fotograf, hår, make, bukett mm).Vilka har ni kontaktat?
    Har kollat den här sidan nu och det verkar bra, ska kontakta dem så får vi se. Kollade de andra som givits som förslag men de anordnar inte i Bangkok, men det gör thailand-wedding så det får väl bli det. Verkar inte ha så många allternativ tyvärr när vi bor på ett lite oturistit ställe. (Bor 8.5 mil sydost om Bangkok i Bangsaen)
    Tack så mycket för alla förslag!!!!
    Vill gärna höra hur det går för er!
    Kram!
  • Thailand 08
    Freckles skrev 2008-04-25 22:15:30 följande:
    Har kollat den här sidan nu och det verkar bra, ska kontakta dem så får vi se. Kollade de andra som givits som förslag men de anordnar inte i Bangkok, men det gör thailand-wedding så det får väl bli det. Verkar inte ha så många allternativ tyvärr när vi bor på ett lite oturistit ställe. (Bor 8.5 mil sydost om Bangkok i Bangsaen)Tack så mycket för alla förslag!!!! Vill gärna höra hur det går för er!Kram!
    Kul att höra om et nytt ställe.Bangsaen har vi aldrig varit i.Hör gärna av dej sen efteråt ,vi åker ju iväg till Thailand igen nästa februari
  • Bröllop i Thailand

Jag kan inte bestämma mig vilken bröllopskoordinator vi ska anlita.....

Tar gärna emot tips och erfarenheter... :)

• Brud2010

Bröllop i Thailand: har ni bokat resan än?
    Vart väljer ni att åka?

Svar på tråden Bolla lite ang vigsel i Thailand