• SweetSun

"egen" secret box

Jag undrar om det är nån mer än jag som planerat/har gett att ge en "secret box", men att bli fotat av en bekant, alltså inte utav en fotograf?

Jag frågade en vänninna om hon inte skulle vilja fota mig i lite fina poser ;) Hon tog gärna jobbet!

Tycker det ska bli skoj, så har man nog kanska roligt och kan ta sig nån cider när man håller på =P Kan kanske bli som en rolig möhippa ;)

Nån mer, och kanske vad man ska tänka på?

• Svar på tråden "egen" secret box
  • Piha

Vill bara tipsa om att det är väldigt svårt som amatör med en pocketkamera med inbyggd bilxt att få till bra bilder.

Prova gärna, men gör det i god tid så att du hinner gå till en fotograf ifall du inte blir nöjd med resultatet.

// P

• bara jag

Mina blev hur fina som helst! Jag har ett redigeringsprogram som man kan ladda hem gratis. Vill du se någon bild så kan jag skicka till dig.

• Lillsnufflan

Jag ska gå till en fotograf nu, inför bröllopet, men jag har tagit lite bilder till min älsklig tidigare och då på "egen hand". Mitt tips är att fota utomhus för då får du bäst ljus, vilket gör att både bilderna och du ser bättre ut. Speciellt efterson det är svårt att retuschera snyggt själv.

• Lillsnufflan

Var hittade du redigeringsprogrammet?

bara jag skrev 2008-04-18 09:20:16 följande:

Mina blev hur fina som helst! Jag har ett redigeringsprogram som man kan ladda hem gratis. Vill du se någon bild så kan jag skicka till dig.
  • SweetSun

jag har systemkamera och en mycket bra digital kamrea så det ska nog gå bra, får intruera min vänninna lite, sen så har jag även ett redigeringsprogram som är rätt ok.

• SweetSun

bara jag; ja jättegärna!!

• bara jag

Jag bara googlade. Det heter "Gimp 2", mycket lättare än tex photoshop

Lillsnufflan skrev 2008-04-18 09:22:29 följande:
    Var hittade du redigeringsprogrammet?bara jag skrev 2008-04-18 09:20:16 följande:
  • bara jag

Skriv din mejladress i min gästbok. Jag måste sticka nu, men återkommer vid lunchtid...kan skicka den då!

SweetSun skrev 2008-04-18 09:27:37 följande:
    bara jag; ja jättegärna!!
  • matildaochniklas

Jag ska också göra en egen. Ävenom bilderna inte blir fullt lika bra som hos en fotograf så tror jag att min m2b kommer att bli superglad iaf!

• pallesj

Jag har bett min syster att hjälpa mig ta bilder, blir nog ute i deras trädgård nåndag när det är fint väder och lite mer i blom.

Svar på tråden "egen" secret box