• Nalle Puh 40

Måste det vara så stort egentligen???

Jag bara undrar om det egentligen måste vara så stor när man friar?

En del bokar hotell och hur mucket som helst men är inte det viktigaste att man har det mysigt...

Funderar på att fria hemma i tv rummet och bara köpa tio röda rosor och laga något gott, är det för lite?

Tacksam för svar...

Kram

• Svar på tråden Måste det vara så stort egentligen???
  • Brollop15juli

Absolut inte, halva grejen är ju att personen ifråga har bestämt sig för att den vill leva resten av sitt liv med den personen. Är inte det stort nog så säg =)

• Ullrika

Vi bestämde oss gemensamt för att förlova oss (för oss är förlovning = man ska gifta sig). Vi utformade det hela tillsammans, så vi förlovade oss uppe på fjället i Abisko på sambons födelsedag. Så svaret på din fråga tycker jag är NEJ det behöver inte vara så stort.

• Zozo

*fnisss* Nej, det maste det inte. Vi hade pratat om det tidigare men var väl inte sadär i startgroparna egentligen. Maken hade tänkt fraga pa nagot romantiskt sâtt pa var planerade semester i varmare lânder men en kvâll när jag hade släpat med honom att se en hemskt kitchig revy i Paris (Jag var tvungen att se pa eländet för mitt jobb) dâr vi bodde, sa blurpade det ur honom mitt under värsta schlagerdängan. Han kunde inte halla sig lângre - DET tyckte jag var romantiskt.
    Att mitt logiska svar var "Skojar du?" var kanske mindre romantiskt... *fnisss*

• Nalle Puh 40

Precis, det är ju faktiskt kärleken som är det viktigaste och inte hur man gör det fast det är klart, lite romantiskt vill man ju ha det...

Tack och kram

• grabbarna

nej det måste det inte men man har ju hört om många som är besvikna och rent av sura för att frieriet inte blev exakt som dom drömt om...

min sambo friade på golvet i tv rummet med ungarna härjandes runt omkring, så är vårt liv just nu och jag tyckte det var ett passande frieri han friade ju, det är huvudsaken sedan att det tog 16 år kan man kanske ha synpunkter på ha,ha

• matteve

Ibland är det faktiskt sant med "less is more" Jag tycker själv att enkelhet kan vara sååå romantisk när det kommer från hjärtat!

• Akvavit

Jag och min sambo hade diskuterat litegrann att vi skulle gifta oss...någon gång, och jag hade sagt att jag inte tyckte att det måste vara något superplanerat, och jag ville inte ha det inför en massa folk på restaurang, utan för mig vore det lika - om inte mer - romantiskt att ta det när det känns rätt, oavsett om det är på en vardagspromenad i skogen eller efter en mysig middag en fredagkväll hemma i soffan.

Så han friade i duschen en lördageftermiddag innan vi var bortbjudna på middag!
    Jag tyckte det var jättemysigt, och jag skulle inte velat ha det på något annat sätt!

• RangaTanga

Jag tycker verkligen inte att det behöver vara så märkvärdigt, det är ju kärleken som är det viktigaste. Tycker även att det gäller bröllop, behöver inte vara så stort egentligen, utan det är ju kärleken även här som är det viktigaste. Sedan kan ju jag personligen tycka att det är kul med stort bröllop och stor fest, men det är inte för festen vi gifter oss egentligen, utan för att vi älskar varandra, festen och detta är bara bonus!

starwoman.blogg.se/

• Ashley

Jag tycker att frieriet ska kännas som ni. Är det inte er stil med storslagna gester känns det bara krystat och ansträngt tror jag. Ni ska ju fira er kärlek, så vilket sätt är bättre än något som känns precis som ni, som ni mår bra av? Så resonerade sambon och jag, vi pratade om massa olika alternativ och kom fram till att hemma, i sängen på morgonen känns mest som oss... vilket föresten sker nu på lördag :) Jag längtar!
    Det ska kännas som du helt enkelt!

Svar på tråden Måste det vara så stort egentligen???