Du har väl just gett anledningen till att andra ger mer? Alla har inte fem barn, ett studiemedel, en låg lön och hus + bil
Vi t ex är två vuxna, inga barn, en medelinkomst och en medel/höginkomst, BR och en bil som funkar för det mesta 
Dolliver skrev 2008-03-01 15:11:42 följande:
Är det till ett syskon, bästa vän eller någon liknande så blir det runt 800:- från oss bägge. Lite "ytligare" kontakter får runt 500:-.Men dessa pengar är oftast bara en riktlinje då jag letar present - ibland blir det dyrare, ibland billigare. Är det enbart pengabidrag så blir det dessa summorna.Tycker det verkar som vi lägger ganska lite jämfört med andra härinne, men vår budget tillåter inte mer.. Fem barn, jag studerar, mannen har ett enkelt knegarjobb med ganska kass lön, hus och en bil som ständigt pajjar - ja, och nu sparar vi dessutom till vårt eget bröllop.. Haha, jag kan ju bara hoppas att jag efter mina år i skolan ska få en skaplig lön! Hur kattsicken har ni andra råd med så stora summor? Eller är det bara jag som är urkass på att hushålla pengar? *ler*