• Ars amandi

OT förvirrad mens

satt å fundera lite å blev lite förvirrad så kollar om nån vet bättre än jag..

kan bli lite rörigt men ska skriva så tydligt jag kan...

jag slutade med mina piller i somras och har helatiden haft regelbunden mens efter det den har tillåme passat tiden bättre än när jag åt piller fast rikligare då.
    förra månaden så va mensen TVÅ veckor sen, tog gravtest men det visade negativt å dagen efter kom mensen (typiskt)

men hur funkar det nu? har cirkeln ändrat sig nu å jag ska beräkna nästa mens rätt antal veckor efter förra eller ska cirken vara det samma som tidigareså att det då blir kortare tid mellan mensen denna gång???

brukar även känna av min äl väldigt tydligt men har denna månad inte kännt av den alls...

något förvirrad där

• Svar på tråden OT förvirrad mens
  • Ars amandi

me don´t like gyn

hitils bara träffat otrevliga tanter i den här stan... dom kollar snätt på en å ger massa onödiga komentarer...

• 26maj2007

Det kan vara så att du har varit gravid och fått ett tidigt missfall. Då visar testet negativt men homonerna kan vara kvar.

har själv varit med om det. efter en två månader fick jag hjälp med att få igång mensen igen och och det tog ytterliggare 3-4 vekor innan kroppen fatta att jag inte var gravid.

• Ars amandi

skule ja då haft missfallet vid förra mensen?? den va nämligen helt normal... (förutom att den va sen då)

• Utomlands 2008

Ars amandi skrev 2008-03-29 09:30:11 följande:

i morse kunde ja inte hålla mig längre...vid morgonkissen kl 6 i morse så va jag där med stickan... väntade 5 min å INGENTING negativt sjönk ihop på golvet å började gråta (vill ju så gärna) älsklingen min vaknade å bar in mig i sängen å höll om mig tills ja somna om...fortfarande inga tecken på mensen dock så har det inte hänt nåt på den frånten om några dagar så blir det till att testa igen...
    Usch så tråkigt! Ger en kram för det behöver du många av i detta läget.
    Även om du inte gillar att gå till gyn (det gör väl iofs ingen?) så skulle jag kontakta en för att få hjälp i detta läget.
  • Ars amandi

tack

ja ju mer kramar desto bättre brukar det kännas...

ja for nog ta modet tillfånga å ringa till dom men det blir nog att vänta några dagar ändå...

skriver mäst för att ja behöver prata... ingen av mina vänner är i barnatänkadet så det känns bara lustigt att snackla me dom...

• 26maj2007

Sen kan ju koppen slå bakut ge grav signaler för att man vill förmycket. mens och äl kommer oregelbundet och kan hoppa över flera veckor.

Sen kan det ta längre tid för vissa innan hormonerna kommer upp i rätt mängd för att testet ska kunna visa +.

så jag hoppas att det är det sistnämnda.

Håller tummarna för er och hoppas ni snart får ert +.

Lycka till

//Kram från mig.

• Ars amandi

tänk om allt bara kunde vara lätt

eller nästan allt iallafall....

• Ars amandi

idag smög den sig på, den JÄVLA mensen, 9dagar sen, dock inte alls så riklig som den brukar vara...

*suckelisuck*

ringer nog gyn i morron ändå tror ja...

• ingenjörsbruden

Ars amandi skrev 2008-04-01 19:59:46 följande:

idag smög den sig på, den JÄVLA mensen, 9dagar sen, dock inte alls så riklig som den brukar vara...*suckelisuck*ringer nog gyn i morron ändå tror ja...
    Jag tycker att du ska kolla hos gyn.

Har du annat som stör dig....problem? Acne, vikt, trötthet?
  • Ars amandi

den här mensen va nog den lugnaste jag nånsin haft, INGEN mensvärk ALLS!

snackade med en barnmorska idag... ja sa precis som det va att den bråkat men mig dom senaste gångerna å att den gått som en klocka innan det....

hon tyckte inte alls jag skulle oroamig eller att det va onormalt.... dock tyckte hon att jag skulle börja ta tempen på morgonen innan jag klev ur sängen och använda sånna där ägglossningstester..

så så mycket klockare av DET samtalet blev jag INTE...

får väll gå till apoteket och köpa mig en BRA termometer nån dag då.....

• Utomlands 2008

Att tempa och använda äl-tester funkade utmärkt för mig! Bra för att få lite koll på hur cykeln är...

Det kan vara så att en cykel eller två om året inte har någon äl och det kanske var det som inträffade och gjorde att det blev så konstigt denna månaden?

• Ars amandi

ja det är ju möjligt för jag brukar ju känna av al välldigt tydligt men kände ej av någon denna gång, dock sa hon att ja kan haft äl utan att känna den....

aja det är väll bara att fortsätta å hoppas på att ted går åt rätt håll en vacker dag...

hon sa att om det inte blivit "normalt" om en så där tre månader så tyckte hon att jag skulle ta kontakt med läkare...

å ja som inte har blivit utrustad med tålamod....

• Utomlands 2008

Ars amandi skrev 2008-04-04 23:16:05 följande:

ja det är ju möjligt för jag brukar ju känna av al välldigt tydligt men kände ej av någon denna gång, dock sa hon att ja kan haft äl utan att känna den....aja det är väll bara att fortsätta å hoppas på att ted går åt rätt håll en vacker dag...hon sa att om det inte blivit "normalt" om en så där tre månader så tyckte hon att jag skulle ta kontakt med läkare...å ja som inte har blivit utrustad med tålamod....
    men då är ju det en bra idé att tempa och ha äl-tester så länge så slipper du bara gå och vänta utan kan kolla mer aktivit under tiden!
Svar på tråden OT förvirrad mens