• Vinterbruden 08

Så många som bråkar här...'

Jag förtår inte helt alla dessa sura miner på dom olika trådarna.. Måste vi prata nervärderande mot varandra?? Varför inte bara acceptera att vi är olika och vara glada för det, för visst hade livet varit tråkigt annars!! Här läst och uppfattat att det har skrivits ganska många ord och vissa personer har säkert blivit ledsna och upprörda..^även om någon frågar, vad tycker ni om nin klänning så kan man kanske pröva och vara lite finkänslig och inte uttrycka att det är den absolut fulaste klänning jag har sett + ännu hårdare ord..

Tjejer kan vi inte pröva att stötta varandra och glädjas åt den andra och få den här tiden som vi har att planera den mest fantastiska dag i våra liv att fyllas med glädje?

Jaha då får vi se om stormen startar

Kramar på er allihop!!

• Svar på tråden Så många som bråkar här...'
  • Akvavit

Jo, men jag menar att jag upplever att många ser påhopp även när åsikterna är "inlindade"... folk är ofta lite väl "känsliga" och tar åt sig lite för lätt.
    Tycker jag.

• Hofsan

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-08 14:47:19 följande:

Kanske av den enkla anledningen att man har funnit en klänning som man tycker om och vill ha bekreftelse på att man har valt rätt.. Tror ingen lägger ut en klänning som en själv tycker är ful och sen frågar folk om sina åsikter.. JAg har som sagt följt med på ganska många trådar och det har skrivits saker som det aldrig skulle falla mig in att skriva, ibland är det helt enkelt bäst att bara ¨hålla k..ft som en gammal chef till mig brukade säga
    Nä men det är väldigt många här som lägger ut klänningar som de är OSÄKRA på om de ska köpa eller om de ska göra ändringar på och vill ha ett ÄRLIGT svar från folk!
  • Efter 11 år är det min tur

Men man måste väl kunna vara ärlig utan att var otrevlig...

• RDF

Jag hoppas få ärliga svar om jag frågar om råd, men man kan ju tänka på HUR man uttrycker sig. Även om det finns klänningar t.ex som jag tycker är skitfula, så finns det ju bättre ord än skitful, "inte min smak" kanske...

• Hofsan

Helt klart. Jag är dock väldigt sugen på att läsa de trådar där folk här svarar med orden "skitful", "det fulaste man sett" osv.
    Tycker man ständigt o jämt dock läser "inte min smak" elelr något annat mildare.

• Akvavit

Jag håller med Hofsan, jag tycker inte heller att jag har läst att folk tycker klänningar är skitfula, däremot har jag sett uttryck som "Det är långt ifrån min stil så jag skulle inte välja den, men om du vill ha den så kör hårt" och liknande formuleringar.

Visst finns trådar med lite upprörd stämning, men de trådarna handlar sällan om klänningar eller liknande utan andra ämnen som där folk är mycket känsligare och tar åt sig lättare.

Naturligtvis håller jag med om att man ska tänka sig för innan man skriver något och man inte ska uttrycka sig hur som helst, men det tycker jag inte heller att folk gör. Generellt sett.

• Vidalila

Jag håller helt med. Vi ska vara snälla och glada! inte tyckande och sura.

Jag har precis kommit tillbaka efter ett längre avbrott. På grund av att en viss BT skribent sa att jag likagärna kunde sitta i kyrkgången i koppel som att gå fram till vigselförrättaren med min pappa. Det är bland det värsta jag nånsin hört. Dessutom så sa hon att hon var präst.

Så, snälla miner och glad kritik tycker jag låer som en utmräkt ide´! Bra initiativ TS!

• Vinterbruden 08

Fint! Alla är överens om att vi ska vara trevliga mot varandra och det var ju bara det jag ville fram till!!

• Skottdagen2008

Jag tror ärligt inte att någon vill vara elak mot någon annan på BT, men eftersom man är olika som personer, tycker olika och absolut uttrycker sig olika så blir det nog säkert många missförstånd pga detta.

Om man frågar efter en åsikt får man räkna med att få svar både positiva och negativa och sedan får man rensa och tänka efter och jo, jag håller kvar vid min åsikt även fast någon tycker annorlunda. De som baa vill få bekräftelse för den egna "goda" smaken kan sluta fråga för det existerar inte och vad tråååkigt om det gjorde det.

Nä, jag hoppas och tror att ingen medvetet försöker göra påhopp, har jag fel? Vi vill väl alla bara ha ett underbart bröllop, eller?

Svar på tråden Så många som bråkar här...'