• 4love

Har fått vita fläckar på ryggen???

Har fått vita fläckar på skuldrorna. Ser ut som pigment fläckar, men vet inte om det är det!! Är det ngn som haft liknande, kan man få bort dom??

• Svar på tråden Har fått vita fläckar på ryggen???
  • fitforfight

Svamp på huden blir som torra fläckar . Man kan använda fungoral som är receptfritt på apoteket.

• 4love

Om jag tar på huden eller tittar så ser det ut som vanligt bara att det är vita fläckar. dom känns inte torr eller ngt annat. Precis som vaniligt men med fläckar!!!

• Zozo

Men ga till hudläkaren! Man ska inte "tro" att det är nagot utan ga och kolla! Sa far du rätt pa det meddetsamma

• Jonna83

ja så tyckte jag min kompis fläckar oxå såg ut. Men gå o kolla så slipper du gå o fundera på det. Apoteket kanske kan sånt oxå.

• fitforfight

Jag får mer eller mindre alltid svamp när jag varit i stark sol för min hud är inte den bästa
    Då blir det som torra fläckar men om jag duschar och torkar med handuken så försvinner det torra och det är bara vita fläckar kvar.
    har du inte solat solarium?

4love skrev 2007-12-07 10:07:15 följande:
    Om jag tar på huden eller tittar så ser det ut som vanligt bara att det är vita fläckar. dom känns inte torr eller ngt annat. Precis som vaniligt men med fläckar!!!
  • 4love

var utomlands i sommras + att jag solade solarium mot slutet av sommaren. Efter ett tag kom fläckarna!!! Om jag tar på fläckarna så känns dom inte.
    Har en läkare som ska ringa mig på måndag hoppas jag kan få svar på vad det kan vara och vad jag ska använda för medel!!!

• fitforfight

Om fläckarna kom efter du solat solarie är det på grund av att all tyngd läggs på skuldrorna så då får man ingen färg där.

4love skrev 2007-12-07 10:41:32 följande:
    var utomlands i sommras + att jag solade solarium mot slutet av sommaren. Efter ett tag kom fläckarna!!! Om jag tar på fläckarna så känns dom inte. Har en läkare som ska ringa mig på måndag hoppas jag kan få svar på vad det kan vara och vad jag ska använda för medel!!!
  • fitforfight

är det föresten två st som som e likadana på vardera skulderblad eller är det flera fläckar?

• 4love

Jag har flera fläckar mellan skulderbladerna oxå!! Har du två eller flera???

• fitforfight

är det fler fläckar så vänta tills din läkare ringer så du kan få en tid. Det är ju inte det enklaste ställer att se dom själv heller
    Det är ju synd om det sprider sig mer.

Solar man så får man bara två fläckar.men du kan ju även få svamp av att sola och då får jag det mest på armarna och bröstet.

Svar på tråden Har fått vita fläckar på ryggen???