• kassandra

sommar brudar 2008 luleå

hejsan alla luleå brudar hur går det för er skriv gärna lite här jag ska gifta mig 2008.08.30 i råneå kyrka.Ska vi ha en luleå träff så hä på vårkanten kanske och prata bröllopstips och ideer?

• Svar på tråden sommar brudar 2008 luleå
  • kassandra

hejssan daa hur går det ?

• Daa

Hej. Vi hade en helt fantastisk och underbar dag (ja, ni såg ju bara vädret vi fick )
    Får väl återkomma senare med lite bilder och sånt.

• kassandra

Så roligt för er ! Daa .Jag satt till elva i går kväll och skrev på vårat fest program ojoj närman väl har börjat skriva så bara kommer det mans skulle kunna skriva hur lång fest meny som helst ! Vad har ni skrivit i erat häfte? Vad mer ska man göra nu då?

• Daa

I våra kretsar (typ 14 av 15 bröllop jag har varit på) utser man ett gäng eller ett par värdar som får som uppdrag att hålla i festen och fixa festhäften. När vi kom till festlokalen hade vi inte fått se häftena ännu. Våra enda bidrag var menyn och en gästpresentation. Resten hade de gjort: några sånger, lite knep och knåp, intervjuer med oss, intervjuer med våra föräldrar, bilder de rotat fram på oss i olika åldrar, lite skojig info om oss osv. De hade gjort ett riktigt snyggt jobb.
    Förutom häftet så hade de förberett en del inslag till festen och agerade toastmasters för andra som ville hålla tal eller spexa.
    De lyckades perfekt så vi hade en fantastisk kväll.

• kassandra

Daa: kul att ni hade en fin dag och kväll.
    Sitter här och skriver (försöker) festprogram.
    Så supppper svårt med upplägget.

• Daa

Kassandra: Nej, det är inte helt lätt med upplägget. Hur går det? Hur kommer ert program att se ut?

• kassandra

Jo jag gav upp vart så tokig får ta det sedan. Går det att skriva på båda sidorna av pappret ? Jag hittade mycket inspiration på ett ställe som jag ej kan nämna här .....Det blir rosa vit .

• Daa

Kassandra: hoppas att det har gått bättre idag.
    Jag har lagt in en bild på vårt häfte i galleriet (och jag kan inte ta åt mig någon ära alls för det Det är våra vänner som har gjort det: supersnyggt)

• kassandra

hejsan lule med omnejd brudar jag behöver hjälp jag tänkte fira bröllopsnatten på strömsunds hemmet i råneå men nix någon annan skulle gifta sig där då typiskt och då fick vi ej boka en stuga jag blir så ledssen . Vet ni av något annat ställe nära råneå jämtön där man kan hyra stuga,rumm för bröllopsnatt plus två extra nätter snälla ni hjälp mig !!!Kram K

• hannapanna2008

Enn jättefin herrgård mellan Råneå och Niemisel. Många som har bröllop där.

• Hjalmar

troligtvis så är de uppbokade-har fått för mig att de har väldigt mycket bröllop där, men testa kan man ju alltid.
    Jättefint ställe!

• kassandra

tja tack så mycket mera tips!

Svar på tråden sommar brudar 2008 luleå