• Paoje

Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?

Vad lägger ni ner mest pengar på till bröllopet? Vad har ni för budget?

Vi har 25.000 i budget, som det verkar just nu verkar det gå bra! Men innan vi närmar oss vet man aldrig.

• Svar på tråden Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?
  • MaddeW

Fin & mysig lokal, fri dryck & ett riktigt bra liveband!

• lillamaa

mat och alkohol ser ut att bli dyrast just nu.

• Paoje

Som för oss då! Maten, även fast vi kommer undan rätt billigt där med. 150 per person har vi räknat med och då blir det 3 rätters. Alkohol dricker vi inte så det kommer vi ju undan iaf.

• I am yours

Ja, det är samma här.
    Ser ut som maten blir dyrast.
    Sedan vill jag ju helst iväg på en riktig bröllopsresa... Och den lär nog dra iväg i budgeten :)

• pojomo

jag kommer lägga mest pengar på kläder:)

Sen gör vi egen mat och vi blir inte många heller. räknar faktiskt inte med att gå över 3000:- men sen tillkommer ju kläder å ring

• pojomo

oopps fel inte över 10000:-sk adet stå

pojomo skrev 2008-01-25 18:37:58 följande:
    jag kommer lägga mest pengar på kläder:)Sen gör vi egen mat och vi blir inte många heller. räknar faktiskt inte med att gå över 3000:- men sen tillkommer ju kläder å ring
  • MaddeW

mat ca 20000kr, dryck ca 10000kr, liveband 15000kr, ring 5500kr, klänning+tillbehör 2000kr, kläder till brudgummen ca 4000kr, transport gäster, 4200kr, vår transport 5000kr, lokal inkl allt & personal 15000kr

• Paoje

Vad har ni andra för budgetar?

• jennysnartfru

mat och dryck och resa och ringar

• I am yours

MaddeW
    Ser ut som en bra budget.
    Hur många blir ni?

Vi har inte tittat jätte nära på bugeten, men ca 25000kr på mat, då till 100pers. ink. serveringspersonal. 3 rätters.

inbjudningskort + tack kort gratis (förutom porto)

Svar på tråden Vad prioriterar ni till bröllopet? Budget?