• Mubii

Hur många ska fria 29/2-08?

Har hängt härinne sedan september, när jag kom på att jag ska fria den 29:e. Har sett i kalendern att det är ett litet gäng som ska gifta sig den 29:e och har sett ett antal trådar om folk (kvinnor mest, eller kanske bara t.o.m.) som ska fria då, men jag undrar: hur många och vilka?

Jag ska i alla fall och ska hämta ringarna imorgon!!! *ler fånigt varje gång jag tänker på hur jag hoppas att det kommer att gå*

• Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?
  • ingenjörsbruden

Jag ska osså fria på skottdagen!!!
    Det börjar kännas lite i nerverna o fjärilarna i magen har börjat att föröka sig.....
  • Mubii

Ja, det är en aning nervöst... och värre kommer det väl bli innan man är klar... Men det är härligt också. Jag har en kollega här i rummet bredvid som också ska, och vi ska bägge överraska mannen, så det är tur att vi har varandra att prata med. Och så har jag ju det kära BT förstås

• NinnaLilltroll

Här är en till som ska fria på fredag. Ja nu är det minsann pirrigt.. hihi.

• Urcellen Ellen

Jag ska också fria på fredag. Det är ju en gammal tradition att kvinnor fick fria på just skottdagen. Om du nu inte visste det. Fast nuförtiden kan man ju egentligen göra det när man vill. Tycker bara att det känns lite extra speciellt med en särskild dag. Har varit väldigt cool tidigare och vet att det kan bli ett nej (har diskuterat giftermål med min sambo). Men nu när jag läser alla era inlägg här på forumet börjar det pirra en del i min mage också. Jag vill önska alla oss friare lycka till.

• Jen75

Jag ska oxå fria på fredag! Min sambo har varit väldigt tydlig att han aldrig kommer att fria utan ska vi gifta oss får jag se till att de blir så. I somras när vi pratade lite om det så gav han hintar om att ja de är ju skottår nästa år.... Däremot tror jag inte han anar något. Tänk om han säger nej, de är jätte pirrigt.

• Llindaa

Jag tänkte göra det o har ni några tips på hur jag ska överraska honom?
    Ut o äta o ta upp det där känns inte bra. Kanske fixa nåt hemma men vad?

• Mubii

Jag har tänkt lämna G hos min bästa väninna så vi är barnfria. När han kommer hem duschar han alltid det första han gör (är snickare), så medan han gör det kommer jag duka upp i vardagsrummet med mousserande vin, lite frukt och hjärtgodis, samt hans present (som är ett scrapalbum med sidor om oss och den sista sidan är själva frieriet).
    Jag är rätt säker på att han säger ja... *pirrrrr*

Sen ska vi ut och äta och sedan ska jag (på något sätt) locka med honom till ett hotell där jag också har förberett med champagne, rosor och annat... där spenderar vi natten, äter en god hotellfrukost och sedan är det lördag

Av allt ovanstående är det endast middagen han känner till, då jag angav den som skäl för att han skulle vara upptagen den kvällen och inte dra iväg någon annanstans.

Mina största farhågor just nu är: tänk om han stannar hemma av någon anledning på fredag (då blir det svårt att förbereda allt jag hade tänkt), eller tänk om G blir sjuk... :-S

Önskar också alla oss lycka till!

• Nalle Puh 40

Jag har oxå tänkt fria hemma i soffan men en god trärätters middag, rosor och vin... Hoppas bara att han säger Ja

• GladaGumman

Jag ska oxå fria på fredag! Spännande!
    Min kille jobbar i hamnen med att lasta fraktfärjor.
    Jag har gjort en stoor banderoll med texten " xxx vill du gifta dig med mig" som hans kollegor ska hänga upp på färjan när han ska åka in i den med sin lasttruck.
    Detta händer på morgonen innan han går av sitt nattpass, hans chef är också inblandad eftersom han måste jobba över några timmar för att allt ska klaffa.Sen möter jag honom när han står där och kliar sig i huvudet!!!

Nervöst! Hoppas att allt går som det ska! Jag kan inte göra så mycket mer nu än att åka dit en stund innan det skall hända. Banderollen lämnade jag häromdan.
    På kvällen har jag bokad bord på restaurang och bio.
    Håll alla tummar nu och lycka till med era frierier!

Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?