• EmmaHenke

PANIK:.....va f..n ska jag göra ?

Är nyförlovad när mitt ex helt plötsligt hör av sig. Han vill ha mig tillbaka och tycker att vi ska satsa igen. Till saken hör att jag och mitt ex gjorde inte slut för att vi ville utan för att vi va tvungna. Han bor i USA och jag fick ej stanna där. Va fan ska man göra ? Älskar min fästman men kan inte sluta tänka på exet.... Exet vet inte att jag har förlovat mig....

• Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?
  • Tess 08

mandm:
    Precis det som jag menar, ibland räcker det ju liksom att höra någons röst för att få en aning om vad man FAKTIST känner.

Men det kan ju vara bra att tala om för exet hur du lever nu, för att inte han ska hoppas på något som kanske inte är möjligt!

• EmmaHenke

Det är en jäckligt svår situation. Jag tror inte att jag har släppt mitt ex någonsin. Vi blev som sagt tvungna att göra slut.

Jag ska försöka fixa ett möte med exet, men ska man säga nåt till sin nuvarande ?

• EmmaHenke

Han har förklarat varöfr han har hört av sig och det är för att han inte har slutat tänka på mig i alla dessa år. Han vet att jag inte kan åka till USA och han har haft sitt företag där, men nu är det nerlagt och han kan resa som han vill igen...svårt att förklara ...

Men jag känner mest i mitt hjärta att det är min fästman jag vill leva med ! Måste nog träffa exet för att få ett avslut.

• Lady o Lufsen

Hur skulle du själv vilja att mannen du är förlovad med gjorde mot dig i omvänd situation?

EmmaHenke skrev 2007-12-11 20:45:55 följande:
    Det är en jäckligt svår situation. Jag tror inte att jag har släppt mitt ex någonsin. Vi blev som sagt tvungna att göra slut. Jag ska försöka fixa ett möte med exet, men ska man säga nåt till sin nuvarande ?
  • mandm

Skitsvår situation! Jag tycker också egentligen att du skall vara ärlig mot din fästman. Men jag skulle nog inte själv acceptera att vara förlovad med någon som har ett ex som han behöver få ut ur systemet - om min fästman bad om något sådant så skulle det i princip vara lika med att göra slut. Nästan. Skall din fästman sitta där och vänta medan du träffar exet för ett avslut ... som lika väl kan bli en början. Nej, jag skulle nog berätta att det är exet jag skall träffa, men inte säga något om att det fortfarande finns evenuella känslor kvar.

• girl in love

Om du var galet kär i din fästman skulle du ha gett det där mejlet lika mycket uppmärksamhet då?

• BeachBride

Varför flyttade han inte till Sverige för 3 år sedan? Jag menar, kunde han inte göra uppoffringen då, varför nu? tre år senare? Är det kärlek? På vems vilkor? instämmer med en annan som skrev här, gräset är inte grönare på andra sidan, och det finns alltid en anledning till att det tog slut som man lätt glömmer bort, men som jag tror att du kommer komma i håg om du träffar honom igen. Men är det värt det? Kanske du sviker din fästman rejält och då är det kanske för sent..

• Samarin

Hmmm knepigt! Hur kommer det sig att han hör av sig efter tre år, men inte har haft en gnutta tanke på att höra av sig under de tre år som nu har gått... Om han har tänkt på dig så mycket, borde han inte hört av sig tidigare då. Har han inte haft möjlighet att på något sett höra av sig, brev, e-mail, telefon... Om du inte har kunnat glömma ditt ex, och han inte har fått dig ur tankarna heller (nu menar jag inte endast vänskapstankar, utan mer kärlekstankar), varför har ni inte hört av er till varandra då? Vem har förbjudit er att göra det? (kanske inte min bizznizz) Hur du än gör "EmmaHenke" så LYCKA TILL! Men ta dig en tänkare först, en rejäll en!! Kram på dig!

• Ernhake

EmmaHenke

Har du tänkt på ditt X innan han hörde av sig?
    Alltså under förhållandet som du har nu? Eller kom han upp i tankarna just bara för att han hörde av sig?

Hade jag varit dig hade jag pratat med din pojkvän och exet. Ärlighet varar alltid längst. Håller med Fröken Figo att så länge du överhuvudtaget funderar lite på ditt X bör du nog inte gifta dig iaf. Var säker på att det är mannen i ditt liv som för dig till altaret, annars kommer du förevigt att ångra dig och undra hur det hade varit med den andra och det skulle bara gå ut över din pojkvän.

