Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?
Vad lägger ni ner mest pengar på till bröllopet? Vad har ni för budget?
Vi har 25.000 i budget, som det verkar just nu verkar det gå bra! Men innan vi närmar oss vet man aldrig.
Vad lägger ni ner mest pengar på till bröllopet? Vad har ni för budget?
Vi har 25.000 i budget, som det verkar just nu verkar det gå bra! Men innan vi närmar oss vet man aldrig.
vi prioriterar vårt utseende.
Min klänning, hans kostym. Håret, buketten osv. Och en bra fotograf. Bröllopsbilderna är de bilderna som kommer finnas kvar - ska någon bild sparas av barn, barnbarn osv. så är det ju just bröllopsbilden. Då vill man att grandkidsen ska kunna säga "Vad min mormor vad snygg när hon gifte sig!"
Glömde budgeten...för det finns inget "tak" Kosta vad det vill
Vi har 70 gäster men vår budgetering för dryck är bara 40Kr pp men då åker vi över till Tyskland jag och mina marskalker.
sen kör vi med caterad Italiensk Buffè för 120Kr pp.
160x70=11 200Kr Mat+Dryck
500x3 = 1 500Kr Fest Lokal
Så det går att hålla ned kostnaderna bara man vet vart man ska leta.
Lokalen blev jag tipsad om och är en lada ombyggd till en fantastisk fest lokal.
vi funderar på tyskland men vi bor nästan lägst upp i landet så med tanke på resekostnaden... ja vi lär ju inte tjäna på det om vi inte "har vägarna förbi" så att säga
Just det: budget på 20.000:-
Vi tittade ut ringar i stan men beställde från www.vigselbutiken.se/ det fick ner priset rejält.
Ringar:
Hennes,Schalins Mount Blanc
Vigselring i 18 k vitguld med diamanter.
Bredd: 5 mm
Höjd: 1,9 mm
Vikt: 7,7 g
Diamanter: Briljanter 0,18 ct
Kvalité: W.si
Butik:7990Kr Nätet:4330Kr
Hans,
Schalins Glaciär, 210-6
Förlovningsringar i 18 k vitguld.
Bredd: 6 mm
Höjd: 1,8 mm
Vikt herring: 9,0 g
Butik:4573Kr Nätet:2965Kr
Prioriterar så att vi får en lyxig och skön dag i vårt liv med härliga minnen, för oss innebär det att ring och fotografering ligger högt på listan liksom en herrgård som fixar allt vad beträffar mat och dryck. Något vi prioriterat ner är transporter så vi lånar en av svärfars bilar istället för häst och vagn. Gästerna bjuds på dryck till maten men efter middagen så får var och en köpa den alkohol man vill ha. Hittat en klänning som inte är jättedyr. Har även prioriterat frisör/smink iofs för jag vill bli riktigt vacker på min bröllopsdag!!
Vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresan.
En kompis fotograferar oss.
En annan vän fixar hår & smink.
Vi prioriterar det som varar, dvs vigselringen, vi byter dessutom ut våra förlovningsringar.
Det gjorde vi med hon har tröttnad på röd guld så vi köpte vitt nu. Hon fick två nya och jag en, jag vet inte om jag ska behålla min gamla på fingret och köra med två ringar eller bara en i vitguld.
Prioriteten är ju att få vårat drömbröllop. Och det har vi fixat lätt med våran budget på 20.000:-!
Då med allt vi kan tänka oss, kyrkligt bröllop, fina kläder, 2 tärnor, våran son som "best man", fin festlokal, 2-rätters middag, underhållning.
Frisör(vän), fotograf(vän), bil(familjen), naglar(bekant) = gratis - bra pris.
Allt andra har vi hittat till bra pris.
Däremot så är vi båda väldigt nöjda med våra förlovningsringar så vi kommer bara gravera in bröllopsdatumet i dem också, istället för att köpa en till ring.
Och istället för presenter så önskar vi ett valfritt bidrag till våran bröllopssvit.
Vi prioriterar att ha en trevlig fest med så många nära och kära som möjligt!
Prioriterar (största posterna i alla fall)
Lokal 9000
Mat & dryck 30'000
Resa 40'000
Kläder 5'000
Ring 8'000
Foto 3'000
vi har 35000-40000 kr i budget. och vi har bjudit 60 gäster. tror vi klarar det. vi har prioriterar maten och kläderna. kram kram
Vi prioriterar stället vi gifter oss på och att vi inte vill "stänga dörren" för någon släkting eller vän. Därför blir vi ganska många. Jag prioriterar inte en 10 000 kr klänning och min sambo ska antagligen hyra. Vi kommer bli fina ändå!
Vi prioriterar:
Dyr (skitbra) fotograf.
Liveband till festen
Många gäster och billig mat framför dyr mat per person.
Budget runt 300 000 SEK
Ändå måste vi prioritera...
Det som får kosta mycket:
ringar
fotograf
mat (en hel helg för 120 gäster... dyrt men superkul!!)
kläder (om vi inte kan komma undan billigt)
trycksaker
underhållning
Det vi lägger mindre pengar på är:
stället (vi gifter oss på landet, bättre priser där och vackert)
blommor... vill inte lägga för mkt på det. Men det behövs dekoration så vi får se...
Jag ville inte behöva "stå över" något för vi var tvungna att tänka på kostnaden och min m2b ville ha ett litet bröllop. Så vi kompromissar (och vi är båda väldigt nöjda med valet ) Vi bjuder bara den närmsta släkten och sen får allt kosta vad det kosta vill! Vi köper våra kläder (vi syr dessutom upp min klänning, matchande västar och slipsar till m2b och vår son samt kostym till sonen), vi ska hålla till på en herrgård, bara maten går på ca 550kr p pers och då är inte drycken inräknad. vi ska ha öppen bar, så det är bara tillståndet på sig själv som avgör om det är nog
. Det enda som inte kommer att bli dyrt, är ringarna. Vi har nu väldigt tjocka förlovningsringar och det passar bäst med att köpa likadana vigselringar så vi tänkte passa på när guldfynd har "få den mindre ringen på köpet"-driven (ringarna kostar ca 5000kr st). Så där snålar i nog lite ändå
Så tänkte vi göra och är supernöjda med vårt val! Oavsett budget ska man nog köra på det om känns rätt!
Vi prioriterar ringar rent ekonomiskt eftersom min ring kommer kosta lika mkt som festen troligtvis.
Annars prioriterar vi gästerna.