• Nataluskan

    Mars April-tråden forts

    Tråden var stängd så jag startade en ny....
    Här är den gamla:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2645034-50.html

    Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

  • Svar på tråden Mars April-tråden forts
  • kikalt

    brud080419: lycka till med jobbet!
    Känner igen den där tomhetskänslan, att man liksom blir urlakad efter att det är färdigt. Så nu har jag kastat mig in i mitt nya intresse trädgård och så ska jag söka ett nytt jobb - kanske?

    rosenpetunia: vilken häftig grej, det går aldrig att få exakt samma upplevelser och plats som den ni gifte er på. Det blir liksom så otroligt unikt.

    Nataluskan: jag vill också planera bröllop igen! Fast jag tror att man kan hitta tillbaka till den där lyckokänslan igen på andra sätt också och jag längtar efter att planera lite sånt också. Haha, nästan också så jag längtar tills jag fyller 40 om en si så där 6-7 år.

  • Nataluskan

    Detordnarsig och kikalt: Jag funderar på om vi kanske skulle ha en liten fest el dyl för våra vänner och bekanta som vi inte valde att bjuda in till bröllopet samt de som vi bjöd och ha nån typ enkel buffe el dyl men jag vet inte om jag får med mig gubben min på detta...men det hade vart kul

    Framförallt så vet han att sådana grejer drar iväg i pris och jag tror han kommer säga att vi inte har råd....får se om jag kan bearbeta honom lite...
    Man måste ju skicka inbjudan isåfall...typ snart...
    Ojoj 40årsdagen nej inte än va...? Jag har en massa jag skall hinna innan dess, men jag har 8,5 år på mig

  • kikalt

    I helgen tänkte jag äntligen åka iväg till ett par trädgårdsaffärer där vi fick presentkort i bröllopspresent. Det ska bli så kul! Min yngsta syrra kommer hit så jag ska leja henne att gräva upp lite ogräs i gräsmattan och hjälpa mig med pallkragen. Det här är det jag lägger ner tid och energi på nu, så värsta "abstinensen" efter bröllopsplaneringen har som tur är gått över nu med mitt nya intresse.

  • Miss (snart mrs) A

    Hej alla!

    Nu har jag varit borta hur länge som helst och alla har väl hunnit gifta sig härinne?

    Vårt bröllop var fantastiskt , över alla förväntningar och vi är så nöjda och glada och tänker tillbaka på det ofta. Livet som gift är annorlunda, vi hör ihop nu på ett annat sätt. Det kanske bara är jag som känner så men det slår mig ibland att vi faktiskt tagit det här stora steget och det känns underbart.

    Våra två veckor på Maldiverna var ju helt helt fel i heller. Sol, bad, god mat dykning och snorkling och total avkoppling i två hela veckor...

    Jag försöker lägga upp en bild eller två från bröllopet men jag har aldrig testat förut så vi får hålla tummarna för att det fungerar

    Grattis allihopa och ha ett härligt liv som gifta

  • Miss (snart mrs) A

    Suck, de bilderna jag ville lägga upp var för stora, fick plocka ett par andra från en kompis kamera men det fungerar bra de också

  • Nataluskan

    Åh så fina ni var. STORT GRATTIS!
    Jag har nästan samma känsla av att höra ihop, känslan av trygghet, hoppas den känslan stannar hela livet!

    Ser fram emot fler bilder om möjligt!

  • DetOrdnarSig

    Miss (snart mrs) A:
    Grattis!! Ni var jättefina! Snygg klänning!

  • Nataluskan

    Shit alltså igår kom äntligen paketet med presntationsfilmen, skivan med alla kort (1072st) och album samt några extra kort..under filmen grär jag såklart jisses tårarna sprutade, vilken underbar dag, albumet är så vackert! Precis vad vi ville ha!

    Sen satte vi oss för att gå igenom för att sålla ut ca 6st kort som vi kunde tänka oss att skicka som tackkort, det blev 11st olika
    Idag skall jag till fotografen för att beställa utskrifter..
    Sen skall jag kolla vad en stor förstoring kostar typ 70x50.

  • kikalt

    Vad kul Nataluskan!
    Vi har inte kommit så långt som till tackkorten än, även om vi har fått fotona. Det finns flera vi kan tänka oss också och vi velar lite på vad vi ska skicka med tanke på att vi hade både bröllop och dop.

  • Troll-P

    Det var ju ett tag sedan men här kommer min berättelse om vår dag

    Vi sov hemma natten innan och åt frukost tillsammans. Eller åt och åt, man tvingade i sig lite mat för sakens skulle.
    Min tärna kom vid 9 och hämtade mig - gick bort till frisören som sitter några hundra meter bort. Jag var i fokus hela förmiddagen: det drogs, kammades, lockades, tärnan bjöd på champagne och kanelsnäckor, mamma kom med lunch, min kompis kom och hämtade nycklar till lägenheten, en tjej kom och gav mig make-up (lösögonfransar - hjälp vad snyggt det blev ).
    Klänning, skor mm hade jag varit och lämnat dagen innan så när frisyr och make var klart fick jag gå in i det lilla köket och försöka få på mig fräscha underkläder, sexiga strumpor, stor klänning. Vid det här laget var jag lite småstressad eftersom 20 min är för lite för att ta på sig den här typen av kläder. Resultatet blev dock kalas - när pappa kom och hämtade oss såg han allt lite tårögd ut
    Tärnan hade också fått håret satt och blivit omklädd, tillsammans med min far lyckades vi till slut få in hela klänningen i bilen... Nu började min blivande man bli lite stressad och undrade var vi höll hus, de stod och väntade för fotograferingen.

  • Troll-P

    Vi hade faslig tur med vädret den 1 mars, de regnskurar som kom skedde när vi var inomhus. Fotograferingen var dock kall eftersom det blåste en hel del. Vi kunde inte sluta le hela tiden och det syns på bilderna - det är ytterst få bilder vi inte ler på.

    Efter fotograferingen gick vi till hotellet. Min blivande man hade redan varit där och lämnat våra saker, marskalk och tärna följde också med. Vi hann precis nyttja toaletten och dricka lite bubbel! Härligt! Sedan kom en taxi och hämtade oss för att åka den korta biten till kyrkan. Medan vi väntade såg vi de som kom springande i sista minuten Nu var jag NERVÖS. Väl inne i kyrkan lyckades jag snäsa åt min stackars mor 3 ggr på en minut så illa var det. Klockorna ringde och det var dags!

    Vi tog oss tid att gå in i kyrkan och nicka, le till alla vi kände. Gospelmusiken vi valt lättade upp stämningen. Fram till att vi var gifta fortsatte jag att vara nervös - sedan släppte spänningen och jag kunde njuta av prästens tal och den sista musiken.

    PÅ trappen blev det kramar, fotografering och allmän glädjeyra. Det avslutades med att vi promenerade bort till festlokalen där vi firade till halv två.

  • MrsFellerA

    Vad mysigt det låter! Så skoj att det blev så bra. Och vad fina kort!!! Grattis!

  • Nataluskan

    Om man går in på www.limetravel.se och klickar på "Vi som var där" och sen väljer Mauritius så ligger vår reseberättelse uppe där, fick tårar i ögonen när jag läste den igår...åååh vad jag saknar den där känslan av TOTAL lycka, kärlek, lugn och allt!
    Jag vill gifta mig igen och åka tillbaka, stanna i bubblan

Svar på tråden Mars April-tråden forts