• lanovia 08

Ojoj, ingen lätt situation du hamnat i. Det första du borde ta dig en funderare på är omdu verkligen älskar den kille du är förlovad med nu. Skall du träffa ditt ex skall du nog vara klar över vad du vill med din nuvarande först.
    Sen kan jag förstå om du kanske vill träffa ditt ex (eller räcker det med telefonkontakt?) för att få ett avslut på det som en gång var för att verkligen kunna gå vidare i din nuvarande realtion.

Och du, kör med öppna kort mot din kille. Tänk om han får reda på att du träffat ditt ex på något annat sätt. Någon bekant ser er eller något sådant. Då blir det värre.

Jag var i en liknande situation. Hade en kille i Spanien, helt plötsligt försvann han. Jag gjorde allt för att få tag på honom men det gick inte. Några månader senare dök mitt livs kärlek upp, vi började ett liv tillsammans. 1 år senare hörde exet av sig, bad om förlåtelse försökte förklara och sa att han fortfarande älskade mig. Det rev upp många gamla sår kan jag lova. Men gå tillbaks till honom? Aldrig! Jag har hittat den bästa i mitt liv.
    Jag gick raka spåret hem och berättat för min kille vad som hänt och hur ledsen jag var. Från dag 1 körde jag med öppna kort. Sedan dess berättar jag alltid om jag fått ett sms eller pratat med honom i telefon (vilket aldrig händer nu för tiden). Min nuvarande har inte varit det minsta avvundsjuk, kanske av den enkla anledningen att han hela tiden fått veta att jag älskar honom men måste få reda ut det som är med exet.

Alltså jag tror du skall veta vad du känner för din nuvarande först innan du träffar exet. Det blir ju liksom fel om du skall träffa exet för att se vem du helst vill ha...

• Didaa

Hur mycket har du tänkt på din ex sen du träffade din fästman.. det kan vara så att man tror att man har känslor kvar eftersom man gjorde inte slut pga. bråk.. och när han hörde av sig kom några vackra minne upp..

Du måste vara ärlig mot dig själv först innan du kan vara ärlig mot någon av dem...

Tänk på hur det blir om du lämnar din fästman och blir ihop med din ex.. och sen hur det blir om du blir kvar med din fästman... jag vet det är svårt men ibland måste man tänka på hur mycket man offrar...

Din ex hörde av sig efter så många år men tror du inte att det ligger någonting bakom det?.. Jag menar när han förlorade företaget och kanske lite mer så ringer han till dig och säger att han kan komma till Sverige nu... Om han verkligen älskade dig så tror jag att han hade hållit kontakt lite i alla fall...

Gå bara inte på allt han säger.. du har en fästman som älskar dig och som vill gifta sig med dig.. och jag tror du älskar honom lika mycket?.

• Ernhake

Om du blundar och börjar fantisera om ditt livs bästa dag så kommer du att se att en av de båda männen kommer att vara med i fantasin. Där har du ditt svar.

• annefredde

öhh varför förlovade du dig om du inte var 1000% säker att han är den rätta?många verkar ta en förlovning på helt fel sätt.
    förlovning är ju något STORT man inte gör med vem som helst.
    kul för din fästman när du går runt och tänker på ditt ex.
    ta dig i kragen och berätta till han vad du känner.

• EmmaHenke

Jag har haft kontakt med mitt ex under alla åren, lite då och då. I början kämpade vi sam f..n för att kunna vara tillsammans, men när vi insåg att det skulle dröja 5 år innan vi såg så gav vi upp.

Det finns många anledningar till att han inte har kunnit komma hit, anledningar som jag inte har lust att ta upp här.... Jag har aldrig varit bitter på honom för att gjorde dom valen och jag förstår honom till hundra procent.

Nu har jag i allafall mailat honom och berättat att jag har någon i mit liv som jag älskar väldigt mycket och han önskade mig lycka till! Känns skönt att ha bestämt mig. Jag vill ha min sambo och ingen annan. Har legat vaken på nätterna och funderat på neg och pos saker hos dom båda och det mesta hos mitt ex handlade inte om honom utan om det livet vi levde. Nästan allt med min sambo är perfekt !

• Godisråttan

Det du måste ha är ett CLOSURE!!Kommer exet till Sverige?isåfall ska du helt klart träffa honom och ta en fika och känna av hur det känns och göra ett riktigt avslut. Jag tror att du älskar din fästman och det är ni menm att du måste få ett avslut på historien med exet.

• Bride in England

Skont att du bestamt dig. Och huvudsaken ar inte att allt ar perfekt utan att du alskar honom

• lanovia 08

Vad skönt att du fått ordning på vad du vill och inte vill.
    Lycka till med kärleken och livet med din förlovade.

• mandm

Instämmer med de två ovan - skönt att du bestämt dig. Nu kan du gå vidare med din fästman!

• Didaa

Jag önskar dig all lycka i livet :)

Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?