• Mrs Van Derkamp

Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?

Jag undrar hur mycket max ni kan tänka er att lägga på ett bröllop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 11:27
    Själv skulle jag tänka mej att lägga max 500.000 kr OM jag hade dom pengarna...jag skulle kunna lägga MER om jag vore miljonär...annars kanske runt 50.000-100.000 kr max.Men det är ju så mycket saker man vill ha!Man får väl hitta sej en miljonär eller nått!

• Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?
  • stinakina

Min ring kostade 2000:- den ska jag förhoppningsvis också ha hela livet, men jag vill kunna ha den på mig var dag, och gärna kunna bete mig som vanligt...dvs om jag skulle ha en ring värd 10000 eller mer på fingret skulle jag ha handske på mig jämt, pga rädsla att tappa den eller nåt!!

Det vi väljer att lägga pengar på är maten, alkoholen och musiken!

• Lövings

STINAKINA
    Vart hittade ni en ring för 2000. Vill också ha i den klassen men tycker inte det finns några. alla är svindyra=(Tacksam för svar.

• Garonne

Lokalen är väl det som kan dra iväg i kostnad. Vi hyr ett helt vandrarhem, jättefin gård med flera lokaler vid en sjö. Totalt räknar vi med 8000-10000 för lokal inklusive dukar, porslin, 2 serveringspersonal samt städning och diskning. Mycket prisvärt! Jag skulle nog dessutom mest känna mig bortkommen på nån fancy herrgård... Jag tror inte det behöver kosta massor för att det ska bli en rolig och minnesvärd dag!

• stinakina

Vigselbutiken.se där köpte vi min vigselring, jag valde en ring som matchade min förlovningsring (som är en mönstrad lite "lätttare" ring) Vigselringen är också mönstrad samt tre pärlor i....

Lövings skrev 2008-02-23 22:50:12 följande:
    STINAKINAVart hittade ni en ring för 2000. Vill också ha i den klassen men tycker inte det finns några. alla är svindyra=(Tacksam för svar.
  • pitesara

Vilken bra sida, hittade många ringar som var väldigt fina under 4000.

• Juliazzb25

Min och min makes bröllop kostade ca 200.000 sek inklusive bröllopsresan. Vi hade 150 gäster.

Vi hade satt budget på 100.000 men vi insåg snabbt att det inte skulle räcka långa vägar och det hade vi rätt i hehe:)

Kan lungt säga att det var värt varenda kr eftersom man gör det bara en gång i livet.

Jag kan inte förstå er som har budget på ca 50.000 men samtidigt så tycker jag att det bra om man kan hålla kostanderna nere.

Lycka till alla

• stinakina

Ja jag satt länge och velade, men till slut hittade jag en jag trodde skulle passa min förlovningsring, och när den kom passade den jättebra ihop med den andra ringen....

pitesara skrev 2008-02-23 23:04:20 följande:
  • swordfish
    pitesara skrev 2008-02-23 23:04:20 följande:
    www.jempguld.se har ännu billigare ringar.
Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?