• bumble­bee jonis
    Äldre 12 Nov 22:59
    21986 visningar
    209 svar
    209
    21986

    Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

    Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...

  • Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
  • millan­ros
    Äldre 10 Feb 13:37

    Pärlplattan II skrev 2008-02-10 11:53:33 följande:


    millanros - Hur lång tid kommer det att bli mellan era bröllop? Inte för att jag vet om det har så mkt med saken att göra, egentligen, jag bara undrar. Förstår verkligen hur du känner det, jobbigt läge, verkligen. Å andra sidan så har ju ni rätt att bestämma hur ni vill ha det, jag tror att era resp. släkt förstår att alla inte vill ha massor av folk där. Det beror väl såklart på hur nära relation man har med släkten, hur ofta man ses och sånt.
    ja... min syster har ju valt vår kusin som toastmaster.. så hon måste ju bjuda släkten egentligen.. men vi har ju typ lika bra relation till släkten båda två.. vi vill ju hellre bjuda kompisar som vi träffar varje vecka än släkt som vi kanske träffar 2ggr om året.. Men vi vill ju inte heller ha ett bröllop för ca 100pers.. 50 räcker gott o väl.. För bjuder vi min sida släkten så vill ju Marcus sida oxå komma.. (läs föräldrar blir sura annars ) Hade inte riktigt räknat me att min syster skulle gifta sig först.. är ju i o för sig ca 1½år emellan våra bröllop så på de sättet är de ju lungt.. MEN släkten kommer inte glömma... var glad över att jag fick barn först så jag slapp tänka på hur alla andra i släkten gjort
  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 15:56

    Väldigt svår situation det där. Hur många blir det på din systers bröllop då?

    Sen tycker jag inte att ni måste bjuda alla bara för att din syster gör det, man får hoppas att de förstår att alla brdpar prioiterar olika och att de inte blir arga för det.

    Kan ni inte bjuda släkten sen på någon brunch om de bor nära?

  • Pärlpl­attan II
    Äldre 10 Feb 16:25

    Aha - jag förstår. Det är ju liksom lättare om man kör antingen eller (dvs. antingen släkt eller inte). Alternativ att man drar gränsen vid t.ex. far- och morföräldrar, fastrar eller kusiner. Och är man bara konsekvent så blir det ju inga problem, tror jag. Möjligen kanske de blir lite besvikna, men å andra sidan, det är ert val. Kanske det finns en möjlighet att, om de har det långt, skicka en cd med bilder ifrån bröllopet till släkten? Som en kompromiss?

  • millan­ros
    Äldre 10 Feb 16:26

    Missie jo... brunch skulle funka.. men släkten kan vara ganska tjurskallig ( nu drar jag alla över en kant när de egentligen handlar om ett par stycken ) Syrran skulle ha runt 45-50 med släkt... alltså lika många som vi har utan släkt.. Jaja.. vi får väl se hur de blir.. vi ska ju inte skicka våra inbjudningar än på ett år ändå.. förhoppnigsvis så kommer de en helt naturlig lösning på de hela senare..

  • yoyo78
    Äldre 10 Feb 16:31

    Verkar vara platsen för smålänningar, så jag testar min fråga på er. Tänkte höra om någon vet något manikyrställe i närheten av Sävsjö? Vrigstad, Vetlanda? Jönköping och Växjö är för långt bort.

    Tacksam för svar.

  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 19:07

    millanros kollade du inte på bröllopsbonanza? det finns inga måsten.. du bestämmer helt och hållet hur du vill ha det på er dag och vilka och hur många ni vill ha med, så tycker inte alls du ska ha dåligt samvete. gör som oss annars och ha öppet hus efter kl 21,00 så får de gratta som vill men som inte är bjudna.. de får bara tårta och festa med oss.. smålänning du vet

  • millan­ros
    Äldre 10 Feb 20:02
    Bellanote skrev 2008-02-10 19:07:28 följande:
    millanros kollade du inte på bröllopsbonanza? det finns inga måsten.. du bestämmer helt och hållet hur du vill ha det på er dag och vilka och hur många ni vill ha med, så tycker inte alls du ska ha dåligt samvete. gör som oss annars och ha öppet hus efter kl 21,00 så får de gratta som vill men som inte är bjudna.. de får bara tårta och festa med oss.. smålänning du vet
    ja.. hade ju varit ett alternativ om de nu inte vore nyårsafton... tror du folk vill vara med på hälften då? jaja... vi får väl se.. tror vi får ta smällen när den kommer... kan ju se vad folk säger på bröllopet.. vi har ju bestämt datum o berättat att vi gjort de för vissa..
  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 20:06

    ja nej då kan det ju va lite dumt att ha öppet hus, kanske efter tolv då hi hi nej men tycker inte du ska känna dig alls tvingad att bjuda din släkt.. ni väljer själva.

  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 20:31
    millanros skrev 2008-02-10 16:26:07 följande:
    Missie jo... brunch skulle funka.. men släkten kan vara ganska tjurskallig ( nu drar jag alla över en kant när de egentligen handlar om ett par stycken ) Syrran skulle ha runt 45-50 med släkt... alltså lika många som vi har utan släkt.. Jaja.. vi får väl se hur de blir.. vi ska ju inte skicka våra inbjudningar än på ett år ändå.. förhoppnigsvis så kommer de en helt naturlig lösning på de hela senare..
    Hehe jo kan förstår det verkligen. Men det är ju verkligen olika hur man väljer. Dem kanske inte väljer att bjuda lika många vänner eller så. Så de får va glada att de bliv bjudna på halva eller en brunch hehe. Eller så kan ni meddela att de gärna få komma men betala för sig själva. Tror inte de kommer klaga lika mycket då hehe..
  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 20:32

    Var någon av er kanske på bröllopsmässan i Göteborg i helgen??

    Synd att vi inte har någon mässa här på Elmia, konstigt faktiskt..

  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 20:47

    bröllopsmässan brukar va i huskvarna folkets park är en varje år där. elmia är lite stort för sånt. vet dock inte när mässan i huskvarna är..

  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 20:59
    Bellanote skrev 2008-02-10 20:47:14 följande:
    bröllopsmässan brukar va i huskvarna folkets park är en varje år där. elmia är lite stort för sånt. vet dock inte när mässan i huskvarna är..
    Jasså? Det visste jag faktiskt inte om. Har du själv varit där eller hur fick du reda på det?

    Undrar om de har en hemsida..
  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 21:05

    har faktiskt inte vart på den någon gång. men min brors flickvän har modellat på en av de mässorna för något år sedan. plus att mamma har varit där någon ggång och sa att den var bra.. ska kolla om jag hittar någon sida.

  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 21:14

    Jag har med sökt lite nu men hittar inte något. Ser dock att den fanns en mässa 2002. De kanske inte finns längre..

  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 21:16

    jo den mässan hon gick på var 2006 har jag för mig så de finns.. ett ögonblick måste leta lite jag med

  • Bellan­ote
    Äldre 10 Feb 21:27

    Nej jag hittar inget alls.. men ibland står det affischer i huskvarna ska hålla utkik efter dem..

  • Missie­A
    Äldre 10 Feb 21:48

    Jättesnällt

    När gifter du dig?

  • bumble­bee jonis
    Äldre 11 Feb 11:03

    Sista dagen för den här tråden. Lägger ut en ny som heter

    Tråd Nr7 för Jönköpingsbrudar/gummar

    Hoppas ni hittar dit

  • bumble­bee jonis
    Äldre 11 Feb 13:18

    Här kommer länken till den nya Jönköpingstråden!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2711619.html

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar