• Aug 08

Hur mänga är det i ert följe?

Hej,

hur många planerar ni att ha i ert brudfölje?

I vårt brudfölje är det, förutom brudparet, två tärnor och en bestman. Sedan kan vi inte bestämma oss för om det ska vara två eller fyra brudnäbbar, vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?
  • brud2009

60 gäster, kommer att ha en tärna och två näbbar.

• Sokkerkakan

Jag har sån ångest för brudföljet! Är jag ensam?
    Jag är så otroligt nära fyra av mina vänner, plus att jag är jättenära min systerdotter som varit som en syrra för mig.. men jag kan väl inte ha 5 tärnor, och så en, eller kanske ingen bestman? Inga näbbar heller..

jag har sån ångest så jag nästan funderar på att inte ha några tärnor.. kan man strunta i brudföljet?

• Kärlek ger näring åt själen

sokkerkakan : Gör det som känns rätt för dig. Har du svårt för att välja så kan du alltid välja någon helt annan med förklaringen " Jag ville inte såra någon av er". T ex be någons släktings barn att vara näbb. Du behöver inte ha några tärnor eller brudfölje. För jag kan tänka mig att det blir jobbigt med 5 tärnor

• Vårstabruden
    Sokkerkakan skrev 2008-03-01 23:22:39 följande:
    Jag har sån ångest för brudföljet! Är jag ensam?Jag är så otroligt nära fyra av mina vänner, plus att jag är jättenära min systerdotter som varit som en syrra för mig.. men jag kan väl inte ha 5 tärnor, och så en, eller kanske ingen bestman? Inga näbbar heller.. jag har sån ångest så jag nästan funderar på att inte ha några tärnor.. kan man strunta i brudföljet?
    Klart att man kan! Man kan göra precis som man vill. Känn efter, för det är ert bröllop och ingen annans, det är ni som ska känna att det är ok!
    Kram och lycka till!
  • Sokkerkakan

vårstabruden och kärlek ger näring:
    Tack.. känns mest jobbigt att en av mina vänner tar för givet att hon ska få vara tärna, och nu när hon vet om att vi ska gifta oss nästa år så pratar hon redan om att "komma i klänningen som tärna.." vill ju inte såra ngn.. helst av allt skulle jag vilja ha bara min systerdotter som är 3 år äldre än mig (26 är hon) för hon har varit som en syster för mig, och skippa vännerna.. men då VEt jag att den här vännen kommer bli besviken.. inte alltid BARA kul att planera bröllop.

• bröllop080719

45 gäster, 1 tärna och 1 best-man

• Vårstabruden

Sokkerkakan: Ja, jag har oxå lite strul med en av mina redan bestämda tärnor så jag vet verkligen vad du går igenom
    Men du måste ändå utgå ifrån dig och din m2b och vad ni vill! För det låter på dig som om du eg inte vill ha så många tärnor utan bara funderar på det för att inte såra nån och då tycker jag att det är av "fel" orsak. Det är din dag och då måste det kännas ok för dig!

Om din vän förutsätter att hon ska vara tärna utan att du sagt det är det ju faktiskt hennes problem kan jag tycka. Hårt sagt kanske men hon har ju faktiskt inte ens brytt sig om att kolla hur ni ville ha det först utan tar för givet att hon är självskriven, låter lite nonchalant i mina öron. Det ska inte du ha dåligt samvete för! Gör det som känns bäst för dig och din blivande så kan du med stolthet och värme se tillbaka på er bröllopsdag!
    Hur du än bestämmer dig för att göra tror jag säkert att dina vänner förstår, bara du förklarar för dem!

Lycka till!

• Mizty

50-60 gäster. 2 tärnor 1 marskalk & vår son som näbb

• Sokkerkakan
    Vårstabruden skrev 2008-03-02 01:08:17 följande:
    Sokkerkakan: Ja, jag har oxå lite strul med en av mina redan bestämda tärnor så jag vet verkligen vad du går igenom Men du måste ändå utgå ifrån dig och din m2b och vad ni vill! För det låter på dig som om du eg inte vill ha så många tärnor utan bara funderar på det för att inte såra nån och då tycker jag att det är av "fel" orsak. Det är din dag och då måste det kännas ok för dig! Om din vän förutsätter att hon ska vara tärna utan att du sagt det är det ju faktiskt hennes problem kan jag tycka. Hårt sagt kanske men hon har ju faktiskt inte ens brytt sig om att kolla hur ni ville ha det först utan tar för givet att hon är självskriven, låter lite nonchalant i mina öron. Det ska inte du ha dåligt samvete för! Gör det som känns bäst för dig och din blivande så kan du med stolthet och värme se tillbaka på er bröllopsdag!Hur du än bestämmer dig för att göra tror jag säkert att dina vänner förstår, bara du förklarar för dem!Lycka till!
    TACK! det är precis som du säger, och nu har jag förklarat för henne att tärna eller inte så kommer hon iaf ha en stor betydelse inför och under mitt bröllop. Känns skönt.. har inte slutgiltigt bestämt hur jag gör.. är ju inte förrän sommar 2009 så det är ingen brådska. Tack för era tips och lycka till med planeringen av bröllopet!
  • Vårstabruden

Vad skönt! Känns alltid bättre när man tagit tag i jobbiga saker som denna!

Kram och lycka till!

Svar på tråden Hur mänga är det i ert följe?