• 4love

Har fått vita fläckar på ryggen???

Har fått vita fläckar på skuldrorna. Ser ut som pigment fläckar, men vet inte om det är det!! Är det ngn som haft liknande, kan man få bort dom??

• Svar på tråden Har fått vita fläckar på ryggen???
  • PennyJenny

Det är inte "solariefläckar" då? En del får ju det när de solar solarium av att skulderbladen trycker så hårt mot underlaget (alltså en solbädd som har lysrör från båda håll samtidigt)att det inte blir brunt där?

• Jonna83

ja eller så är det svamp. Får man oxå av solarier..vita fläckar på huden lite överallt.

• 4love

Kan man behandla fläckarna om det skulle vara svamp???

• Ankan80

Jag har läst att man kan bli av med det genom att tvätta sig med mjällschampo och sedan gå ut och sola.
    Får dock vänta till sommaren då.

• Jonna83

ja då det kan man. Man får nån sorts tvål som man ska tvätta kroppen med tror jag. Vet inte om det finns receptfritt eller om man måste få det utskrivet. Men är det flera små vita fläckar som verkar bli flera så är det förmodligen svamp. Bara att åka o kolla upp ;)

• 4love

Ringde och kollade med hälsocentralen, hon så att fläckarna skulle typ vara mjölig om det är svamp. Det är inte mina!!

• Zozo

4love; jag fick större vita fläckar pa huden som var liksom halkiga, som om alla sma fjun hade försvunnit. Det var svamp. Fraga inte här utan ga till hudläkare och kolla. Det var rätt enkelt att fa bort men det tog lite tid.

• Jonna83

alltså... jag hade en kompis som fick det för nått år sen av solariet. Nu vet jag ju itne vad som menas med "mjöliga" men hennes var helt "vanliga" släta ljusa fläckar som blev fler o fler. Men det är ju hur som helst inget farligt så det är väl bara att avvakta! Lycka till!

• Jonna83

alltså... jag hade en kompis som fick det för nått år sen av solariet. Nu vet jag ju itne vad som menas med "mjöliga" men hennes var helt "vanliga" släta ljusa fläckar som blev fler o fler. Men det är ju hur som helst inget farligt så det är väl bara att avvakta! Lycka till!

Svar på tråden Har fått vita fläckar på ryggen???