• MrsJönsson

    Grabbar var fan är ni......?

    Den manliga delen av mrsjönsson tar ordet!!!!!!!!
    Känner mig dö ensam här inne, bara en massa viktgalna kvinnor som klipper och klistrar inbjudningskort.
    Så eftersom att det är 95% kvinnor som sitter och läser detta uppmanar jag er att dra med era m2b som det heter (känner mig dör dum att jag redan kan alla förkortningar o dyl, men skit samma. jag vill ju vara delaktig på vår stora dag)ge honom inloggningsuppgifterna el behonom skaffa ett eget om du har hemligheter för dig här inne (klänningar osv)för jag vill ha någon att diskutera morgongåvor, svensexor(rädslor), brudbuketer (för det är ju faktiskt vi män/grabbar/pojkar som står för det.
    Så ta tag i er karl och gör honom delaktig, kanske du oxå tjänar på det i längden

  • Svar på tråden Grabbar var fan är ni......?
  • Pumpkin

    Ja, då har du/ni nog missat att läsa reglerna när ni reggade er, för det är inte tillåtet att dela konto


    PatricSusanneS skrev 2008-03-06 04:42:41 följande:
    Ehhh... har jag missat nåt här? Susanne som frågar... får man inte ha delat konto/sida? Jag o Patric sitter ofta tillsammans o kollar, skriver, ändrar o planerar. Han älskar det lika mycket som jag även om jag har mer tid att kolla runt efter tips. Hittar jag nåt bra kollar vi gemensamt sen. Om han skulle vilja ha en egen sida (eller jag för den delen) skulle vi fixa det men bröllopsplanering är ju många ggr en sak som båda vill va med om. Mmmm jag veeeet att det mest är kvinnsen som kvittrar här men ni killar som skriver har nog koll på varandra. Kul o nyttigt tror jag det är att tjejerna får veta hur ni tänker. Min klänning får Patric se i kyrkan.. lerKram o lycka till med allt/ Susanne
  • MrBach

    Pumpkin: du bidrar med en massa dålig energi här hinne. Patric konstaterade någonting, är du då tvungen att understryka att han har missat något. Troligt är att han har läst tråden och där med disskusionen som förts. Tycker det framgår ganska tydligt att det är m2b och inte b2b som skriver....förstår inte varför du hakar upp dig på bagateler.

    Hur som helst så börjar talet till min prinsessa/gudinna/blivande fru att arta sig, ser verkligen fram emot att stå in för hela släkten och alla vännerna och säga vad jag tycker och framförallt känner för min Älskade MrsJonsson.

    Morgongåvan får ligga lite på hyllan ett tag till innan beslut fattas.

    ciao ciao boys

  • Pumpkin
    MrBach: Det är ju Susanne som skriver, det säger hon ju själv Och i början av inlägget så ställer Susanne en fråga, som jag då svarar på - med en glad gubbe (för ton är ju annars kanske svårt att förmedla i text)
  • MrBach

    Vill bara nämna för er grabbar som är här att det kan vara en god idë att fråga och vara intresserade över de dieter som era b2b går på, en del av dem är absolut inte hälsosamma.
    det är ju inte anorektiker som vi vill gifta oss med, bara för att de skall i en viss klänning. Tror det är vanligare än vad man tror, kan vara bra för oss att diskutera våra blivande fruars kosthållning här, plus att de kan läsa om vad vi faktiskt tycker om kvinner som liknar tandpetare och kan tälta i ett sugrör.

    over and out, but just for now!

  • postchaffisen

    Jag började med Herbalife o tjejen hängde på när hon såg effekten på mig, så jag får väl ta på mig om hon skulle bli anorektiskt =)

    Fast det blir man inte utan får i sig allt nyttigt som kan behövas.

  • MrBach

    Nu har vi äntligen fått beställt bröllopsresan. Betalar gör vi i eftermiddag och drömresan går 5 veckor till sydamerika. Bolivia, Peru och Ecuador är målet för vår resa så nu är det bara igång och se vad vi skall fylla veckorna med. Älskar att läsa kartböcker och guideböcker så nu har jag lite ansvar att förvalta....härligt!

    Se om man kan få klämma in en spritresa om en månad....blir nog till puttgarden....det är kärlek det!

    Får inte skriva Ciao mer...så det får bli hejhopp istället.....älskar dig MrsJönsson!

  • Skärbrud

    Även vi har bokat resan, Nya Zeeland 4 veckor i januari. Bokade via flygvaruhuset, bra sida men priserna varierade jäkligt skumt... Samma resa kunde skilja 5-6000 bara på några minuters skillnad... Men till slut hittade vi flygbiljetter till kap-pris inkl 2 hotellnätter, 8000 under budget så det känns gött!

    Annars har sambon koll på det mesta, mina ansvarsområden (spritresan) fick bokas om pgs mig så nu är det tveksamt om jag får lov att ansvara för mer...=)

  • Prins Variant

    Jahaja, tjena!

    Efter att ha hängt över axeln på min BH Aleta (Blivande Hustru alltså - våga vägra anglicismer!) och fnissat en del, har jag nu, på hennes enträgan uppmaning, skapat ett eget konto.

    Och redan när jag tittade på startinlägget i dina tråd visade det sig hur lite jag visste: Ska brudgummen fixa brudbukett? Det verkar ju helt barockt! Eller åtminstone en stor risktagning - ska brudens jobb med klänning, färgkoordinering och annat obegripligt riskera att spolieras av brudgummens okunskap om blommor och allmänna inkompetens när det gäller bukettbindning och färgmatching? Fast det kanske bara är jag.
    Hursomhelst, det är väl bara att bita ihop och plocka några prästkragar antar jag. Traditioner ruckar man inte på hursomhelst!

    Allvarligt - jag brukar ogilla könsstereotyper och tycker inte om att känna mig "grabbig". Men sällan har jag märkt av skillnaden mellan könen så mycket som i diskussioner om bröllop. Det är någon sorts romantikgen som sätts i vibration av tanken på att gifta sig, och den genen verkar mest finnas hos kvinnor.

    Eller har jag fel? Blir ni män också alldeles dimmiga på blicken av tanken på det stundande bröllopet? Är det superviktigt för er hur ritual, utsmyckning, fest och kläder blir? Kommer bröllopet att vara den bästa dagen i era liv?

    (allvarligt nyfiken)

  • Stengrabben

    Variant prinsen, alldeles dimmig blir man ju inte men nog måste jag säga att det är kul! Tråkigt bara att man nuförtiden inte är så rik på det viktigaste man kan ha. Nämligen tid! Så jag brukar bli dimmig när bruden vill prata bröllop = okoncentrerad.. Tror att det stör henne lite men engagemanget har vuxit stort nu när man ser att D-dagen närmar sig! Jag tror att brölloppet kommer och bli den bästa dagen i vårt gemensamma liv. Själva planeringen och minnen från den dagen kommer och glädja oss lång tid efter vigseln. Nu ska jag leta tårta!!

Svar på tråden Grabbar var fan är ni......?