• jennyfer

Sommarbrudar 2008

Hej.

Finns det någon mer här som ska gifta sig i Malmö i sommar? Tja, eller i vår eller höst? Det vore himla kul att hitta fler här att bubbla med?

• Svar på tråden Sommarbrudar 2008
  • jennyfer

--> KazoLoz

Allvarligt talat, den klänningen var superfin!! Den hade jag lätt kunnat tänka mig! Vad är det för någon?

Laddade upp en bild på "min" klänning. Å ena sidan tycker jag att den ser helt galen ut, å andra sidan tycker jag att den är urhäftig - just för att den är så mycket av allt. Jag är egentligen rätt sparsmakad av mig. Å så satt den som gjuten, de flesta klänningar brukar vara för stora. Kommentera gärna, bara det är ärligt!

• SG brud08

Hej Hej!

Jag ska också gifta mig den 2/8-08.
    Har inte kommit så långt i planeringen, eftersom jag fick barn för 3 månader sen.
    Men nu har jag börjat jakten på klänningen.
    Har hittat en fin men jättedyr på Cinderella, 2 som var ganska ok på Palm och en Lilly-klänning på Södra Högtidskläder.
    De har även jättefina klänningar på Tekla.
    Tycker jag har fått bra service på alla ställena...och jag blev inte kallad för "bruden"
    Men jag ska till SH imorgon igen för att titta på klänningen...som jag tror det blir.
    Däremot fick jag inte så trevligt bemötande på Romantica. Höll på att vända i dörren och gick innan jag hade provat någon klänning. Men de hade kanske bara en dålig dag

Får se om jag besämmer mig för någon klänning imorgon.

• Mrs Marley

Hej tjejer!
    Varför tar ni er inte över till Köpenhamn och tittar på klänningar. Jag var på ett ställer som heter Casa Lazar ( tror jag ) och hon hade helt underbara klänningar. Sen ska det finnas en butik i Vellinge också som kan vara värd ett besök.

• jennyfer

Köpenhamn låter som en bra idé. Du har ingen lista över vilka affärer som finns eller var de ligger?

Mrs Marley skrev 2008-02-22 07:25:59 följande:

Hej tjejer!Varför tar ni er inte över till Köpenhamn och tittar på klänningar. Jag var på ett ställer som heter Casa Lazar ( tror jag ) och hon hade helt underbara klänningar. Sen ska det finnas en butik i Vellinge också som kan vara värd ett besök.
  • Anderlund

Det finns en butik i Staffanstorp också, den kan jag varmt rekomendera.
    Jag köpte min bröllops klänning där bra service och bra priser.

• jennyfer

Uj, uj... var inne på Tekla idag och provade klänningar. Så enkla och så vackra. Beslutsångest!!!

• KazoLoz

MIn klanning heter Tia och kommer fran en designer som heter Augusta Jones. Alla hennes klanningar ar ganska enkla och skira, fast har mycket tyg i dem. Det ar ofta mycket veck o sa i dem sa sitter valdigt figurnara.
    Inte en aning om man kan fa tag pa dem i Sverige, men prova googla Augusta Jones bridal.
    Tycker ocksa att Tekla klanningar ar underbara! Och kvaliteten ar helt fantastisk!

Kxx

• amor aeternus

Hej hej kastar in mig här.. vi har inte hittat datumet för oss än.. Hade kyrka men ångrade oss, dock inte avbokad än det är en nödlösnig... Resturangen lika så.. vi får se vad vi kommer fram till. Klänningen är iallafall på väg kanske om 2 månader är den hemma..
    Alltid nått

• SacredHeart

Vi gifter oss 6 september i år och vi har snudd på allt "stort" färdigt: kyrka (Stora Hammars Kyrka i Höllviken), festlokalen (På Översten i Malmö: menyn, dekorationerna), min klänning (kommer i veckan), vigselringen (David J Butler), frisyr och smink (Larsson & Lange), bröllopsnatten (Hilton Malmö). I det stora hela iaf :-P.

• Mrs Marley

Denna veckan har jag...
    bokat sminkning till mig och mina tärnor
    gjort test av min håruppsättning
    köpt min diamant
    bokat fotograf
    fått vår meny bekräftad

...det rullar på

nästa steg är att göra ringen och hitta mönster till alla klänningar som ska sys.

Svar på tråden Sommarbrudar 2008