• Vinterbruden 08

Så många som bråkar här...'

Jag förtår inte helt alla dessa sura miner på dom olika trådarna.. Måste vi prata nervärderande mot varandra?? Varför inte bara acceptera att vi är olika och vara glada för det, för visst hade livet varit tråkigt annars!! Här läst och uppfattat att det har skrivits ganska många ord och vissa personer har säkert blivit ledsna och upprörda..^även om någon frågar, vad tycker ni om nin klänning så kan man kanske pröva och vara lite finkänslig och inte uttrycka att det är den absolut fulaste klänning jag har sett + ännu hårdare ord..

Tjejer kan vi inte pröva att stötta varandra och glädjas åt den andra och få den här tiden som vi har att planera den mest fantastiska dag i våra liv att fyllas med glädje?

Jaha då får vi se om stormen startar

Kramar på er allihop!!

• Svar på tråden Så många som bråkar här...'
  • lycklig78

Men oftast skriver man ju för att man vill få lite medhåll..

Inte en massa skit..

Jag kan nämna flera på BT som bara är här för att mucka och va tvärtemot. Har sett dom i flera trådar. Det lustiga är att de ändrar åsikter bara för att va tvärtemot.

Men de verkar ha problem, så det är inget att hänga upp sig på.

De allra allra flesta är iaf jättegulliga. Det är därför jag är inne varje dag

• ingenjörsbruden
    lycklig78 skrev 2008-02-10 09:58:10 följande:
    Men oftast skriver man ju för att man vill få lite medhåll..Inte en massa skit..Jag kan nämna flera på BT som bara är här för att mucka och va tvärtemot. Har sett dom i flera trådar. Det lustiga är att de ändrar åsikter bara för att va tvärtemot.Men de verkar ha problem, så det är inget att hänga upp sig på.De allra allra flesta är iaf jättegulliga. Det är därför jag är inne varje dag
    Hear hear!! Det värsta är att jag tror att jag har blivit beroende av BT!!!! Sambon är VÄLDIGT misstänksam varför jag vill sitta vid datorn även på kvällen när jag har suttit hela dagen o jobbat framför den osså!! *hihihihi*
  • Nusse

De kanske skulle starta en särskild mucktråd för all aggron...typ här hoppar vi på varandra med eller utan anledning...

Ingenjörsbruden - själv är jag periodare...men ett regelrätt missbruk låter riktigt illa Jag antar att det inte är någon ide att starta en tråd för de som vill ta sig ur beroendet... Jag har inget val än att hänga på BT, mina vänninor är totalt ointresserade av bröllop så jag kan ju inte hålla på och trakassera dem.

Visst finns det otrevligheter, men det vägs helt klart upp av alla smarta tips man hittar här! Jag hade tex inte en aning om att man kunde beställa billiga klänningar från Kina, och nu kommer jag kanske att göra det själv.

• mammacatta

Men att säga att en klänning är apful är ju "sak"!
    Att säga "du är dum i huvvet för att du valde den klänningen" är person.

Överhuvudtaget så har jag märkt att just bröllopsvalen blir personliga direkt.
    En klänning som den JAG hade passar kanske 2% av befolkningen. Men den var skitsnygg på just MIG.
    Jag struntar i om kreti och pleti tycker att den är ful, JAG gillar den.

Men här är det som att klänningen=jag.

Har inte riktigt fattat det där. Om du hänger ut din klänning till allmänt beskådande så får du räkna med att det kommer lika många "wow" som "*kräks*".

Det är inte en skyddad verkstad härinne. Det är roligt här och de flesta har samma mål, men det är ett ÖPPET forum och då kommer trollen som ett brev på posten.

Vad trollet gör mot dig som "ärlig och vetgirig brud" säger ingenting om dig, bara en hel massa om trollet.

• Bridezilla Light

Håller med! Men det är väl samma sak som att många bloggare kan få väldigt elaka och hatiska kommentarer. Det är väl lättare att ta ut sina aggressioner på nätet när man inte är ansikte mot ansikte...

• Humlan66

Har för mig att det väldig hallaballo på fotografsidan för ett tag sedan, en sk proffs som gav sig på *amatörer* och nerväderade dom till fotknölarna och det tycker jag va såååå fult gjort, Nä jag håller med er tjejjer . det ska vara trevligt att hänga här :)

• mammacatta
    Humlan66 skrev 2008-02-10 18:29:52 följande:
    Har för mig att det väldig hallaballo på fotografsidan för ett tag sedan, en sk proffs som gav sig på *amatörer* och nerväderade dom till fotknölarna och det tycker jag va såååå fult gjort, Nä jag håller med er tjejjer . det ska vara trevligt att hänga här :)
    Igen då - att nån UTGER sig för att vara ditten eller datten är nånting att ta med en STOR portion salt. Oftast är det troll som gör det för att få en reaktion.
    Ett riktigt proffs hade inte ens kommenterat.
  • mammacatta

Bridezilla Light skrev 2008-02-10 18:24:09 följande:

Håller med! Men det är väl samma sak som att många bloggare kan få väldigt elaka och hatiska kommentarer. Det är väl lättare att ta ut sina aggressioner på nätet när man inte är ansikte mot ansikte...
    Men det är folk som sätter det i system för att FÅ en raktion. Sen är de jättenöjda om man ger dem vad de vill ha.

MATA ALDRIG TROLLEN är ett uttryck att ta till sig.
  • 20080301

Men samtidigt om man ber om råd eller smakråd får man ju vara berädd på att alla inte håller med eller tycker som man själv. Men man kan ju uttrycka sina åsikter på olika sätt.
    Ibland får jag känslan av att folk blir sura just för att man tycker annorlunda hur man än säger det.

