• Pumpki­n
    Äldre 9 Apr 22:06
    879761 visningar
    8857 svar
    8857
    879761

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • sommar­brud 080802
    Äldre 9 Jul 19:51

    Hej tjejer!
    Jag orkar inte läsa ifatt. Är helt slut.. Puh.
    Har jobbat hela dagen fram till två,sedan åkte vi till kolmården och gick där och mös lite hela familjen,på hela 3personer. Mysigt var de och så skönt i de här vädret.. Sen åkte vi hem och svängde förbi syster. Nu har vi nästan precis kommit hem och jag är helt slut.. komemr stupa i säng sen.. Men de var de värt de för att få komma ut i de här vädret och få lite färg på sig..tihi..

    Vad har hänt annars i tråden sen jag skrev sist? Orkar verkligen inte läsa ikapp.

    Pumpkin: De ser jätte härlgit ut!

    På tal om annat så HITTADE jag min ring igår. Fastnade för den direkt och den bara flöt in i förlovningsringen. Den var kanon fin! Hela 3700:- , ett väldigt bra pris tycker jag. Eller är de dyrt?

  • Englal­i
    Äldre 9 Jul 20:43

    Sommarbrud: Personligen så tycker jag inte att det är dyrt för en ring, snarare rätt billigt, vilket är toppen! Skönt att du hittat en du är nöjd med. Hur ser den ut då?

    Pumpkin: Härligt ställe!! Verkligen!

  • Nienna
    Äldre 9 Jul 22:18

    Fick svar från vigselbutiken idag, 685:- ska de ha för att byta ut ringarna och de pengarna finns inte. Vi provade ringarna igen ikväll utan förlovningsring på fingret och sambons knogar är större än "fingerroten" så när man fått den över knogen sitter den bra. Mitt ringfinger har ju formats lite efter min förlovningsring så min vigselring sitter också rätt bra utan förlovningsringen.

    Så nu har vi bestämt att vi behåller ringarna, vi tar av oss förlovningsringarna när vi ska gifta oss och har bara vigselringarna. Sen har jag sagt till sambon att jag gärna skulle vilja ha en smal ring med många stenar (typ som Anjas) nån gång i framtiden, för jag vill väldigt gärna ha två ringar.

  • Nienna
    Äldre 9 Jul 22:20

    På "glassfronten" är det inget nytt. Jag skrev en lapp som jag satte fast på bordet i vår lokal: "Du som tog min glass (88:an) ur frysen kan väl köpa en ny och lägga dit! Även om det inte står namn på grejorna tar man väl inget som man inte själv lagt dit!?"

    Får väl se om det ligger nån glass där nästa gång jag jobbar, men det tvivlar jag på. Jag har en huvudmisstänkt och hon skulle aldrig erkänna det.

  • Englal­i
    Äldre 9 Jul 22:25

    Nienna: Skönt att du fått svar iaf, vi får betala 700 lite drygt för att fixa våra och här MÅSTE det fixas så vi får helt enkelt lägga ut det, surt men så är det. Resonerar som så, att vi har iaf tjänat en massa pengar hur eller hur på att beställa dom på nätet.

  • Pumpki­n
    Äldre 9 Jul 22:25
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Jul 08:59

    furillen

    min sömmerska sa att man kan stryka den på riktigt låg värme, men jag tänker ändå ha något emellan, ett örngott typ.

    Det man oxå kan göra om man vill slippa stryka är att hänga den i ett litet badrum om man har och sätta på duschen, varmt varmt vatten, stäng dörren, så att det blir riktigt ÅNGIGT där inne. Då ska den hänga till sig.

    Man kan oxå lämna in den för en billig peng till en kemtvätt eller sömmerska för ångning. Så sa dom till mig där jag köpte slöjan.

  • Anetta­n73
    Äldre 10 Jul 09:00

    Anja- Hur gick det med millans??? Hittade du något fint??

  • Pumpki­n
    Äldre 10 Jul 09:01

    Anja: In i rätt tråd med dig

  • Anetta­n73
    Äldre 10 Jul 09:03

    Shit jag öppnade ju den nya och så skriver jag i denna igen... Förvirrad

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Jul 09:06

    Nienna

    jag beställde ring i helt fel storlek precis som du, men gick och tog in den på ett annat ställe. Blev supermissnöjd och mailade dem om detta när jag beställde min vigselring.

    Eftersom jag då köpte vigselring utav dem samtidigt så fick jag en ny förlovningsring mot en kostnad på 500 kr (det jag undrade var om de kunde fixa till min förlovningsring då den inte alls såg ut som den gjort från början, eftersom guldsmeden jag lämnat den till, fått förminska den från 16,9 till 15,6 = MYCKET) så de gav mig hellre en ny ring för att det inte skulle gå att fixa till den snyggt, då det var en så stor förminskning antar jag?

    de har alltid varit supertrevliga mot mig. Jag har förvisso alltid varit VÄLDIGT ödmjuk i mina mail till dem. Vet inte alls hur du skrivit till dem? Jag menar i mitt fall så var ju allt verklgien MITT fel, vilket jag skrev.

    Jag skrev typ att "allt detta är ju mitt fel och jag anklagar absolut inte er, men om det finns minsta chans att ni kan hjälpa mig med detta så vore jag otroligt tacksam. Självklart betalar jag kostnaderna för material coh arbete osv". Och de har verkligen inte tagit mkt betalt för att jag strulat som jag gjort.

    Sen var det ju vigselringen som jag köpte i januari. inte förrän nu i juni hörde jag av mig igen och sa att jag valt FEL ring och inte "vågat" höra av mig förrän nu för jag känt mig så jobbig o strulig coh att det ÄNNU en gång är MITT fel, men att jag kände att jag måste fråga, för annars kommer jag alltid undra om jag kunde fått min drömring lixom. Och det var inga problem då heller.

    Båda mina ringar hade gravyr. Förlovnignsringen var dessutom förminskad coh omrhodierad och såg itne alls fin ut längre, så jag har haft otrolig tur och blivit jättebra bemött.

    Var det en kvinna som heter Mona som mailade dig?

  • Pumpki­n
    Äldre 10 Jul 09:09

    Anja! Wake up and smell the new tråd

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Jul 09:09

    Anettan

    hann ej till Millans, ska gå dit idag o kolla. Lägger undan om jag hittar nåt för jag har inga pengar överförda till kortet idag

    Ikväll ska jag o barnen till "min" salong. De ska klippa sig. Båda min långhåriga söner...

    Titta bara så fina de är... hihi... (nu är det ännu längre, fniss fniss, deras hår har nog växt ca 4-5 cm sedan dessa foton är tagna) Lovar att dokumentera det hela

    Ivan:

    anjasochungarnas.blogg.se/2008/may/bilder-pa-en-liten-busunge.html

    Emil (om man scrollar ner några foton):

    anjasochungarnas.blogg.se/2008/may/bara-bilder-pa-oss.html

    (detta var i maj, haha)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 10 Jul 09:10

    Pumpkin

    haha va, har jag varit i fel tråd

  • Pumpki­n
    Äldre 10 Jul 09:11

    Ja, en ny tråd har ju öppnat - läs sista inlägget från igår

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.