Sommarbrudar 2008
Hej.
Finns det någon mer här som ska gifta sig i Malmö i sommar? Tja, eller i vår eller höst? Det vore himla kul att hitta fler här att bubbla med?
Hej.
Finns det någon mer här som ska gifta sig i Malmö i sommar? Tja, eller i vår eller höst? Det vore himla kul att hitta fler här att bubbla med?
SG brud08:
Skanörs Gästis, jag har varit där en gång, jätte mysigt!
Vi bor i Stockholm men är på väg att flytta ner till Malmö, vi ska bara hitta jobb som passar oss det är inte så lätt!
Vi ska ha festen på Hantverksgården i Vellinge, de fixar allt, mat/servering/dukning/städning osv.
Har ni skickat iväg era inbjudningar?
Ja, vi har skickat ut våra inbjudningar. Skickade ut dem redan i mars, eftersom ingen visste att vi skulle gifta oss, tyvärr hade redan några bokat in semesterresor precis då. Men så är det ju när man gifter sig mitt i sommaren.
Har hört talas om Hantverksgården i Vellinge, men aldrig varit där. Visst är det toppen att vara på ett ställe där de fixar allt...
Så ni ska flytta ner till Malmö, då förstår jag att ni vill gifta er här. Då får vi hoppas att ni hittar jobb snart.
Har ni bott i Stockholm länge?
Du har inget tips på några sköna och snygga skor som inte är alltför dyra? Har varit ute på lite jakt idag...men hittade inget direkt somjag gillade. Vill ha en ganska enkel sko, men ganska så låg klack.
Hejsan, jag har bott i Stockholm 12år, min M2B har bott här i 2år. Så det ska bli kul att flytta på sig
Skor är jätte svårt, jag har varit runt och letat i bröllopsbutiker men tycker inte jag hittar ngra jag tycker om. Nu har jag hittat ett par på www.have2have.se Tyvärr kan man ju inte prova dem innan men beställer dem
Bröllop 2008
Min m2b kommer från Höllviken vi bor åxå i Stockholm men ska flytta ner till Malmö ngn gång efter bröllopet. Jag tycker att människorna i Malmö är så mycket öppnare än här uppe, jag känner mig alltid välkommen när vi är där nere.
Hej ScardHeart, Va kul då är vi båda på väg neråt! Längtar tills den dagen då allt klaffar så att vi kan flytta. Vi brukar vara inne på hemnet och kolla lägenheter - då blir man verkligen sugen på att flytta
Bröllop 2008
Tack för tipset! Där var många fina skor och till bra pris.
Men det är som du säger det är ju lite svårt att prova dem innan man beställer.
Ska försöka åka ut och kolla lite skor igen nästa vecka.
Vad ska ni ha för mat? Behöver lite tips...
Hejsan,
Vi har inte bestämt meny än. Vi ska träffa dem den helgen vi åker ner till Malmö för att träffa alla det är vecka 24. Har ni fått olika maträtter att välja mellan eller får ni välja helt fritt?
Vi kommer att köra med buffé från Lilla Annas. Supergod mat och jättebra service. Dessutom räcker varje portion till ett halvt kompani.
Va bra! Har ni valt ut vad ni ska ha på buffén eller gör ni det senare?
Yepp, vi har valt en medelhavsinspirerad buffé:
www.lillaannas.nu/cateringforslag.html
Den kostar 160 kr per person inklusive efterättsbuffé. Vi har testat den tidigare och det är sjuuukt gott! Ska prata med Lilla Annas om hon kan garnera chokladmoussetårtan lite extra. I så fall skippar vi bröllopstårtan.
Det låter ju jätte bra! God Mat!! Nu blev jag hungrig
Hihi, jag pratade med cateringfirman idag och nu visade det sig att de kan fixa bröllopstårtan som en del av buffén, med tårtställning och rubbet. Som bröllopstårta blir det alltså svart- och vit chokladmoussetårta.
Jag är supernöjd!
Bröllop 2008
Kocken kom med ett förslag som vi inte är riktigt nöjda med, så jag ska ringa honom nästa vecka och prata igenom det.
Det är säkert jättegod mat, men jag känner bara att det inte riktigt passar oss.
Kan tänka mig att ni har en hel del att fixa med i vecka 24 då?
Jag skulle behöva göra lite ändringssömnad på min klänning, frmför allt korta av den lite nedtill. Är det någon som kan tipsa om en vettig sömmerska i Malmö?
SG brud08, hur gick det med ändringarna? Är allt ordnat nu?
Ja, det kommer vara väldigt hektiskt när vi är nere
Men det ska bli sååå roligt!
Tyvärr jennyfer, jag vet inga.
Bröllop 2008:
Nej, det är fortfarande ingenting bestämt. Har inte hunnit ta tag i det riktigt. Ska prata med kocken i veckan och förhoppningsvis åka dit och provsmaka lite på lördag.
Men jag har i alla fall köpt skor, fast det blev ju inga billiga förståss, men dom är sååååå sköna.
Det blev en Rainbow sko, Angel.
Har bild i mitt galleri.Det känns knappt att man har skor på sig
Hur har det gått för dig? Köpte du dem som du hittade på Internet?
Jag gifter mig den 28 juni 2008 :) inte långt kvar
SG brud08, Va fina skor! Jätte fina!
Japp, jag köpte dem på nätet, de är också jätte sköna.
Men man får väl gå in dem lite så att man inte får skoskav