• Aug 08

Hur mänga är det i ert följe?

Hej,

hur många planerar ni att ha i ert brudfölje?

I vårt brudfölje är det, förutom brudparet, två tärnor och en bestman. Sedan kan vi inte bestämma oss för om det ska vara två eller fyra brudnäbbar, vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?
  • Mi och Nez

Tycker att antalet i brudföljet lite kan styras av bröllopets storlek. Har man ett enklare bröllop med tjugo gäster blir det nog lite överdimensionerat med ett brudfölje på 8...?! eller?

Vi har ca 70-80 gäster och har bestämt oss för tre tärnor och tre marskalkar.

Vill näbbarna själva var med eller är det bara ni som inte har bestämt er för hur många ni vill ska delta? Låter kanske konstigt, men de är ju små och tar inte så stor plats utan ska mest se söta ut. Så då stör det ju inte om de är fyra istället för två.

• Hofsan

Vi ska ha ett bröllop med 50 gäster och har 2 tärnor och 1 marskalk. Man ska välja de man verkligen står en nära tycker jag oavsett storlek på bröllopet.

• öland2008

vi har ca 50 gäster och har 2 tärnor, 1 marskalk och 2 näbbar :)

• Vårstabruden

Jag håller fullständigt med! Vi har ett ett litet bröllop med 30 vuxna och 10 barn, men ska iaf ha 3 tärnor, 1 marsalk, och våra 4 barn som går... Mycke´folk blir det! Man ska göra som man själv känner!

Hofsan skrev 2008-03-01 12:03:03 följande:
    Vi ska ha ett bröllop med 50 gäster och har 2 tärnor och 1 marskalk. Man ska välja de man verkligen står en nära tycker jag oavsett storlek på bröllopet.
  • bara jag

Vi ska ha ett lite större bröllop (120 gäster) och då 3 tärnor och en bestman

• sowa65

en "maid of honour" (gift tärna), en bestman och en näbb. liten kyrka och ca 65 inbjudna gäster.

• Dolliver

Vi kommer ha våra fem barn (två flickor, tre pojkar), två tärnor, två marshalker som brudfölje, och jag och min man förstås! =)
    Kommer ha ca 100 gäster, men oavsett antalet inbjudna skulle vi ändå haft samma följe!

Vad är det som gör att ni inte kan bestämma er för två eller fyra näbbar? Är det att de ska gå två o två eller?
    För vi har ju fem näbbar (=ojämt) men våra småkillar ska knalla in först och förhoppningsvis går de gången fram, annars är vi beredda på flankerna med farmrorna, farfrarna och andra släktingar ;), sen kommer flickorna och strör blomblad och sist kommer vår äldste pojke med ringarna! Tror de kommer se hur gulliga ut som helst och själv lär man väl spricka av stolthet innan det är dags för mitt eget inträde?!

Hur ni än gör så - Lycka till!

• janedoe

Tror vårt gästantal uppgår till ca 60-70 och kommer ha tre tärnor (om den tredje vill vara tärna, inte tillfrågad än...), en marsalk och tre näbbar.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi ska ha 1 tärna 1 bestman och en näbb på 20 gäster

Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?