• EmmaHenke

PANIK:.....va f..n ska jag göra ?

Är nyförlovad när mitt ex helt plötsligt hör av sig. Han vill ha mig tillbaka och tycker att vi ska satsa igen. Till saken hör att jag och mitt ex gjorde inte slut för att vi ville utan för att vi va tvungna. Han bor i USA och jag fick ej stanna där. Va fan ska man göra ? Älskar min fästman men kan inte sluta tänka på exet.... Exet vet inte att jag har förlovat mig....

• Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?
  • jenba

ojdå, svår situation. frågan är ju har du känslor för ditt ex? eller kan du inte sluta tänka på honom för att ni har ett förflutet och det du egentligen behöver är ett avslut?

• EmmaHenke

Det är precis det jag inte vet....det hade varit skönt om jag hade kunnat träffat mitt ex för att få känna efter...men jag kan ju inte göra det mot min nuvaranade !

• jenba

men hur fick du reda på det?
    ringde ditt ex till dig?

• Lady o Lufsen

Du borde kanske upplysa exet om att du är förlovad? Då kanske han omvärderar sin önskan om att ni ska bli ett par igen...

• jenba

grejen är den att jag har befunnit mig i en liknande situation, vi träffades här i sverige och blev tillsammans här, han var min golftränare. och när golfsäsongen tog slut åkte han hem till irland. och jag har haft jäääääättesvårt att glömma.

saken är ju den eftersom vi har inte träffas sen vi gjorde slut så jag vet ju inte hur jag verkligen känner för honom nu 3 år senare. jag vet ju bara hur jag kände då, och det är ju dem känslorna som sitter kvar, det är ju det man minns.

• jenba

frågan är nu vart dina känslor ligger,

hos ditt ex som person?
    eller hos dem känslor som du kände när ni var tillsammans.

det är en jääättestor skillnad, men så svår att skilja på.

• Nessan

Det är som Jenba säger väldigt lätt att romantisera det som varit och att man bara minns det som är positivt.

Har förutsättningarna ändrats nu? Alltså skulle ni ha en praktisk möjlighet nu som ni inte hade då att ha ett förhållande? Annars har ju inte ens anledningen till att det tog slut förändrats...

• EmmaHenke

Exet bara hörde av sig häromdagen per mail, har inte hört nåt på typ tre år.....

Det lutar åt att jag bara ska be honom att inte höra av sig mer.

Jag tror mest att jag tror att jag har känslor för honom bara för att vi levde ett så kravlöst och underbart liv. Vi va unga och levde livet helt enkelt. Nu har man ju blivit "gammal" och kommit in i vardagen !

• EmmaHenke

Han är redo att flytta till Sverige för att få det att fungera mellan oss.....

• Grund

Skitsvårt men: Gräset är inte grönare på andra sidan...
    Vardagen kommer för alla.

Svar på tråden PANIK:.....va f..n ska jag göra ?