• SweetSun

"egen" secret box

Jag undrar om det är nån mer än jag som planerat/har gett att ge en "secret box", men att bli fotat av en bekant, alltså inte utav en fotograf?

Jag frågade en vänninna om hon inte skulle vilja fota mig i lite fina poser ;) Hon tog gärna jobbet!

Tycker det ska bli skoj, så har man nog kanska roligt och kan ta sig nån cider när man håller på =P Kan kanske bli som en rolig möhippa ;)

Nån mer, och kanske vad man ska tänka på?

• Svar på tråden "egen" secret box
  • SweetSun

anna 2008; jo jag håller med dig till viss del det om kameror, de ger ju lite olika sorts "djup" men de nya digitalkamrorna, runt 7 mp ger ju otroligt skarpa bilder, men analoga ger ju en helt klar annan sorts bild. Men som jag skrev tidigare så har jag en analog systemkamera också, så man får ju ta bild med båda. det som är smidigt med den digitala är ju att man kan se direkt vad resultaet blev.

• bara jag

Får jag bara påpeka en sak med detta: Jag har med mitt redigeringsprogram AVSIKTLIGT gjort den oskarp...det finns även exempel på skarpare bilder...Lite tråkigt att man försöker hjälpa till och det bara blir ett tjafs..

• jordgubbar och oboy

Bara jag, var det du på den svartvita bilden? Först trodde jag att det var en av dina kändisfrisyrer! En vanlig dödlig människa som inte är fotograf tycker nog att det är finfina bilder iaf, så om inte din blivande är aspirerande fotograf kommer han att kunna skatta sig lycklig!!

• bara jag

Ja, alltså inte modellen med mörkare hår och slöja om du syftade på den. Det är jag med lite ljusare hår som tittar ner.

• jordgubbar och oboy

Det var den jag menade!
    Blir lite sugen på att be ngn kompis ta bilder på mig, vet att M2b vill ha men jag tyckte att det blev för dyrt. Fast det krävs nog lite cider som TS skrev

• bara jag

Hehe...ja,jag tog en drink innan faktiskt och vi hade hur roligt som helst. Fast det måste vara någon man litar på till 100 %. Hihi..det roliga med denna tråden är att alla tror att min bild oavsiktligt är oskarp...detta har jag gjort med den själv för att jag ville ha det så! Jag bryr mig inte om vad fotografinspektörer säger bara jag och min blivande blir nöjda!

• Kärlek ger näring åt själen

bara jag. Kan säga att jag tycker din bild är GRYMT Snygg....
    För den visar en person i sitt rätta element.

Jag har vääldigt svårt för att bli fotograferad av en fotograf som säger till mig hur jag ska stå. För mig blir det bara obekvämt.. Jag föredrar nog hellre att be någon som jag känner och litar på tar kort i situationer där jag är mig själv. För jag har svårt att tro att ens m2b vill ha "tillgjorda" bilder där man fått direktiv. (Jag vet att min m2b uppskatta de bilderna han fick av mig som är något liknande secret box). De blev hur bra som helst. Menar det är inte som om man ska sätta ut dem till utställning. Det är trots allt för "hemmabruk".

Lycka till alla som vill göra era själva. Huvudsaken är att ni blir nöjda!!!

• bara jag

Tack! Du har så rätt i allt du skriver tycker jag "Kärlek ger näring åt skälen"- bilderna ska ju inte hängas upp utan njutas av bara oss själva!

Bara jag Precis!!

• matildaochniklas

Kärlek ger näring åt själen och bara jag; jag håller med er helt och hållet!

jättefin bild, bara jag!

• SweetSun

ja fin bild "bara jag" som du skickade till mig! För så länge man blir nöjd själv spelar det ju ingen roll! Jag tror min m2b blir nöjd hur de än ser ut.. det är ju jag!! ;)

Hehe håller med dig

SweetSun skrev 2008-04-19 08:34:52 följande:
    ja fin bild "bara jag" som du skickade till mig! För så länge man blir nöjd själv spelar det ju ingen roll! Jag tror min m2b blir nöjd hur de än ser ut.. det är ju jag!! ;)
Svar på tråden "egen" secret box