• Mrs Van Derkamp

Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?

Jag undrar hur mycket max ni kan tänka er att lägga på ett bröllop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 11:27
    Själv skulle jag tänka mej att lägga max 500.000 kr OM jag hade dom pengarna...jag skulle kunna lägga MER om jag vore miljonär...annars kanske runt 50.000-100.000 kr max.Men det är ju så mycket saker man vill ha!Man får väl hitta sej en miljonär eller nått!

• Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?
  • Rebellen75

vi tänkte att vi skulle köra budget. Men hur vi än vrider på det landar bara maten på ca 40 000kr. Ring till mig 7000.( Från början sa jag max 5000 för ring, men man ändrar sig så lätt) Sen tillkommer allt annat jox. Så vi landar nog på närmare 100 000. Helt sjukt

Vi blir mellan 80-90 gäster. Som tur har vi mer än ett år kvar så det är bara att försöka hålla i slantarna.

• 2augusti2008

Så lite som möjligt egentligen men det slutar nog på 140' tyvärr. Vet ett par som la 250.000!!! och de är helt vanliga människor och hade hyrt partytält. Men jag håller med "Rebellen75"- det är helt sjukt vad dyrt det blir (om man inte gör allt helt själv)
    //Jenny

• Pumpkin

Jag hade nog kunnat lägga nästan hur mkt som helst om jag hade de pengarna eller det tålamodet att vänta tills jag hade de pengarna. Men nu landar det på ca 100000kr exkl resa och det är bra det med

• Anna  Sol

Jag tror att vi kommer hamna kring 60000-70000. Men vi gifter oss i NYC och har vår bröllopsresa samtidigt. Om det blir 60000 el 70000 beror nog främst på hur mycket shopping som lockar. ;)

• Lövings

Ehhh ja, vårt bröllop kommer att gå på va 100 000.
    Och då gör jag alla trycksaker själv, all dekoration nästan gratis, resan är inte medräknad, klänningen kostar ca 3000.
    VAD KOSTAR? ja visst maten och hyran går på bara ca 35 000:-..
    När jag kollar på budgeten låter det bra men vilken summa det kommer upp till.
    Fattar inte ni som har bröllop för 10 000.. Hur gör ni?

• prinsessan no1

Samma här, vi kommer landa på ca. 100.000:- exkl. resa. Skulle gärna ha tips om bra spartips, för kan vi lägga mindre är det ju toppen. Vi gör inbjudningar och program själva, köpt klänning för 4000:-. Men kuvertavgiften hamnar på 800-1000:-!!
    Sen springer pengar iväg till allt möjligt... Nån mer som känner så?

• Silva79

Hmm, jag gjorde precis budgetuträkningen här på BT och landade på ca 24500:- med resa och ring (resa och ring går på ca 14100 . Det kan tänkas komma till någon tusenlapp till men inte mycket mer tror jag.

• swordfish

Det där med att "vi gifter oss bara en gång så det får kosta" - det tycker jag är lite halvfånigt. Det är mycket saker man bara gör en gång, men kan inte "ruinera" sig för den skull.
    Att välja en ring man vill ha... som ska sitta på fingret för all framtid - Det är prioritering nr 1 för mig. Där hamnade vi på 11.000 kr. Ej helt klart om jag får min blivande att ha två ringar (men det lutar åt det, så då blir det lite mer).
    sedan kostar vår resa 17.500 kr. vi valde inget märkvärdigt, utan till Grekland på ett fint all inclusive-hotell.
    vi ska ha middag för våra föräldrar o syskon samt syskonbarn. då har vi hemlagad mat. På kvällen blir det bröllopsfest för övrig släkt och vänner. Där bjuder vi på plock-mat/buffé öl och vin och har hyrt in en trubadur.
    Vårt bröllop hamnar nog på max 40.000 kr, inräknat fotograf och dylikt också. därtill kommer resan.
    Det är lite kluvet. Vi vill ju ha en minnesvärd dag och fest. Samtidigt får man inse sina begränsningar.

• prinsessan no1

Det är klart att det blir billigare om man har hemlagad mat och bara sina närmaste. Inget fel med det. Det viktigaste är att man inte spräcker sin budget och blir skuldsatt utan skapar det bröllop man önskar till sina begränsningar. Vi har sparat ihop så att vi har råd med ett sådant bröllop som vi önskar, men har folk bra spartips så är det mer än välkommet:)

• Lövings

Sen beror det också på hur man har fått sina pengar till bröllopet.
    Har man lånat pengar, sparat ihop pengar, tjänar man mycket,
    betalar ens föräldrar (som mina gör) osv.
    Att säga att "vi gifter oss bara en gång, det får kosta" kan kanske folk kan tycka är halvfånigt. Andra kanske har drömt om denna stund i hela deras liv och detta är det största som händer dom, även om detta kanske inte är jag.

Svar på tråden Hur mycket kan ni tänka er lägga max på ett bröllop?