• Aug 08

Hur mänga är det i ert följe?

Hej,

hur många planerar ni att ha i ert brudfölje?

I vårt brudfölje är det, förutom brudparet, två tärnor och en bestman. Sedan kan vi inte bestämma oss för om det ska vara två eller fyra brudnäbbar, vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?
  • 3Jane

100 gäster
    3-4 tärnor, 2 marskalkar, 1 toastmaster, 1 toastmadame

• CaNin

ca 70 gäster, 1 tärna, 1 bestman och 1 liten näbb

• be happy

Jag har också många otroligt nära vänner. Och vill inte ha ett jättestort följe, dels för att jag inte vill ha så myckte extra kostnader och dels för att jag vet att flera av dem inte gillar att stå i centrum på det sätte... Sen skulle veta vart jag skulle dra gränsen och bestäma vem som skulle va och vem inte.
    Vi ska därför inte ha nåt följe. Ev. ber jag min brorsdotter vara näbb eller komma fram och hålla buketten, annars räcker det med att jag och brudgummen är på plats. Dessutom jag gett mina nära vänner uppgifter för dagen, tex vara värdar, köra bilen, vara sällskap hos frissan mm...

Sokkerkakan skrev 2008-03-01 23:22:39 följande:
    Jag har sån ångest för brudföljet! Är jag ensam?Jag är så otroligt nära fyra av mina vänner, plus att jag är jättenära min systerdotter som varit som en syrra för mig.. men jag kan väl inte ha 5 tärnor, och så en, eller kanske ingen bestman? Inga näbbar heller.. jag har sån ångest så jag nästan funderar på att inte ha några tärnor.. kan man strunta i brudföljet?
  • starchick

Vi har 2 tärnor, 1 bestman och 2 näbbar =)

• Sokkerkakan

be happy skrev 2008-03-05 11:28:21 följande:

Jag har också många otroligt nära vänner. Och vill inte ha ett jättestort följe, dels för att jag inte vill ha så myckte extra kostnader och dels för att jag vet att flera av dem inte gillar att stå i centrum på det sätte... Sen skulle veta vart jag skulle dra gränsen och bestäma vem som skulle va och vem inte.Vi ska därför inte ha nåt följe. Ev. ber jag min brorsdotter vara näbb eller komma fram och hålla buketten, annars räcker det med att jag och brudgummen är på plats. Dessutom jag gett mina nära vänner uppgifter för dagen, tex vara värdar, köra bilen, vara sällskap hos frissan mm...
    ok, ja så kommer nog jag också göra.. skippa det helt antagligen, eller ev. fråga min systerdotter som har varit som en syrra för mig hela livet, då vi är jämngamla.
  • FruKjörling

ca 85 gäster 4 tärnor 4 marschallkar vår dotter som Brudnäbb..

• be happy

Oj! Ursäkta min katastrofdåliga svenska här över!

• Pyron

ca 50 gäster och vi ska ha 4 näbbar, tre egna barn och ett låne-barn. *ler* min gud-dotter.

Just det ja, till kyrkan kommer det nog komma fler än 50.
    Men det är ca 50 som kommer på festen efteråt.

• Vampyren

Vi ska ha 2 brudnäbbar. Mina två minsta bröder på 4 och 6 år.
    Inga tärnor och ingen bestman!
    Vi har 120 bjudna gäster, men förhoppningsvis ommer det fler till vigseln.

• Fröken förväntan

Ungefär 70 gäster och INGET brudfölje, bara jag och mannen
    ...men jag ska nog ha en sällskapsdam som är med mig under dagen hos frisören o.s.v., annars blir det tråkigt.

• Akvavit

vi blev 64 gäster, hade en tärna och en marskalk. Helt perfekt!

Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?