• Mubii

Hur många ska fria 29/2-08?

Har hängt härinne sedan september, när jag kom på att jag ska fria den 29:e. Har sett i kalendern att det är ett litet gäng som ska gifta sig den 29:e och har sett ett antal trådar om folk (kvinnor mest, eller kanske bara t.o.m.) som ska fria då, men jag undrar: hur många och vilka?

Jag ska i alla fall och ska hämta ringarna imorgon!!! *ler fånigt varje gång jag tänker på hur jag hoppas att det kommer att gå*

• Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?
  • ingenjörsbruden

Ok! Då säger vi som så....först t datorn skapar en tråd!!!
    Så här gick mitt frieri eller nåt dyl!!! O så kan ju alla skriva om förberedelser o så!!!

Kan nog vara nyttig/intressant läsning för framtida kommande frierier!!!

I morse gjorde jag en snabb inventering med ljushållare....har inte så många men ska använda div olika glas som jag ska hälla sand i, ivärsta fall häller jag nog oanvänd kattsand i....risken är ju annars att glaset spricker eller går i sönder!!!

O för guds skull!! Ställ inga värmeljus direkt på träytor!!! Det kan bli så varmt att det börjar brinna i den flytande stearinet!!! O så får man 4 svarta märken i träskivan.....som går väldigt djupt!
    Ställ alltid värmeljusen på åtminstonene en liten tallrik!!!

Lycka till alla skottdagsfrieriare!!!

• GladaGumman

Hullda- Ja, banderollen är i tyg ( 5*3 m) Bokstäverna har jag gjort av vit papp och häftat fast i tyget

Ja, nu pirrar det allt i magen. Jag är mest nervöst för den "offentliga biten", alltså hur han reagerar framför sina arbetskamrater. han kanske tycker att det är pinsamt...
    Jag känner inte hans arbetskamrater kanske jag ska tillägga.

Däremot är jag inte så orolig för att det ska bli ett "nej" som svar, eftersom vi har pratat löst om bröllop litegrann. Vi har barn ihop och är gravid med nr 2.

Vill gärna läsa hur det går för er tjejer, kommer själv att lämna en update, men det blir troligtvis först på mån, eftersom jag har så långsam dator hemma...

• Disan

ja jag skulle friat imorrn men kunde inte hålla mig så jag gjorde det i tisdags
    lycka till allihopa

• FoxyLoxy

Hej alla skottdags friarinnor!

Önskar er alla lycka till i morgon!
    Hoppas att allt går som det ska och som ni hade tänkt er!!!

Kram.

• CaNin

Hej alla Friar-tjejer!

Jag vill bara önska er ett stort LYCKA TILL!
    Hoppas att ni får en underbar dag med lyckade frierier och att allt bli som ni har tänkt er...och om det inte blir det så blir ni nog gifta ändå

Stora Kramen

• Helges Älskling

Jag hade med tänkt fria i morgon, men av en rad olika omständigheter har jag lagt planerna på hyllan. Nu när jag läser om er och att den stora dagen är på väg känns det allt lite besviket :( men men..vill i alla fall önska er alla Lycka till och hoppas att ni får njuta av er dag riktigt mycket!!! :)
    Vill också hemskt gäran höra hur det gått för er alla!

• nellie78

Jag ska också fria imorgon! Vi är förlovade redan så det blir ju lite "fusk frieri" men för att vi nånsin ska komma till skott och gifta oss krävs det att någon av oss kommer med ett frieri! Redan i början av förra året visste jag att det skulle vara skottår och då föddes min tanke att fria om han inte han före!
    Nu är det alltså dags imorgon! Ska ställa frågan här hemma och sen ska vi skåla i champagne och äta trerätters! Ska bli jättemysigt! Har tyvärr åkt på nåt halsproblem och pratar som en kraxig kråka idag..hoppas jag inte vaknar med 40 graders feber imorgon bara..dessutom håller vi på att lägga golv i köket så jag får väl släpa ut bordet i vardagsrummet eller nåt.. :)

• heleneåpether

Jag ska fria imorgon... börjar faktiskt känna lite pirr i magen nu... Inte så orolig över vad han kommer säga... mer hur jag ska uttrycka mig...

• NinnaLilltroll

"Usch" ja imorgon gäller det. Pirrigt. Har inte heller kommit fram till vad jag ska säga. Förhoppningsvis kommer det automatiskt

• Champis_Sanna

Ville bara kika in här och önska er alla ett STORT Lycka till! Hoppas era karlar vet svaret. Vi vill höra sedan hur det gick för er!

• miss muffin

Jag hade en tanke om att kanske ge min karl ett bryt hjärta i guld han fick en guldkedja (tunn) förra julen och så skulle hänge komma senare men jag har inte hittat nått än så då kom jag på tanken brthjärta =). vi e förlovade sen 3 ½ år men inte direkt nått frieri. Vi ska till ett par kompisar i morron kväll så jag kanske tänkte göra det före... men han kan misstänka nått...

• Lunia

Hur har det gått för er som redan "gjort det"?? Nyfiken!

• Nalle Puh 40

Det gick enligt planerna (nästan iaf...)

Skriver mer sen och berättar hur...

• KKC

Han sa JA!!
    Allt var helt perfekt!! Så den 5 juli blir det av!

• Robina67

Jag hade tänkt att fria på skottdagen, hade ordnat med hans favoritmiddag köpt kort och skrivit mitt frieri i, lagt skumpan på kylning i kylen... men så fegade jag ur
    sköt det framför mig hela tiden, tänkte ta det före Let's Dance på kvällen, och våra 2 tjejer (som var invigda i det hela) hade till och med dragit sig tillbaka till rummet och väntade..
    Men jag fick liksom aldrig ... ur...
    Men så, nu i lördags morse. klev jag upp före min sambo (vi var barnfria hela helgen) gjorde i ordning frukost på sängen och med en nytt kort (det andra stod det redan datum i).. och så gjorde jag det!
    och han sa: Klart jag vill !!
    jag är så lycklig! nu kan vi äntligen sätta igång o prata om det! kan säga oxå att vi har varit förlovade i 4 år och känt varann i lika många år.. Men jag förstod att han aldrig skulle ta mod till sig o fria till mig, så jag gjorde det själv

• ingenjörsbruden
    Robina67 skrev 2008-03-10 09:25:54 följande:
    Jag hade tänkt att fria på skottdagen, hade ordnat med hans favoritmiddag köpt kort och skrivit mitt frieri i, lagt skumpan på kylning i kylen... men så fegade jag ur sköt det framför mig hela tiden, tänkte ta det före Let's Dance på kvällen, och våra 2 tjejer (som var invigda i det hela) hade till och med dragit sig tillbaka till rummet och väntade..Men jag fick liksom aldrig ... ur...Men så, nu i lördags morse. klev jag upp före min sambo (vi var barnfria hela helgen) gjorde i ordning frukost på sängen och med en nytt kort (det andra stod det redan datum i).. och så gjorde jag det!och han sa: Klart jag vill !!jag är så lycklig! nu kan vi äntligen sätta igång o prata om det! kan säga oxå att vi har varit förlovade i 4 år och känt varann i lika många år.. Men jag förstod att han aldrig skulle ta mod till sig o fria till mig, så jag gjorde det själv
    Grattis!!!
Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?