• Nalle Puh 40

Måste det vara så stort egentligen???

Jag bara undrar om det egentligen måste vara så stor när man friar?

En del bokar hotell och hur mucket som helst men är inte det viktigaste att man har det mysigt...

Funderar på att fria hemma i tv rummet och bara köpa tio röda rosor och laga något gott, är det för lite?

Tacksam för svar...

Kram

• Svar på tråden Måste det vara så stort egentligen???
  • Akvavit

Tycker inte det behövs någon present....är ni redan förlovade eller? En present blir ju bara något materiellt att hålla fast vid, skapa ett mysigt minne istället! Tycker jag

• Disan

mitt frieri kostar ingenting typ.. förutom ringarna

jag har skrivit dikter om mina känslor för honom, kärleksförklaringar alltså och ska klistra in en liten dikt på varje sida i morgontidningen och göra frukost på sängen.. på sista sidan i tidningen ska jag fästa mitt frieri och ringarna.. enkelt, mysigt och lite kul tycker jag

• mazaba

Min sambo friade till mig långfredagen förra året, fick ett litet gulligt påsk ägg, där han lagt ett fint kort o skrivit, vill du gifa dig med mig. Tyckte jag var supergulligt. Mitt på dagen på köksgolvet inget märkvärdigt alls, varför ska det vara så upp förstorat hela tiden......

• Maria2009
    Ashley skrev 2008-02-18 12:44:22 följande:
    Jag tycker att frieriet ska kännas som ni. Är det inte er stil med storslagna gester känns det bara krystat och ansträngt tror jag. Ni ska ju fira er kärlek, så vilket sätt är bättre än något som känns precis som ni, som ni mår bra av? Så resonerade sambon och jag, vi pratade om massa olika alternativ och kom fram till att hemma, i sängen på morgonen känns mest som oss... vilket föresten sker nu på lördag :) Jag längtar!Det ska kännas som du helt enkelt!
    Vi förlovar oss också nu till helgen! Fast frieriet skedde redan i november på hallgolvet efter en utekväll på varsitt håll... (behöver jag säga att ingen av oss är speciellt romantisk?) Nu ligger iaf ringarna i ett av köksskåpen här hemma och ska på i helgen när vi åker till vår fjällstuga, det blir säkert i en snödriva efter ett pulka-race, om jag känner Mathias ... Ska bli sååååå grymt att ha en ring på fingret!!
  • Kärlek ger näring åt själen

Min mamma friade till sin kille genom att klippa ut ett hjärta i rött papper och vek det på mitten och så skrev hon " Vill du gifta dig med mig" och gav honom det som det var på Julafton.
    Inga blommor eller något annat. bara ett helt vanligt papper Men uppskattat var det

• pojomo

det behövs inte vara nåt stort. Jag lagade middag och sen blev det efterrätt med ett kort där ringen satt i så det var enkelt men ändå mysigt

• Munchkin

det är ju frågan som är viktig inte allt runtikring. jag blev friad till hemma i sängen på nyårsnatten efter att jag förklarat för min käre sambo att han behöver alls inte ställa till nåt stort ståhej när han tänker fria, det räcker så bra om han bara frågar rätt upp och ner...så då gjorde han det *S*

• Skonie

Jag friade till sambon en vanlig fredag när vi var hemma själva. Köpt en blomma och skrivit "vill du gifta dig med mig" på kortet.

• alltidvi

tycker inte heller att det behöver vara stort och påkostat... nu blir det iofs hotellhelg för oss då vi byter ringar (- på lördag!)i samband med sambons 30-års dag. Men det blir inget med blommor o dyl utan antagligen en mysig promenad längs havet... passar oss perfekt! ps. lycka till med frieriet!

• Tatoo rosen

Min m2b friade när jag satt och tittade på tv hemma i soffan Han hade köpt en vacker buket blommor och så gick han ned på knä och frågade! Inget märkvärdigt men absolut bland det finaste jag varit med om

• BEGirl

Disan: Gud vad gulligt!!! Den idén gillar jag :)

• Hullda

Jag tycker inte det måste vara överflådigt! För mig är det viktigaste att det blir ett minne för oss båda och att platsen/ sättet kanske kan vara lite "typiskt" för oss. Kan vara t ex något roligt, helt oväntat, på en stubbe i skogen eller på en plats där vi har fina minnen ifrån.. eller... hemma vid diskbänken!

• pallesj

Behöver inte alls vara så stort Min sambo friade helt appropå inne på Harrys på dansgolvet, inget direkt romantiskt men jag vet ju att det kom från hjärtat och att han verkligen menade det och jag var inte alls beredd på att det skulle komma då och där

• MrsThurhagen

En ros, en lång kram o sen frågan. Det räckte för oss :)

• Nalle Puh 40

Är så nervös...

Är bara fyra timmar tills min sambo kommer hem och då ska allt vara klart...

Har precis gjort förrätten och gjorde en chescake igår så den är redan i frysen.

Nu ska jag cykla till stan och köpa rosor...

Kram och tack för alla tips...

• 20080301

Min sambo friade hemma i sängen tidigt en lördags morgon och i morgon ska vi gifta oss.

Svar på tråden Måste det vara så stort egentligen???