Någon so brutit kontakten med familjemedlem..
Jag har brytit med min morfar...
Ju äldre jag och mina syskon blivit desto mer har vi börjat inse hur hans riktiga jag är. Jag har pratat med min mamma och hennes syskon och jag känner att det egentligen inte är min sak men jag blir så arg på honom för allt ont han gjort dem när dom var yngre.
Jag har ett flertal tillfällen ansträngt mig och försökt tagit kontakt med honnom men jag blir bara arg och besviken av att träffa honom. Han trycker ner oss alla och tänker bara på sig själv. Nu när han är äldre duger vi helt plötsligt.
Han har under alla dessa år inte insett att man får kärlek och respekt genom att själv visa den.....
Jag känner att eftersom jag gett honom flera tillfällen att "bättra" sig och jag bara blir besviken om och om igen så bryter jag helt. Ok, jag vet att jag kommer att träffa honom vid något tillfälle hos någon kusin eller nåt men inte på mitt initiativ längre.
Grejen är att familjen och närmsta vännerna är mitt allt och jag är rädd att när jag blir äldre och han inte finns längre så ångrar jag mig.
Är det någon annan som varit med om att bryta med en annan familjemedlem och känner ni att ni gjorde rätt val....