• Paoje

Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?

Vad lägger ni ner mest pengar på till bröllopet? Vad har ni för budget?

Vi har 25.000 i budget, som det verkar just nu verkar det gå bra! Men innan vi närmar oss vet man aldrig.

• Svar på tråden Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?
  • Blondie77

vi har inte hunnit sätta någon riktig budget än men jag kommer prioritera mycket och god mat och ett måste för mig är fri bar!!! Jag vill inte att det ska kosta mina gäster pengar att gå på min fest :)...jag ska gör mycket själv tänkte jag som buffen tex så jag hoppas klara av det på ca 25000 kronor exkl bröllopsresa, vi bygger hus så vi har inte tid med en resa på ett par år :)

• MaddeW

Vi blir 70 pers (maten blir catering) + tårta som vi ska köpa från CityGross! -sååå god! -vit chokladmousse tårta med hallon & nån slags smulig botten. (under 1000-lappen för 70 pers)

• lillamaa

vår alkohol kommer åg på ca 10.000! maten vet jag inte. räknar med en 150 kr per pers. vi blir 62 st

• MaddeW

Den abslout billigaste catering vi hittade med trerätters var ca 250kr/pers

• Fredrik och Sabine

Vår budget är på ca 100.000kr! Exkl bröllopsresa som vi önskar oss bidrag till.

vi har 60 gäster.

Catering: 32.000kr. Dyraste posten!
    Klänning: 4000
    Fotograf 7000
    Lokal 16.000

Det är de dyraste posterna. SEn tillkommer ju en massa annat förstås

• Celeste97

Vi har ca 60 gäster:
    Mat 27.000 kr
    Dricka 18.000 kr
    Annat 26.000 kr (lokal, fotograf, kläder, trycksaker etc)

Jag har prioriterat att stressa så lite som möjligt själv kring bröllopet, och då går tyvärr två tredjedelar av budgeten till restaurangmat och -dricka.

• Hedebris

maten blev dyrast.

sen lägger vi en stor del på tårta, transport och en allmänt mysig fest

• Blondie77
    MaddeW skrev 2008-01-25 18:58:44 följande:
    Vi blir 70 pers (maten blir catering) + tårta som vi ska köpa från CityGross! -sååå god! -vit chokladmousse tårta med hallon & nån slags smulig botten. (under 1000-lappen för 70 pers)
    Vad är citygross för nått? Din tårta låter himmelskt god och vilket bra pris!!!
  • Thailand 08

Resan blir dyrast för våran del

• MaddeW

Blondie77:
    Typ: Ica Maxi, finns lite runt om i landet. Kolla på deras hemsida och se om de finns nära där du bor.

Svar på tråden Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?