Har fått vita fläckar på ryggen???
Har fått vita fläckar på skuldrorna. Ser ut som pigment fläckar, men vet inte om det är det!! Är det ngn som haft liknande, kan man få bort dom??
Har fått vita fläckar på skuldrorna. Ser ut som pigment fläckar, men vet inte om det är det!! Är det ngn som haft liknande, kan man få bort dom??
Man kan fa svamp utan att sola med.. och är det INTE svamp sa är det inte bra att behandla för det. Hör med läkaren, det är mitt bästa tips!
ja kolla upp vad det är innan du behandlar, att felbehandla kan bara förvärra...
ja hade för några år sen jätte mycket exem över hela kroppen som kliade S*#an, första läkaren ja träffa sa att det var skabb å skrev ut recept på salva för den behandlingen... efter två dagar var det ännu värre å ja fick ställa mig i duschen hela tin för det va ända gången det inte klia så ja ringde igen å begärde att få träffa en annan läkare... det visade sig att jag har kvalsteralergi och att det hade bildats var i exemen av skabbsalvan... DET var inget kul...
Hur har det gått för dig?
Fick vita fläckar (pigmentfläckar?) på ryggen i sommras, nu när hela jag är blek syns de inte längre. Har aldrig solat solarium, men tänkte göra lite nu innan bröllopet i februari, kanske bra att börja itid ifall fläckarna kommer tillbaka??
Men frågan är om de går att sola bort?!
Jag har nämligen också vita fläckar på ryggen och lite under bysten. När jag solar förblir de inte helt vita, utan bara lite mindre bruna.
Jag fick mina efter att ha solat solarium för kanske 5 år sedan.
Har alltid trott att det varit pga att jag bränt mig som barn och att skadorna visats först nu.
Obs! De fjällar inte! De kliar inte utan de bara är där som pigmentlösa fält.
Nej det går inte att sola bort - tvärtom syns det bara mer när du solar. Har själv detta problem. Gick aldrig till läkare utan fick av en bekant höra att det såg ut som hennes svamp och jag gjorde som hon hade gjort - köpte pevaryl på apoteket och behandlade. Då försvann det - det tar dock tid att bli av med det - 1-2 månader plus att man får räkna med att de vita fläckarna inte går att bli av med förrän svampen e helt borta och du kan sola tillbaks färgen som har saknats där.
Det e nog ett ganska typiskt problem - en annan bekant tilll mig råkade beklaga sig för att han hade fått vita fläckar när han hade solat (det hade han ju inte utan det syns ju först när man solar) och jag bad att få se - rådde han att behandla det me pevaryl å även hans försvann. Vet inte hur farligt det kan va me ej receptbelagda krämer å sånt. Troligtvis inte särskilt farligt med tanke på att man ju även faktiskt behandlar huden runt om när man gör det å den tog ju ingen stryk.
Fast ni har nog rätt att man ska låta bli att behandla utan att veta - jag e inte så rädd om mig själv...
Men var dina fläckar också vanliga vita och såg ut som huden runt om, dvs ej fjälliga och torra?
Mina fläckar är ej torra eller fjälliga. Ser ut som pigmentfläckar.
Little nikki använde du pevaryl bara på fläckarna eller strök du på hela ryggen?? Smörjde du 1 gång/dag??
4 love - tror vi har samma typ av fläckar.
Vill också veta Little Nickis tillvägagångssätt.
Ankan80 har du många fläckar. Jag har på övre halvan av ryggen mina är fläckvis. Det är så himla tråkigt, ska gifta mig den 28/2 och vet inte vad jag ska ha för klänning när dom flesta är bar på övre halvan av ryggen. Det känns inte så kul och visa en fläckig rygg!!!
Jag har ungefär från under BH bandet och ner och sen då stora sammanhängande fläckar som täcker 20 cm från mitten o ut.
Det är inte så att de är jättesynliga. Det är inte som svart o vitt utan bara någon nyans ljusare.
Mina syns inte när man har linne och brudklänningen då. Men man vill ju inte ha det om det går att ta bort!
Idag har jag varit till läkaren. Jag hade pityriasis versicolor (jäst svamp) fick pevaryl som jag ska smörja i 2 veckor. Får hoppas att et blir bra!!!
Där ser man. Troligen samma här då.
Jag har köpt fungoral. Borde funka det med.
Hoppas du blir bra!