• Ars amandi

OT förvirrad mens

satt å fundera lite å blev lite förvirrad så kollar om nån vet bättre än jag..

kan bli lite rörigt men ska skriva så tydligt jag kan...

jag slutade med mina piller i somras och har helatiden haft regelbunden mens efter det den har tillåme passat tiden bättre än när jag åt piller fast rikligare då.
    förra månaden så va mensen TVÅ veckor sen, tog gravtest men det visade negativt å dagen efter kom mensen (typiskt)

men hur funkar det nu? har cirkeln ändrat sig nu å jag ska beräkna nästa mens rätt antal veckor efter förra eller ska cirken vara det samma som tidigareså att det då blir kortare tid mellan mensen denna gång???

brukar även känna av min äl väldigt tydligt men har denna månad inte kännt av den alls...

något förvirrad där

• Svar på tråden OT förvirrad mens
  • emeliek45

Vet hur det känns, likadant här....två veckor sen och så börjar man hoppas, och morgonen efter kommer den... du kan testa samma dag som du egentligen är beräknad.

• Ars amandi

ja exakt man hoppas å testar å så är det inget å så kommer mensen... så är der varje gång...

därför är ja såå feg för att testa denna gång, risken att jag börjar gråta är nog stor...

vill ju sååå gärna plussa

• Mrs Mommy

Hur mycke "övertiden" är du ca?

• Ars amandi

ca 5 dagar den här gången

• emeliek45

samma här, eller typ fyra.... kommer nog att vänta ett tag till, men jag tror att hjärnan vet att man undrar så då håller den inne med mensen...

• Ars amandi

joo lite så är det ja känner me, kollade lite på sidor på nätet (är ju sååå mycket billigare att köpa tester där) men är rädd för att den elaka mensen kommer bara jag trycker på slutförbeställningen...

emeliek45 skrev 2008-03-27 19:41:31 följande:
    samma här, eller typ fyra.... kommer nog att vänta ett tag till, men jag tror att hjärnan vet att man undrar så då håller den inne med mensen...
  • Ars amandi

om kroppen bara kunde ta sitt förnuft till fånga å berätta för mig vad som försigår...
    känslan jag alltid har i kroppen vid mens har helt å hållet försvunnit (va å hälsade på en stund i tisdags)
    hade den traditionella huvudvärken jag alltid har dagen innan i måndags....

mina tuttar är jätte svullna, vilket dom ALDRIG vart i samband med mensen (dom brukar bli lite extra ömma men aldrig svullna) nu är eller har dom inte vart känsliga...

jag tror nog det spökar i huvet på mig men avvaktar med att testa tills nästa vecka i allafall....

• Ars amandi

i morse kunde ja inte hålla mig längre...

vid morgonkissen kl 6 i morse så va jag där med stickan... väntade 5 min å INGENTING negativt
    sjönk ihop på golvet å började gråta (vill ju så gärna) älsklingen min vaknade å bar in mig i sängen å höll om mig tills ja somna om...

fortfarande inga tecken på mensen dock så har det inte hänt nåt på den frånten om några dagar så blir det till att testa igen...

• ingenjörsbruden

Ars amandi skrev 2008-03-29 09:30:11 följande:

i morse kunde ja inte hålla mig längre...vid morgonkissen kl 6 i morse så va jag där med stickan... väntade 5 min å INGENTING negativt sjönk ihop på golvet å började gråta (vill ju så gärna) älsklingen min vaknade å bar in mig i sängen å höll om mig tills ja somna om...fortfarande inga tecken på mensen dock så har det inte hänt nåt på den frånten om några dagar så blir det till att testa igen...
    ..hmm......vänta någon dag o boka tid hos gyn!!! Lycka till!!!
  • Ars amandi

testar nog en gång till innan ja kontaktar dom...

Svar på tråden OT förvirrad mens