• Mubii

Hur många ska fria 29/2-08?

Har hängt härinne sedan september, när jag kom på att jag ska fria den 29:e. Har sett i kalendern att det är ett litet gäng som ska gifta sig den 29:e och har sett ett antal trådar om folk (kvinnor mest, eller kanske bara t.o.m.) som ska fria då, men jag undrar: hur många och vilka?

Jag ska i alla fall och ska hämta ringarna imorgon!!! *ler fånigt varje gång jag tänker på hur jag hoppas att det kommer att gå*

• Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?
  • Hullda

Glada Gumman: Oj vilken kul ide´!! Nåt´ sånt´ vore kul att göra! Är banderollen i tyg?? Vill verkligen inte oroa alla här som planerar att fria,men jag undrar om ni har "kollat läget innan"? Jag menar om ni har någon aning om mannen i fråga kommer att svara "JA"? Kan ju bli lite pinsamt annars .. Eller chansar ni glatt ?

• Leniz

Visste ni att traditionen för kvinnor att fria på skottdagen härstammar från medeltiden. Om den tilltänkte maken tackade nej kunde kan straffas med böter!

• ingenjörsbruden
    Leniz skrev 2008-02-27 14:38:56 följande:
    Visste ni att traditionen för kvinnor att fria på skottdagen härstammar från medeltiden. Om den tilltänkte maken tackade nej kunde kan straffas med böter!
    Bötern var visst en kompensation, tex smycke...rätt logiskt iofs....blidka henne sårade känslor.

Visste ni att skottdagen har flyttats??! För så var den 24/2 skottdagen men den har blivit flyttad till den 29/2. Varför vet jag inte.......Men det är inte så länge sen.....ca 11 år sen (en kollegas dotter föddes på den dåvarande skottdagen).
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-27 09:52:49 följande:

Jag har oxå tänkt fria hemma i soffan men en god trärätters middag, rosor och vin... Hoppas bara att han säger Ja
    Soffan är bra!!!!!

Vår första kyss inträffade i vår soffa så det känns ganska rätt att nästa steg i relationen ska ske där med!!!
  • MrsC

Hej på er!

Jag ska också fria på fredag!! Så spännande!
    Jag har varit här inne och läst i forumet i drygt en vecka nu, men nu kan jag inte hålla mig längre från att bli medlem på BT och också vara med och dela med mig av alla funderingar och allt pirr i magen.

Lycka till på fredag allihopa!

• Lunia

Så kul å påhittigt!!! Hoppas det går vägen!! Hoppas ni alla som ska fria skriver sen om hur det gick för er!!!

Lycka till ALLA!!

GladaGumman skrev 2008-02-27 10:49:40 följande:
    Jag ska oxå fria på fredag! Spännande!Min kille jobbar i hamnen med att lasta fraktfärjor. Jag har gjort en stoor banderoll med texten " xxx vill du gifta dig med mig" som hans kollegor ska hänga upp på färjan när han ska åka in i den med sin lasttruck. Detta händer på morgonen innan han går av sitt nattpass, hans chef är också inblandad eftersom han måste jobba över några timmar för att allt ska klaffa.Sen möter jag honom när han står där och kliar sig i huvudet!!!Nervöst! Hoppas att allt går som det ska! Jag kan inte göra så mycket mer nu än att åka dit en stund innan det skall hända. Banderollen lämnade jag häromdan.På kvällen har jag bokad bord på restaurang och bio.Håll alla tummar nu och lycka till med era frierier!
  • mmmalurk

jag friar också ... fast vi redan har bestämt att gifta oss så jag har redan fått ett JA men vill göra lite speciellt då det är jag som trycker på detta. Blir hotell, god mat och nya underkläder, choklad och självklart champagne

• MTLL

Här e oxå en som ska fira på fredag =), jag ska dock göra de lite på mitt eget vis. Jag har gjort 9 stycken kort som jag ska sätta upp lite överallt i lägenheten, och när han har hittat alla 9, så lägger jag fram de sista där själva frieriet står =)
    När han kommer hem så finns där massa rosor, god dricka som väntar, trerättersmiddag, och nånstans däremellan kommer frieriet =) Lycka till alla skottdags-friare!

• ElinBlomström

Åh, vad jag blir pirrig när jag läser!

Jag ska inte fria, men hoppas det går bra för er!

Ni får lämna en update sen o berätta hur det gick!

Kram

• KKC

Här är en till som ska fria imorgon!

Vi kommer gå på en restaurang så jag har fixat barnvakt utan hans vetskap. Kommer nog fria innan efterrätten och ska skriva en liten vers eller så och lägga fram på bordet så han får läsa, är nog inte så mkt för ett offentligt frieri.
    så idag är det rimstuga

ska läsa om alla era planer så kanske jag får lite mer bra tips

Svar på tråden Hur många ska fria 29/2-08?