• Mrs Van Derkamp

Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?

Jag undrar hur mycket max ni kan tänka er att lägga på ett bröllop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 11:27
    Själv skulle jag tänka mej att lägga max 500.000 kr OM jag hade dom pengarna...jag skulle kunna lägga MER om jag vore miljonär...annars kanske runt 50.000-100.000 kr max.Men det är ju så mycket saker man vill ha!Man får väl hitta sej en miljonär eller nått!

• Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?
  • stinakina

Jag kollade in jempguld..."min" ring är 8 kr billigare där...men på vigselbutiken får man gravering gratis, det verkar man inte få på jempguld??

swordfish skrev 2008-02-23 23:08:37 följande:
    www.jempguld.se har ännu billigare ringar.
  • Garonne

Gravyren är gratis på jemp också!

• swordfish

okej, min ring som jag tittade på skiljde ca 500 kr.
    hörde att fördelen med vigselbutiken är, att där får du
    betala efter att du fått din ring, och det kanske känns
    lite "säkrare".

• Garonne

Vi beställde från jemp, och jag betalade när jag hämtade ut paketet! Är dessutom supernöjd med servicen, dom var väldigt trevliga och hjälpsamma när jag ringde och ställde tusen frågor...

• stinakina

Aha...ja då så...ja jag förlorade 8 kronor då...*fniss*

Garonne skrev 2008-02-23 23:15:30 följande:
    Gravyren är gratis på jemp också!
  • pojomo

jag tror att det som kostar en hel del som man inte räknar med det är alltdet lilla som ,ballnger,presenter till gästerna, prydnader,vaser,dekrationer, dekorationer på en toalett allt sånt smått å gott det tror jag är en ganska stor utgift. Har inte kollat själv men kan tänka mig att det försvinner ett atal tusenlappar.

• stinakina

Precis...vi räknade stort, mat, alkohol, musik, kläder och ring...sen är det ju klart...men nädå..

Jag har redan lagt ner en massa pengar på inbjudningar, festprogram,vigselprogram, stämplar, saxar,band, en gästbok, dekoratiner...

Och sen inser man ju att jag beställt hårtid åt mig och mina döttrar, en bukett ska jag ju ha och tårtorna då??

Så våra 25000 har stigit till 37000 än så länge!!!

pojomo skrev 2008-02-23 23:33:09 följande:
    jag tror att det som kostar en hel del som man inte räknar med det är alltdet lilla som ,ballnger,presenter till gästerna, prydnader,vaser,dekrationer, dekorationer på en toalett allt sånt smått å gott det tror jag är en ganska stor utgift. Har inte kollat själv men kan tänka mig att det försvinner ett atal tusenlappar.
  • pojomo

ja det ä'r konstigt att det "lilla" som man in tänker på kostar så mö.
    Men tacka vet jag IKEA där man kan få grejer till ganska så bra priser.

stinakina skrev 2008-02-23 23:36:52 följande:
    Precis...vi räknade stort, mat, alkohol, musik, kläder och ring...sen är det ju klart...men nädå..Jag har redan lagt ner en massa pengar på inbjudningar, festprogram,vigselprogram, stämplar, saxar,band, en gästbok, dekoratiner...Och sen inser man ju att jag beställt hårtid åt mig och mina döttrar, en bukett ska jag ju ha och tårtorna då??Så våra 25000 har stigit till 37000 än så länge!!!
  • stinakina

Ha ha, ja vi ska iväg till IKEA endera dagen, ska inhandla en massa tyg samt en hel del annat (bla ljus, ljushållare, vattenflaskor) försöker få M2B att vara lika entusiatisk som jag för detaljer,men han är inte riktigt "med" ännu, har dock gett honom fria (tror han) händer vad det gäller utskrifter till festprogrammen, och de sliter han hårt med just nu!!

pojomo skrev 2008-02-23 23:41:09 följande:
    ja det ä'r konstigt att det "lilla" som man in tänker på kostar så mö.Men tacka vet jag IKEA där man kan få grejer till ganska så bra priser.
  • Silva79

Ahh, gästboken glömde jag ta med i budgeten, 170 kr till där... Som sagt lätt att glöma detaljer :)

• malous

Hm, om vi hade gift oss ett år senare strax innan vi fyllt 25 hade jag kunnat tänka mig att lägga 200 000 (inklusive resa) för då har vi båda jobbat ett år.

Nu tycker jag max inklusive resa är 120 000, vi är ju ändå studenter under större delen av bröllopsplaneringen och betalar allt själva. Då beräknar jag min ring till 30-40 000 och resa på 40 000. Vi kör hemlagat till gästerna eftersom det inte finns möhligheter att ha den mat vi vill ha annars så det behöver ju inte enbart vara budgetprioritering.

Max om jag hade en massa pengar hade nog ändå legat kring 300 000 för då tycker jag att man får allt. Skulle iofs kunna tänka mig att flyga iväg mina gäster till ett varmare land också och då skulle det kanske kunna gå på lite mer också. Äh, det får bli till 30 årsfesten ;).

• lillP

hmm, får väl säga 170' eftersom vi snart är där. känns lite konstigt att lägga så mkt pengar på en dag drygt, åtminstone när jag kommer att tänka på vad vi kan hitta på istället för de pengarna. Men vad tusan, om vi hann spara ännu mer så skulle jag troligtvis kunna lägga ännu mer pengar.

Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?