• EmmaHenke

PANIK:.....va f..n ska jag göra ?

Är nyförlovad när mitt ex helt plötsligt hör av sig. Han vill ha mig tillbaka och tycker att vi ska satsa igen. Till saken hör att jag och mitt ex gjorde inte slut för att vi ville utan för att vi va tvungna. Han bor i USA och jag fick ej stanna där. Va fan ska man göra ? Älskar min fästman men kan inte sluta tänka på exet.... Exet vet inte att jag har förlovat mig....

• Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?
  • EmmaHenke

Det är nog så....ska skicka ett mail till exet i dag och be han backa !

TACK för att jag fick ventilera till er !

KRAM

• jenba

det var så lite så!!!

lycka till med exet!

kram

EmmaHenke skrev 2007-12-11 13:22:39 följande:
    Det är nog så....ska skicka ett mail till exet i dag och be han backa ! TACK för att jag fick ventilera till er ! KRAM
  • Fröken Figo

Gå inte och gift dig vad du än gör...

Träffa exet från USA. Det är nog enda sättet att veta vad du känner eller inte känner för honom. Svårt bara med din nuvarande. Kan ni resa dit? Och träffas... allihop?

Nej, ta inte råd från mig förresten. Jag är fröken strul själv...

Bara ett: gift dig inte (nu).

• Tess 08

Det ligger något i det som Föken figo säger,
    Det kan ju vara så att du faktiskt har känslor för exet fortfarande!

Varför inte bara ringa och prata med honom för att se hur du känner till att börja med?
    Lycka till
    //Tess

• Lady o Lufsen

Fast jag måste nog upprepa mig lite...om du berättar för exet att du är förlovad (och därmed kanske har tankar på att gifta dig?) så kanske exet inte längre vill att ni två ska bli tillsammans...just nu så har han ju förhoppningar på en nystart eftersom han inget vet och därmed lägger han på ett kol som får dig att tvivla på ditt nuvarande och drömma dig tillbaka till det dåvarande...

Lägg korten på bordet till ditt ex och ta dig en funderare på vad du hade velat med honom om han aldrig mer hade hört av sig- då hade du kanske i lugn o ro gått vidare...förstår du hur jag menar?

• mandm

Jag tycker också att du skall prata med exet. Kommer du inte att gå och undra hur det skulle kunna varit annars, när det blir svårt (och sådana perioder har ju alla) med nuvaranade killen?

• anne på grönkulla

Kankse kan vara värt att ställa frågan varför är han plötsligt så angelägen efter flera års tystnad? Har nån just gjort slut med honom o han vill ha tillbaka nåt som var men inte finns längre?

Lite taskigt är det att röra om i nåns liv efter flera år...

• rosesarered

Hmm vill inte låta elak men är du verkligen säker på att du är redo att gifta dig med din fästman?
    Du är nyförlovad och ett mail av ditt ex får dig att tvivla på vad du vill. Förstår att alla kan ha en benägenhet att drömma sig bort men på ditt första inlägg låter det som att du är beredd på att lämna ALLT efter bara ett mail.
    Kan ju vara lite kalla fötter men om jag var du skulle jag vänta med äktenskap om jag kände mig såpass osäker.

• mandm

anne på grönkulla skrev 2007-12-11 19:03:43 följande:

Lite taskigt är det att röra om i nåns liv efter flera år...
    Det är inte han som rör om i någons liv. Höra av sig måste man få göra. Om TS helt, helt kommit över exet så hade inte ett sådant här mejl rört till det utan det hade varit nej tack direkt.
  • anne på grönkulla

Höra av sig, javisst. Men höra av sig efter flera år o säga "jag flyttar till dig, vi blir ihop igen!" - njäe. Då rör man medvetet om. Varför?

Men visst har du rätt i att man kan välja hur man ska agera på det.

Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?