• Vinterbruden 08

Så många som bråkar här...'

Jag förtår inte helt alla dessa sura miner på dom olika trådarna.. Måste vi prata nervärderande mot varandra?? Varför inte bara acceptera att vi är olika och vara glada för det, för visst hade livet varit tråkigt annars!! Här läst och uppfattat att det har skrivits ganska många ord och vissa personer har säkert blivit ledsna och upprörda..^även om någon frågar, vad tycker ni om nin klänning så kan man kanske pröva och vara lite finkänslig och inte uttrycka att det är den absolut fulaste klänning jag har sett + ännu hårdare ord..

Tjejer kan vi inte pröva att stötta varandra och glädjas åt den andra och få den här tiden som vi har att planera den mest fantastiska dag i våra liv att fyllas med glädje?

Jaha då får vi se om stormen startar

Kramar på er allihop!!

• Svar på tråden Så många som bråkar här...'
  • Ankan80

Oftast är det väl så att om någon blivit kritiserad i en tråd så tar det ut på någon annan i en annan tråd.
    Och det är så lätt att tycka saken när man sitter bakom sin skärm och inte ser personen i fråga i ögonen.

• Vidalila

Jag är fullständigt övertygad om att det finns folk här som bara är ute efter att bråka och trycka ner folk. Internet har en förmåga att få folk att säga saker de inte sagt utan face to face. Fast jag tycker det lugnat ner sig avsevärt.

• Skottdagen2008

Jag belv lite nyfiken, vad menar du med koppel i kyrkogården?!

Vidalila skrev 2008-02-08 15:26:14 följande:
    Jag håller helt med. Vi ska vara snälla och glada! inte tyckande och sura. Jag har precis kommit tillbaka efter ett längre avbrott. På grund av att en viss BT skribent sa att jag likagärna kunde sitta i kyrkgången i koppel som att gå fram till vigselförrättaren med min pappa. Det är bland det värsta jag nånsin hört. Dessutom så sa hon att hon var präst.Så, snälla miner och glad kritik tycker jag låer som en utmräkt ide´! Bra initiativ TS!
  • Vidalila

Det var inte jag som sa det. Det var en präst som hängde på BT som sa det till mig, att jag likagärna kunde sitta i koppel i kyrkgången som att gå fram med min pappa. Därför slutade jag hänga på BT.

• Skottdagen2008

Ok, antar att hon tillhör de som tycker man ska följa svensk sed i kyrkan. Hur har det gått med er egen präst?

Vidalila skrev 2008-02-08 15:39:36 följande:
    Det var inte jag som sa det. Det var en präst som hängde på BT som sa det till mig, att jag likagärna kunde sitta i koppel i kyrkgången som att gå fram med min pappa. Därför slutade jag hänga på BT.
  • Vidalila

vi har ingen präst. Vi gifter oss borgerligt ;)

• Skottdagen2008

Ok, så ni bara chattade här och så fick ni skit för att ni ville gifta er borgerligt med ingång med din pappa likt anglosaxisk stil. Jaja, nog om detta.

Ibland tror jag att många skriver vissa saker för att få en reaktion också, liksom om jkag skriver på detta vis, vad händer

Vidalila skrev 2008-02-08 16:16:20 följande:
    vi har ingen präst. Vi gifter oss borgerligt ;)
  • Blomsterbrud

Jag hålle rmed om att vi helt klart ska ha en trevlig ton mot varandra, sen är det ju svårare i skrift att känns sinnesstämming och missförstånd uppstår lätt.

När jag ställer en fråga vill jag absolut ha ett ärligt svar annars frågar jag inte och på samma sätt svarar jag på andras frågor, men ärlighet innebär inte att man måste vara plump och taskig, räcker med att säga att det absolut inte är min grej osv...

Mer trevlig ärlighet och respektfulla diskussioner

• ingenjörsbruden

Jaaaa! Glada o snälla människor tycker vi om!!! :)

Men en faktor som faktiskt jag misstänker är roten till mkt är att det är svårt att få fram "tonen" i det man skriver!!!
    Vissa saker låter hårdare än vad det var tänkt! :(

Det är så himla svårt att få fram rätt "stämning" så det gäller att ha många smilisar känns det som!

Sen är det så att frågar man om åsikter så får man nog ta att det finns en hel del som har totalt motsatt smak mot en själv....Men def så ska även de svaren vara civiliserade o ha god ton!!! :) *pekpinnen fram :)*

• Nusse

Ojdå, så många elakingar kan det väl inte finnas här på BT?

En åsikt måste vi väl ha rätt till eftersom det är ett diskussionsforum, det är ju svårt att vara överens om allt. Det blir ju så mycket intressantare om man kan utbyta synpunkter istället för att bara hålla tyst, men en grundregel borde vara att skilja på sak och person, dvs låta bli personliga påhopp! Jag förstår att det kan vara frestande när argumenten tar slut, men det är varken trevligt, konstruktivt eller intressant.

Jag har själv blivit påhoppad nyligen och tycker inte man ska dra på alldeles för stora växlar, för egen del kan jag tycka att det var väldigt omoget, men eftersom det inte är någon jag känner blir jag varken upprörd eller ledsen. Jag tror att det smartaste man kan göra är att inte bemöta påhoppet. Personen är ju uppenbarligen ute efter en reaktion och genom att inte ens svara slipper man eskalerande otrevligheter och diskussioner som flippar ur.

Mitt tips tjejer är att bara låta otrevligheterna rinna av och ignorera de riktigt låga kommentarerna då får vi det nog mycket trevligare här!

Svar på tråden Så många som bråkar här...'