Vi betalar vårt bröllop själva, men min mamma är duktig på att komma med små kommentarer om vilket vin som är bäst o att buffe passar bäst fast hon mycket väl vet att vi tänker ha sittande middag... Råkar man bli trött på dessa kommentarer blir hon stött och förstår inte alls vad vi menar... Hon vill ju bara "hjälpa till". Som bollplank eller? Missförstå mig rätt, min mamma är underbar, men ibland lite too much. Hon vill att jag följer med henne o handlar kläder, antar att hon vill ha mitt godkännande, o att jag permanentar, färgar o slingar håret på henne. Hon vill ju va fin på vår stora dag. Men hallåå.... Jag har knappt tid att gå till frissan själv innan bröllopet. Jo det har jag, men man tycker ju att man borde få ha en kväll ledig då man kan släppa allt planerande... O min svärmor, gullig på allla sätt, tycker att det var helt onödigt att bjuda "så mycket folk", det hade räckt med bara familjen. "Det kostar ju så mycket pengar". Jo, visst gör det det...Men det är våra pengar.Jag vet att de vill väl, men man önskar att de ibland hade sagt att det kommer bli så bra och vackert och inte komma med pikar om hur det borde ha varit... Istället tycka att det blir perfekt, eftersom det passar oss.
Ursäkta....blev lite långt....Var tvungen att skriva av mig lite...