• ingenjörsbruden

*hahahaha*
    Tänker på trolltyg i tomteskogen (tecknad serie)......

-En hel tomtearmé!!! (stora trollet mosar de röda flugsvamparna som han tror är snälla BTáre!!!)

*fniss* Ska ALDRIG mata trollen :)!!

• lillaj

Nu har jag inte läst svaren men själv är min åsikt att BT är ett underbart ställe där jag och min sambo fått oerhört bra hjälp, respons och tips om allt tänkbart. Men visst förekommer det en del vad jag kallar fördommar om att det ska vara på ett visst sätt på ett bröllop. T.ex. om man skriver om buffe så kan man få en del synpunkter på att det inte passar på ett bröllop med en aning syrlighet i svaret men men det kanske är deras åsikt. Vi är ju alla så olika också..

Men, håller helt klart med om att vi absolut borde glädjas tillsammans och inte glömma VARFÖR vi gifter oss. Jag kan känna att det lätt blir en materialistisk syn på saken och nästan en tävling inom vissa vänskapskretsar. Självfallet vill vi skapa minnen för livet, en dag att glädjas åt som stärker vår kärlek!

Lycka till med ert bröllop!!

• mammacatta

Det var ju synd att du inte gjorde det: det är nämligen så att den som är vass eller elak i sina kommentarer SÖKER en reaktion.

Mata inte trollet - svara aldrig på en kommentar som ni VET är till för att reta gallfeber på nån.

lillaj skrev 2008-02-12 08:36:57 följande:
    Nu har jag inte läst svaren men själv är min åsikt att BT är ett underbart ställe där jag och min sambo fått oerhört bra hjälp, respons och tips om allt tänkbart. Men visst förekommer det en del vad jag kallar fördommar om att det ska vara på ett visst sätt på ett bröllop. T.ex. om man skriver om buffe så kan man få en del synpunkter på att det inte passar på ett bröllop med en aning syrlighet i svaret men men det kanske är deras åsikt. Vi är ju alla så olika också..Men, håller helt klart med om att vi absolut borde glädjas tillsammans och inte glömma VARFÖR vi gifter oss. Jag kan känna att det lätt blir en materialistisk syn på saken och nästan en tävling inom vissa vänskapskretsar. Självfallet vill vi skapa minnen för livet, en dag att glädjas åt som stärker vår kärlek!Lycka till med ert bröllop!!
  • Humlanekerö

Här hänger iaf JAG för att få tips,råd och andras synpunkter på vissa saker angående mitt bröllop!Men man ska väl inte gå och känna sig 'utstött' ur en tråd bara för man sagt nåt tvärtemot alla andra..Sjukt ju!

• MissieA

Jag är gärna med hääär!! Oj så länge jag har velat skrika ut SLUTAA TJAFFSA!! hehe.. ne meen nu har det nog lugnat ner sig men för några månader var det väldigt mycket bråk här på BT.

Håller med er andra om att man inte ska mata trollen men det är väldigt svårt i just den situationen när man känner sig förolämpad. Minns en gång en tjej som sa att vi som betalar mycket för ett bröllop flyr från verkligheten och att vi egentligen inte älskar våra blivande.. Sådant är helt onödigt men just då kunde jag inte låta bli att reagera..

Men nu känns det jättebra och har bara fått massor av hjälp av er andra.. Trevliga personer här på Bt!

• Lilla My

MissieA: jag kommer ihåg den tråden och den stack i väg lååångt ifrån huvudämnet och det blev många hätska tongångar och drama. Vad jag tycker är synd är att många blir så väldigt provocerade när någon försöker analysera något bortom tjuriga tärnor och färgteman (dessa ämnen i all ära, så klart). Jag tyckte det var väldigt skönt att någon försökte problematisera bröllopsindustrin lite, men den tråden spårade ut. Men den hade inte behövt göra det om folk inte hade tagit ifrågasättandet av "prinsessa-för-en-dag"-diskursen så personligt.

(Förlåt allihop, om det blev ett tråkigt inlägg fyllt av väldigt många akademiska ord.)

• MissieA

Lilla My skrev 2008-02-13 14:29:54 följande:

MissieA: jag kommer ihåg den tråden och den stack i väg lååångt ifrån huvudämnet och det blev många hätska tongångar och drama. Vad jag tycker är synd är att många blir så väldigt provocerade när någon försöker analysera något bortom tjuriga tärnor och färgteman (dessa ämnen i all ära, så klart). Jag tyckte det var väldigt skönt att någon försökte problematisera bröllopsindustrin lite, men den tråden spårade ut. Men den hade inte behövt göra det om folk inte hade tagit ifrågasättandet av "prinsessa-för-en-dag"-diskursen så personligt. (Förlåt allihop, om det blev ett tråkigt inlägg fyllt av väldigt många akademiska ord.)
    Förstår vad du menar, men personligen tycker jag att det är en sak att analysera och en helt annan sak att påstå att "så är det och alla är sådana.."..

Som alla andra säger så finns det ett fint sätt att uttrycka sin åsikt och en del går verkligen över gränsen och är bara elaka..

Sen tycker jag att om man verkligen är elak och kommer med spydiga kommentarer så får man tåla att någon är elak tillbaka och säger ifrån..

Men så klart är jag emor alla elaka kommentarer och vill njuta av den tiden det är lungt här hehe..
Svar på tråden Så många som bråkar här...'